Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Varmeapparatets (dis)funksjon etter v7.0

Startet av Baxrus, tirsdag 19. januar 2016, klokken 08:59

« forrige - neste »

Baxrus

Dette spør Dag Svihus fra Stavanger AP som tydeligvis er bekymret at noen skal ha det bedre enn andre. Det er elbilistene som er blitt de store synderne i Norge. Ikke bare er vi parasitter som utnytter et gråøyd system, men vi ler høyt av det også.

Artikkelen kan dere se her:

http://www.aftenbladet.no/meninger/debatt/Er-elbil-fordelene-gatt-ut-pa-dato-3831620.html

kodalse

Slike artikler er alle basert på misunnelse, uvitenhet og menneskers generelle uvilje mot forandringer.


  • I dag finnes det faktisk noen ihuga fossiler som tror at dagens bomfinansiering ikke vil gjennbrukes til trafikkregulerende tiltak (Høye rushavgifter særlig for fossiler)
  • De samme fossilene tror at om en gruppe biler forsvinner fra trafikken blir det mye mer plass til alle andre.
  • Disse fossilene kan ikke i sin villeste fantasi forestille seg at man kan kjøre noe annet enn stor 4wd SUV til og fra barnehage/butikk i storbyen.
  • Hvorfor skal andre enn jeg i min svindyre SUV få fordeler med kollektivfelt, parkering osv?
  • Jeg sparte i 10 år og tok opp et vannvittig lån for å kjøpe denne million BMWen for å gjøre naboen misunnelig, så kjøpte JÆ***EN en Tesla!

Til sist for alle disse som føler misunnelsen gnage seg fri vei nedover ryggmargen.
Det er en enorm mengde brukte elbiler i alle prisklasser der ute. Det er bare å kjøpe en selv!
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

Mippen

#2
Tesla får folk til å se rødt. Hvis vi snur på det hadde mange av oss som kjører Tesla kjørt rundt i større biler som slipper ut mye gugge. At det har blitt solgt så mange store elbiler har gjort at det har blitt solgt tilavarende mindre med store bensin/diesel biler med stor motor. Er ikke det en gevinst i seg selv? Det er ikke mange som hadde hatt råd eller tatt seg råd til å kjøpe en Tesla hvis den hadde kostet mye mer. Med høy dollar i forhold til Norsk krone koster nå basis modellen med litt nødvendig utstyr fort over 700.000 kr. Når TMS var ny i Norge i 2013 kostet de fra 550.000. For første gang koster nå dyreste utgaven over en million. Hadde det vært MVA og andre avgifter på toppen hadde det blitt solgt svært få Tesla, og da hadde det fortsatt vært solgt mange biler med bensin eller diesel som spyr ut mye eksos. For mange erstatter en TMS en fossil helt pga. rekkevidde og ladetilgang. Man må slutte å se på noe, man må se på helheten. Vi trenger biler med TMS rekkevidde, og da kan de ikke stoppe den nå.
Fremtiden er elektrisk.

elektrolux

Ser at han har beregnet tapet som den Norske stat må ta inn på andre måter er på svimlende 5 000 millioner kr. Og da har han ikke tatt med alle de tapte arbeidsplassene for oljearbeiderene som ikke får hentet ut olje som kunne vært forbrent i miljøvennlige fossilbiler... ::)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Mippen

Nevner ikke noe om hvor mye samfunnet sparer på bedre helse, bedre miljø, antall liggedøgn på sykehus og vedlikehold som følge av eksos.
Fremtiden er elektrisk.

Øyvind.h

Sitat fra: Mippen på tirsdag 15. desember 2015, klokken 22:48
Når TMS var ny i Norge i 2013 kostet de fra 550.000.

446.000,- faktisk :) Og de som bestilte før desember 2012 fikk ca 12.000,- i tidligbestiller-rabatt. I tillegg til utrolig lave priser på ekstrautstyr og gavekort på 2.500,- for manglende adaptere.

Man kunne med andre ord få en S85 med vinterdekk for ca 500.000,- om man var tidlig ute. Hvem ved sine fulle fem kjøpte fossilbil i 2013? I hvert fall av de som tok litt sjanser og hadde sansen for ny teknologi....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Mippen

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 16. desember 2015, klokken 08:10
Sitat fra: Mippen på tirsdag 15. desember 2015, klokken 22:48
Når TMS var ny i Norge i 2013 kostet de fra 550.000.

446.000,- faktisk :) Og de som bestilte før desember 2012 fikk ca 12.000,- i tidligbestiller-rabatt. I tillegg til utrolig lave priser på ekstrautstyr og gavekort på 2.500,- for manglende adaptere.

Man kunne med andre ord få en S85 med vinterdekk for ca 500.000,- om man var tidlig ute. Hvem ved sine fulle fem kjøpte fossilbil i 2013? I hvert fall av de som tok litt sjanser og hadde sansen for ny teknologi....


Tenkte med litt utstyr, men var ikke klar over at de faktisk var så billig. =)
Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA