Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Homelink for Chamberlain Liftmaster rolling code?

Startet av Raftepapp, mandag 18. januar 2016, klokken 22:33

« forrige - neste »

Raftepapp

Jeg hentet min nye E-Golf for noen dager siden. I dag var det vel ca -7 grader ute. Startet varmen via Car-net før jeg dro fra jobb (ikke tilkoplet lader), ca 10 min før jeg gikk til bilen. Kom ut til en så vidt lunka bil, var litt skuffet over hvor lite varm den var, men tenkte ikke så mye over det. Når jeg kjørte hjemover fikk jeg aldri noe skikkelig varme i bilen. Prøvde å sette varmen på maks med vifte på maks, men luften som kom ut kan ikke ha vært mer enn 10-15 grader, varmt ble det aldri i bilen.

Kjøreturen er ca 15 min. Når jeg etterhvert dempet musikken hørte jeg utrolig høy viftestøy utenfra. Såpass høyt at det føltes småflaut å komme hjem i gata med elbilen... Støya mer enn en dieselbil.
Hørtes ut som om en eller annen vifte i motorrommet ga bånn gass og vel så det.

Har noen vært borti dette før? Kan dere forsøke å beskrive hva som er normalt? Vet varmepumpe høres godt, men kan ikke forestille meg at det skal være på dette nivået. Skal selvsagt kontakte Møller.

Forøvrig har jeg noen andre problemer med bilen, så lykkefølelsen av ny bil har ikke riktig nådd meg enda.


Raftepapp

Leste den i sta og høres ut som tilsvarende problemer.
Men hva med støyen, støyet det like ille hos deg? Min er 2016, så skulle tro SW var oppdatert..

khovde

Ja det støyer som et uvær.  Høres ut som en feiebil fra ISS.

Råde

Jeg har mast på Møller om denne støyen før. Har gjort det igjen. I går var det en i byen som snudde seg etter meg og gapskrattet.. Her er mailen. Kanskje noe for kundeservice også.

SitatHenvendelsen gjelder e-golf.

Tidligere har jeg spurt om det finnes en fix for en helt utrolig høy viftestøy på radiatorvifta. Det ble kalt arbeidslyder i fjor vinter, men lå ingen oppdatering på den. Har VW kommet videre med det nå? Støyen er så ille at folk snur seg etter bilen i byen og naboen blir vekket når den står og forvarmer.

Hvis det ikke ligger en oppdatering på det, så må du gjerne melde det inn som en seriøs mangel på en ellers god bil.
e-Golf | X75D

Raftepapp

Feiebil ja, god beskrivelse! Da har vi nok samme problem  :o

Langangen

Samme her. Det kan jo ikke være nødvendig at den må gå med det turtallet, det er flaut å kjøre rundt med :-[
E-Golf 2015 mod
Model 3 2019 med FSD

Min Model 3 nettside: https://www.model3norway.com

Cirrisky

Ikke bare turtall, virker noen ganger som om vifta er helt ubalansert e.l. Går jo ann å ha ganske kraftige vifter som går med Ganske lav lyd.

tutti

Synd av VP ikke fungerer bedre. Uten VP så er egolfen i disse kalde tider akkurat så varm innvendig som du ønsker det når du remote-kobler varmen på før turen.

Raftepapp

Men den skal vel klare å holde det romtemperert inne selv om det er 6-7 minus? Eller er det vanlig å sitte å fryse?
Når jeg skulle bestille Golfen leste jeg mye her inne å så at alle anbefalte varmepumpe, kan ikke skjønne det helt nå  :-\

stefse

Det er helt klart mer å hente på varmepumpen. Det blir vel mye vifting, men for lite turtall på kompressoren. Den har mye mer å gi, og den jobber faktisk mer ved 0-5°C enn når det er minusgrader. Men da er de vel redd det blir for mye ising framme i radiatoren eller noe?
Det er ikke farlig om det blir et rimlag på fordamperen.
VW bør se litt på data fra bilene og kjøre en SW patch her...
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

Råde

Sitat fra: Raftepapp på tirsdag 15. desember 2015, klokken 22:07
Men den skal vel klare å holde det romtemperert inne selv om det er 6-7 minus? Eller er det vanlig å sitte å fryse?
Når jeg skulle bestille Golfen leste jeg mye her inne å så at alle anbefalte varmepumpe, kan ikke skjønne det helt nå  :-\
Den klarer det. Problemet med kald lift har flere hatt. Det er noe software-greier. Bilen blir varm og fin og bruker en tredjedel av strømmen på det i forhold til uten vp. Baksiden er femten ganger så mye støy (utenfor bilen).
e-Golf | X75D

stefse

Har ikke problem med kald bil, men har prøvd å følge med litt på forbruket, og det virker som det kommer en peak nå og da når PTC elementet kobler inn. Ser ut som det fungerer greit, men som sagt så tror jeg det er mer å hente på å kjøre kompressoren mye hardere og heller kjøre en skikkelig avriming en gang i halvtimen.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

Raftepapp

Var definitivt noe rart med bilen min i går.
Kjørte til jobb i dag morges i -8 og det var godt og varmt i bilen. Prøvde å skru opp til maks og da ble det så varmt at jeg måtte skru ned. VP hørte du tydelig utenfor, men ikke på langt nær så ille som det var i går.

Da blir det nok en ting Møller må ta tak i...

sybo

Jeg hadde også bråk fra vifta. bla at det skurret som om det var metall mot metall. Var innom på møller asker å bærum. De sa uniten måtte byttes, og har ikke slike lyder nå lengre

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA