Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Spør Arctic Roads

Startet av pudderjagar, tirsdag 19. januar 2016, klokken 14:10

« forrige - neste »

pudderjagar

Ser at GrønnKontakt har hatt ute 2 gråe symbol i ladekartet sitt på hhv Haukelidgrend og Seljord. Når ein sjekkar data på dei så står da at dei kjem i Q4 15 som vel er 4 kvartal 2015 dei meine.

Den på Haukelidgrend er den eg ventar mest på sidan eg då kan kjøra over til Oslo med god komfort i Zoe.

Nokon som har sett noko eller veit noko om dei kjem?
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

JSK

Hei,
Infratek skal opp til Seljord og Haukeli på torsdag og fredag for å montere ladere, så om alt går som forventet kan man da lade der i løpet av få dager. Samtidig som Infratek er på plass skulle vi veldig gjerne hatt hjelpe til å teste disse laderne, med ulike biler. Er det noen her som har elbil og befinner seg i nærheten av dette området på fredag?

pudderjagar

Kanonbra. No er Norges første heilårsveg over fjellet sikra frå helga av.

Til dere i GK. Dette bør dere anonsere litt for eg veit at da er folk som ønsker å kjøre mellom Bergen og Oslo med elbil men da finst ikkje anna veg enn Sørlandet.

Husk og å få med at da er KUN 20 km lenger mellom Bergen og Oslo via Haukelid enn Hardangervidda. Og Haukelid er kortare enn Hemsedal

Distangsar Bergen - Oslo via:
Hardangervidda 464 km    +0 km
Hol - Aurland     478 km  +14 km
Haukelid            484 km  +20 km
Hemsedal           490 km  +26 km
Filefjell               517 km  +53 km
Sørlandet           778 km +314 km
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Leon

Kjempebra hvis disse kommer på plass før jul!

E134 vil vel da bli den sikreste og raskeste veien over fjellet mot Bergen og omegn for dem med rekkeviddeangst, siden alle de andre veiene kan være en utfordring på vinterstid, særlig fra vest. At man slipper å måtte lade til tilnærmet 100% for å komme over fjellet har mye å si for total reisetid.
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

PokerFjes

Dette er veldig bra, og jeg å innrømme at jeg har sett frem til dette - for da skulle det endelig bli kurant å kjøre vestover med e-Golfen. Og det er ingen tvil om at dette gjør at turen på sommeren blir behagelig, og at det er mulig på vinterstid (tror jeg da).

Men, fakta er at jeg må gjøre 7(!) ladestopp bruker 2t8minutter på lading - en vei. På returen har jeg heller ikke noen full tank på snakke om, så da blir ladetiden på retur opp mot 3t - totalt 5 timer......

Jeg gjorde en ca-øvelse for en Tesla S 85 også, og der slipper man unna med 2t10min på hele turen, og det er inkludert nesten halvannen times semi-hurtiglading i Aksdal for å komme tilbake til supercharger i Vinje.

Den ekstra tiden dette tar med e-Golfen er jeg dessverre ikke interessert i å bruke. Som oftest har jeg ikke denne tiden til rådighet heller. Man kjører med barn i bilen som skal hjem fra ferie, eller en langhelg hos familie. Da er det ille nok med 7 timers normal kjøretid.
At andre vurderer det til å være gjennomførbart er helt greit, men det er viktig å ikke ha noen illusjoner.
Tallene er forøvrig behandlet med hensyn til de temperaturene vi har nå - så langt de lar seg estimere.
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

BjørnL

Når Seljord og Haukeli er på plass får vi endelig en sikker vei over fjellet. Kjempebra, og all honnør til Grønn kontakt! Kjører forbi Seljord med e-golfen på fredag ved lunsjtid eller litt senere. Skal med stor glede teste ut den nye laderen!

Kjell Leaf

Hva blir da det lengste strekket Haugesund - Drammen mellom laderne ? Og hvilket strekk er det ?
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Balto

Kan noen bekrefte at disse er oppe å går? Står som ikke aktive på GK sin hjemmeside! Håper å få testet de på onsdag på vei til Hønefoss ifra Bergen i i3  :)
- 2016 Black fluid i3
- 2005 Mazda 6
- 1998 Jeep Wrangler

Helenept

Lurer på det samme! Skulle gjerne stoppet å ladet i seljord med leafen på onsdag selv :D

Ole Henrik Hannisdahl

Hei,

Status er at én av to ladere på hvert sted er montert og strømsatt. Når vi er ferdige, skal det være 2 hurtigladere på hvert sted: En fra ABB og en fra Circontrol. Det har vært utrolig mye kluss med forsendelsen av ABB - laderne, og vi endte derfor opp med å montere kun Circontrol - laderne forrige uke. Etter planen skal montørene våre opp igjen i begynnelsen av uken for å montere resten. Vi setter laderne som operative i kartet vårt kun når vi er 100% sikre på at alt fungerer som det skal. Enn så lenge skal det være mulig å lade på Circontrol - laderne.

Mvh Ole Henrik
Daglig leder, Grønn Kontakt.

pudderjagar

Dette er genialt.

Er veldig glad for at dere har ABB ladere her. Dei er dei enklaste ladarane å bruka og dei med desidert minst feil frå brukarsida. Har brukt mange ladere og trefft på ein del problem men ikkje på ABB sine. Og dei har eg brukt mange av rundt Bergen.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Rio

Sitat fra: Ole Henrik Hannisdahl på søndag 20. desember 2015, klokken 20:01
Hei,

Status er at én av to ladere på hvert sted er montert og strømsatt. Når vi er ferdige, skal det være 2 hurtigladere på hvert sted: En fra ABB og en fra Circontrol. Det har vært utrolig mye kluss med forsendelsen av ABB - laderne, og vi endte derfor opp med å montere kun Circontrol - laderne forrige uke. Etter planen skal montørene våre opp igjen i begynnelsen av uken for å montere resten. Vi setter laderne som operative i kartet vårt kun når vi er 100% sikre på at alt fungerer som det skal. Enn så lenge skal det være mulig å lade på Circontrol - laderne.

Mvh Ole Henrik

Flott!

Må også si at jeg foretrekker ABB sine ladere.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

PokerFjes

Sitat fra: Kjell Leaf på onsdag 16. desember 2015, klokken 22:36
Hva blir da det lengste strekket Haugesund - Drammen mellom laderne ? Og hvilket strekk er det ?
Røldal til Etne - 78km :) - se vedlegget mitt over :)
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

Kjell Leaf

Sitat fra: PokerFjes på mandag 21. desember 2015, klokken 22:54
Sitat fra: Kjell Leaf på onsdag 16. desember 2015, klokken 22:36
Hva blir da det lengste strekket Haugesund - Drammen mellom laderne ? Og hvilket strekk er det ?
Røldal til Etne - 78km :) - se vedlegget mitt over :)
Hvis man da lader 80% i Etne er det vel helt på kanten selv på sommertid da det er en del stigning til Røldal ?
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

OlavEmil

Nåja. Er jo ikkje meir enn 65km og 700m høgdeforskjell til toppen av Håradalen. Dette bør vel dei fleste elbilane klare heilt problemfritt med 80% nesten heile året, og iallefall somarstid. Derifrå og ned til Røldal (400moh) er rein pluss, hentar nokre prosent der.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA