Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kan smørefett i hjullager ha innvirkning på rekkevidde?

Startet av Bjoris, tirsdag 19. januar 2016, klokken 16:25

« forrige - neste »

elektro

Sitat fra: Ctran på søndag 20. desember 2015, klokken 19:57
Mener det er ingen reel konkurrenter nå eller senere med mindre dem har like stor SC nettverk som Tesla. Den dagen jeg kan kjøre ned til Spania og østover til Italia, Hellas osv så kunne jeg vurdert det. Bergen - Oslo går unna med en lading på Gol som er normalt uansett hva slags type bil man kjører.

Enig, men det har VAG har skjønt, skal man tro denne artikkelen fra 16. november 2015;

http://www.greencarreports.com/news/1100969_audi-e-tron-electric-car-to-offer-150-kw-quick-charging-sites

"The battery-electric five-seat SUV with a 95-kilowatt-hour battery pack (sometimes referred to as the Q6 e-tron) was revealed as a concept in September at the Frankfurt Motor Show.

But assuming Audi can provide a luxury electric SUV with 250 or more miles of range, it still faces the need to compete with the growing Supercharger.

Now it appears that Audi plans to do just that.

At a one-day presentation in Madrid of multiple advanced technologies—the carmaker called it Future Performance Day—Audi executive Reinhard Hofmann said it would offer such a network "along with other [carmakers]."

Those would be some combination of BMW, Fiat Chrysler, Ford, General Motors, Mercedes-Benz, Porsche, and Volkswagen—all of which have committed to use the CCS (Combined Charging System) protocol for fast charging.

While current CCS sites are limited to roughly 50 kW, Tesla Supercharger stations already charge at 125 kW.

The 150-kW network Audi envisions would thus be a large step up in fast charging for much larger packs than the 19- to 24-kWH packs now found in CCS-equipped cars from the Chevrolet Spark EV to the VW e-Golf.

"By the launch date," Hofmann said, CCS "charging power will be increased to 150 kilowatts"—which would mean that even a 95-kWh pack like that of the e-tron Quattro could recharge to 80 percent capacity in less than 30 minutes.

That would provide "real long-distance capacity," he said, for the first Audi long-range battery electric vehicle."
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

SunSeeker

Gleder meg til å se hva dette er og blir om et par timer. Kl 05 letter de på sløret.

http://www.faradayfuture.com/ces2016/

hstad

Faraday teknisk data:
4 Quad Core Motors with over 1,000 horsepower
0-60 in less than 3 seconds
Top speed: +200MPH

Kun 1 sete, så det blir jo perfekt for oss jobb-pendlere:)
Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015
Teknikkpakke og "panorama" soltak

elektro

Det mest spennende er kanskje denne videoen;
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

Espen Hugaas Andersen

Ikke noen tvil om at de er noen år unna å lage sin første bil.

Kanskje de lager en Tesla Roadster konkurrent i 2018, og så lager de en Model S konkurrent ca 2020.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Salvesen

Minner meg om google sin modul telefon som heller ikke er på markedet enda. Må si jeg er meget skuffet, trodde endelig det skulle bli fart på sakene. Har ikke tro på at de kommer i produksjon engang egentlig.
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Toonster

Tror man ikke skal se seg blind på hjemmesiden og video presentasjonen av bilen som ligger der. For det er jo opplagt at det kun er en konsept-bil som aldri vil bli satt i produksjon (serie ihvertfall).

Det mest interessante er kombinasjonen av Facebook videoen linket til over her, og den videoen som er på hjemmesiden deres, ca 1:10 ut.

Det er opplagt at de satser på noe ala Volvo - en grunnplattform som kan tilpasses enkelt til ønsket modell/biltype.

Salvesen

Sitat fra: Toonster på tirsdag 05. januar 2016, klokken 08:32
Tror man ikke skal se seg blind på hjemmesiden og video presentasjonen av bilen som ligger der. For det er jo opplagt at det kun er en konsept-bil som aldri vil bli satt i produksjon (serie ihvertfall).

Det mest interessante er kombinasjonen av Facebook videoen linket til over her, og den videoen som er på hjemmesiden deres, ca 1:10 ut.

Det er opplagt at de satser på noe ala Volvo - en grunnplattform som kan tilpasses enkelt til ønsket modell/biltype.

Men når de kommer med en slik konsept bil føler jeg at de prøvde å lage en tesla killer, fikk det ikke til og lagde heller en batmobil siden de måtte lansere noe..
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Toonster

Sitat fra: Salvesen på tirsdag 05. januar 2016, klokken 08:45
Sitat fra: Toonster på tirsdag 05. januar 2016, klokken 08:32
Tror man ikke skal se seg blind på hjemmesiden og video presentasjonen av bilen som ligger der. For det er jo opplagt at det kun er en konsept-bil som aldri vil bli satt i produksjon (serie ihvertfall).

Det mest interessante er kombinasjonen av Facebook videoen linket til over her, og den videoen som er på hjemmesiden deres, ca 1:10 ut.

Det er opplagt at de satser på noe ala Volvo - en grunnplattform som kan tilpasses enkelt til ønsket modell/biltype.

Men når de kommer med en slik konsept bil føler jeg at de prøvde å lage en tesla killer, fikk det ikke til og lagde heller en batmobil siden de måtte lansere noe..

Enig med deg der - eller at de rett og slett bygger moment, vel vitende om at det vil ta mange år å bli produksjonsklare. Da blir det "dust" å avduke en slags SUV-versjon nå, som er helt avleggs om 3-5 år (og som andre event kan kopiere design-prinsipper fra)

elektro

Spørs om de ikke kommer for sent til bordet her, Audi Q6 er nok mye nærmere produksjon. Når de har den plattformen på plass kommer sikkert e-Passat osv. på løpende bånd.
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA