Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvilken bør jeg handle - student med 3,5 mil hver vei til skole.

Startet av Yagi, lørdag 19. juni 2010, klokken 21:15

« forrige - neste »

Yagi

Innertaket på min bil er dekket av fuktflekker.  Flekkene er relativt jevnt fordelt over hele trekket.
Forrige gang jeg var innom RøhneSelmer i Sandvika tittet jeg inn i flere av bilene som stod utenfor.  I minst tre av bilene (uten soltak) kunne jeg tydelig se fuktflekker.

Hva er problemet her tro?  I og med den jevne fordelingen kan det virke som om dette er relatert til kondens.  Kan det være slik at fukt inne i bilen kondenserer under taket og at dette setter flekker på trekket?  Er det noen som har erfart lekkasjer i taket på sin bil?

Nå er vel takkonstruksjonen lik på denne modellen som på "think classic," så jeg ser ikke helt hvorfor dette skulle være et problem.  ???

Noen som har erfart lignende?  Noen tanker rundt dette?
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

III

Har du fått fikset fuktproblemet ? Får snart vår og vil gjerne være føre var.
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

twoika2

Sannsynligvis helt enkelt kondensflekker, ved at overgangen fra varm dag til kald natt skalper dråper / fukt i under tak og ned i taktrekket. Det burde fabrikanten sikret med isolasjonsmateriale i taket.

corvette

Jeg reklamerte på skjoldene ved første service nå (18 mndr) og de har bestilt nytt trekk fra Finland.

Det går på garantien, men håper årsaken også blir fjernet så det ikke skjer igjen...

Mvh John
VW e-Up! kjørt 17100 km

corvette

Da har jeg fått skiftet taktrekket på garantien hos Røhne Selmer i Sandvika.

Det ble veldig fint og jeg fikk god service der som vanlig!

Mvh John
VW e-Up! kjørt 17100 km

Ken

Er det mulig å spray taket med en soppdreper til å hindre at dette skjer igjen?
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA