Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ta ut kontakt!

Startet av mskogly, mandag 18. januar 2016, klokken 16:35

« forrige - neste »

mskogly

Dette er muligens et dumt spørsmål, men har noen forsøkt å kjøre på blybatteri og lithium samtidig, for å utvide rekkevidden? Mulig?

bosonic

Ser ikke noe problem med dette, men har ikke forsøkt det (enda)
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

HenryJac

Computeren tar vel utgangspunktet i det dårligste parret?
2017 - Model S 75D
10.8kWh på taket

bosonic

Det  stemmer.
Jeg har god erfaring med å montere separate voltmeter på Kewet/Buddy.
Da har man full kontroll på batteriene under alle forhold.
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

Rav4_EV

Parallelkobling av bly og litium-ion kan fort bli brann dersom du ikke har et batteriovervåkingssystem som kan koble bort blybatteriet om en litium-ion celle skulle gå over trygt spenningsnivå.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA