Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Eget delforum for Passat GTE

Startet av Gogs, mandag 18. januar 2016, klokken 18:22

« forrige - neste »

Gogs

Da har vi fryst oss gjennom de siste ukene uten varmeanlegg i vår Zoe. Pga. stor pågang får vi ikke bilen inn på verksted før 21. desember. En vittig ting er at det kommer en svak varme når utetemperaturen er under 5 grader. Mulig dette er en ekstra-ovn i tillegg til varmepumpen som kicker inn når det blir kaldt ute? Uansett minimalt med varme fra den, så gleder meg til varmepumpen fungerer igjen!
Sort/mørkegrå BMW i3 2014
Hvit Renault Zoe Intens 2015 - 2017
Hvit Renault Zoe Life 2014 - 2015 RIP
Hvit Peugeot iOn 2011 - 2014
Orange Kewet Buddy 2005 - 2005

ladov

Den svake varmen..kommer den med en gang eller etter hvert? Hvis det er det siste så lurer jeg på om det er overskuddsvarme fra batteri/motor.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

StigH

Sitat fra: Gogs på tirsdag 15. desember 2015, klokken 13:11
Da har vi fryst oss gjennom de siste ukene uten varmeanlegg i vår Zoe. Pga. stor pågang får vi ikke bilen inn på verksted før 21. desember. En vittig ting er at det kommer en svak varme når utetemperaturen er under 5 grader. Mulig dette er en ekstra-ovn i tillegg til varmepumpen som kicker inn når det blir kaldt ute? Uansett minimalt med varme fra den, så gleder meg til varmepumpen fungerer igjen!

Da får vi håpe dette blir i orden. Var -13 her i går og enda syns jeg min er god og varm, til og med med innstilt på laveste varme (18º) og satt på varme i setet i tillegg for å spare på batteriet. Syns varmeopplegget foreløpig fungerer bedre enn min forrige bil som var bensin. Varmer opp mye raskere til og med uten å ha forvarmet først. Jeg ser du har skrevet RIP på en tidligere Zoe. Vært borti en ulykke?
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss, suite. Kjøpt 19.05.17. Levert 25.05.17
Tidligere biler:
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI
2011 Skoda Fabia 1.6D
2007 Toyota Yaris 1.4D

Gogs

Ja, varmeapparatet fungerer helt fantastisk når varmepumpen fungerer. :-)

Vi var 10 cm. fra å oppleve front mot front i sommer. En pickup skjenet over i motsatt kjøreretning og traff oss like foran venstre fremdekk. Vi ble most inn i autovernet og bilen ble totalvrak. Men både voksne og barn (i barnesete) kom fra det uten nevneverdig skade. Da var vi veldig glad for å ha valgt en bil som kom godt ut i euro-ncap sikkerhetstest.

Her er link til nyhetssaken: http://www.fvn.no/lokalt/mandal/Trafikkulykke-pa-E-39-2854460.html

aronesen

Da varmepumpen sluttet å virke på min, var det en kobling gjennom torpedoveggen som ikke var skrudd skikkelig til og lakk. Det var ikke mye av gassen som hadde lekket ut, men nok til at det ikke ble noe varme i bilen. De fikset det ganske raskt på verkstedet og jeg hadde leiebil mens de feilsøkte og reparerte.
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

bjaolsen

Min virker, men det høres jo, og det kjennes kjenner vibrasjoner i både ratt og pedaler......
Durer som et uvær gjør det også, spesielt vifta som går ute hele tia.
bjaolsen

2015 Zoe 43kW
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

ladov

Sitat fra: aronesen på onsdag 16. desember 2015, klokken 11:34
Da varmepumpen sluttet å virke på min, var det en kobling gjennom torpedoveggen som ikke var skrudd skikkelig til og lakk. Det var ikke mye av gassen som hadde lekket ut, men nok til at det ikke ble noe varme i bilen. De fikset det ganske raskt på verkstedet og jeg hadde leiebil mens de feilsøkte og reparerte.
Gassen? Du mener kjølemediet?
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Gogs

Varmepumper bruker gass i tette rør for å hente ut varmen fra luften utenfor. Rørene på baksiden av kjøleskapet gjør akkurat det samme, bare de henter ut kulden fra luften utenfor kjøleskapet (motsatt). Så han mente nok gass ja. Man må fylle på mer gass hvis det har vært lekkasje noen plass.

karsti

Spørsmål til dere som har varmeapparat som fungerer - blir det kjapt varmt i kupeen ned mot -10 grader? Klarer den 22 grader i kupeen?  Varmepumpen i min vel 2 mnd gamle Zoe fungerer greit i plussgrader, men under null klarer ikke varmepumpen mer enn 17 grader i kupeen. I tillegg  virker det som det trekker kaldt fra defrosterventiler. Skal  inn på verksted for fjerde gang for dette. Trist - for det ødelegger godfølelsen for en bil jeg ellers er kjempefornøyd med etter 8000 km.
Ny Zoe oktober 2015.
120 km t/r jobb.

karsti

Fant en annen tråd, "Ustabil temperaturregulering på varme ", som ga meg svar på mine spørsmål og en bekreftelse på at jeg ikke er alene....
Ny Zoe oktober 2015.
120 km t/r jobb.

morten69

Min funger veldig bra også ved -11, men ikke på eco modus. Laveste vi har prøvd er -13. Bruker alltid forvarming om morgenen.
Zoe 2017 R400 Intense Grå Titanium
Zoe 2015 R240 Intense Brun, solgt
Ion 2014 solgt

treven

Hei! Akkurat registrert meg her på ELbilforumet. Hatt ZOE siden starten av oktober og har vært strålende fornøyd, helt til nå.... På mandag begynte det å blåse KUN kaldt. Rett og slett iskaldt! Et mareritt å kjøre til og fra jobb. Verkstedstime neste onsdag... Men interessant å se det er flere som har hatt samme feil og at det tydeligvis er enkelt å fikse. Gratis leiebil ble jeg endog ikke tilbudt...

pudderjagar

Har du prøvd å slå av ECO modus, Tenne det røde lyset i "AC off" knappen og valgt luft på frontrute og bein. (Lyser gult ved siden av pilen på panelet til varmeapparatet)

Eg gjorde da og då fekk eg 30 grader i kupeen med -6 ute. Med alt i "auto" var det bare tull med kaldt, varmt eller lunkent omhverandre. Etter at eg gjorde instillingen så har eg god varme.

Men den brukar litt meir straum.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Ryern

Joda, varmeapparatet gir varme, men så trekker det konstant 3 kW også da... Har en kollega med e-golf, der trekker varmapparatet 3-4 kW i ca 5 min før det stabiliserer seg på ca 0,5kW. Dette på ca 10 minus og en kjøretur på ca 4mil. Har forresten R240 utgaven.

pudderjagar

Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA