Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Endelig kom Spotify

Startet av BobbyBrown, mandag 18. januar 2016, klokken 18:26

« forrige - neste »

BobbyBrown

Jeg prøver å finne sikker informasjon på at det faktisk er dab radio i nye Leaf. Selgeren på Nissan bekreftet det da jeg spurte, men jeg finner ikke noe informasjon om det på nettet. Ulike nettsteder sier også at det er det (dinside.no osv) men alle bilder jeg har sett av bilen, er det fortsatt "bare" en fm knapp på hovedenheten...Er det noen som sitter med reliable informasjon om dab, enten på et bilde eller en film? Jeg ble plutselig veldig nervøs for at det er et dab adapter det er snakk om, å det vet jeg ikke om jeg kan leve med...

Homecast

Det er en dab adapter som blir påmontert om jeg ikke husker helt feil =)
2015 Nissan Leaf Tekna.
Veggboks: Mennekes Amtron Trend E.

Homecast

Men dobbeltsjekk for å være sikker =)
2015 Nissan Leaf Tekna.
Veggboks: Mennekes Amtron Trend E.

Einar_S

Det er ialfall DAB+ adapter på min 2015 Nordic levert i November.
Krøkkete system! Tenk deg at radiolyden blir streamet inn på flashdisk som du så kan streame ut igjen 3/4 minutt senere.

Praktisk om du ikke hørte hva de sa på FMradio. Bare slå over på DAB, der går det i reprise 40sek. senere!  ::)
2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

1000kwh

Stor forskjell mellom integrert DAB+ (som burde vært standard i alle biler for flere år siden) og et adapter. Men selv et adapter burde fungere tilfredstillende. Nissan har vel valgt en billig løsning for ettermontering av DAB+ i Norge. Nye biler forventer jeg at kommer med skikkelig integrert DAB+ som hos alle andre bilmerker.

X-Trail

Stolt eier av ELise♡

BobbyBrown

Ja, men via adapter? Forhåpentligvis ikke, men har som sagt ikke sett et eneste bilde av det:/

sjossang

I den nye 2016-modellen så er DAB+ integrert i anlegget. I 2015-modellene får man mellomløsning med adapter.
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

Bjoris

Sjekk ut div videoer så får en en gjennomgang av nye Nissan Connect der DAB er en knapp i menyen
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA