Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: DAB på ny 2016 Leaf

Startet av geos, tirsdag 19. januar 2016, klokken 09:59

« forrige - neste »

Smørblid

Er mektig imponert av de tekniske ferdighetene her! Jeg kunne godt tenkt meg denne sms muligheten selv, men når jeg leser om rooting og filer og annet data greier, så lurer jeg på om dette er gjennomførbart for meg?

Erkjenner lett at jeg ikke henger med i det hele tatt rent teknologisk, men det er ikke en ekstremt lett måte å gjøre dette på for dummy's (eller idiots)?



Niff123

Smørblid. Du får det til, men du må regne med litt prøving og feiling. Veiledningene er ikke vevd sammen og enkelte ledd mangler. Jeg mener Geos burde tatt seg bryet med å revidere/forenkle og i stedet tatt bedre betalt for appen, men sluttresultatet er bra. Kjører du ikke mange ganger per uke, oppstår også et mobilbattteriproblem som dog kan løses; se annen tråd om temaet.

geos

Sitat fra: Niff123 på torsdag 17. desember 2015, klokken 20:35
Smørblid. Du får det til, men du må regne med litt prøving og feiling. Veiledningene er ikke vevd sammen og enkelte ledd mangler. Jeg mener Geos burde tatt seg bryet med å revidere/forenkle og i stedet tatt bedre betalt for appen, men sluttresultatet er bra. Kjører du ikke mange ganger per uke, oppstår også et mobilbattteriproblem som dog kan løses; se annen tråd om temaet.

Hei,
Hva er det du mener mangler? Jeg tror installasjons-veiledningen er komplett.
Men husk, Android-telefoner fra forskjellige leverandører er forskjellige til tross for at de kan ha samme Android-versjon. Dette er et problem i Android-verdenen og kalles "fragmentering":

Leverandørene står fritt til å legge til en viss mengde funksjonalitet på toppen av en basis Android versjon. Bla. er Settings / Instillinger forskjellige fra forskjellige leverandører med samme Android-versjon.

På Galaxy Young 2 varer mitt batteri i > 10 dager uten lading: Beskrivelse av hvordan jeg oppnår dette står på www.autoapps.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA