Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Schneider 32A Wallbox til 16A bil

Startet av Bjoris, mandag 18. januar 2016, klokken 15:54

« forrige - neste »

Bjoris

Jeg har ikke kjørt Leafen så mye før nå i det siste og jeg syns nå det er vesentlig slark når en gir gass/slipper. Men antar det må være slik? Ikke noe klunk som på Teslaen, men godt merkbart om en kjører sakte, ved vanlig bruk legger en ikke merke til det så det er på det nivået.

Hvilken erfaring har dere andre? Forstår det er gjort endringer på DU i nyere biler... så kanskje dette er forskjell på dette mellom 1. og 2. generasjon?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

AppleKnocker

Hva mener du egentlig med slark - forsinkelse?
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Bjoris

Når en går brått av og på gassen så er det litt slakk, eller frigang, litt sånn klikk/klakk i drivverket
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

kjbu

Min 2013 2.generasjon er 100% fri for slark i drivverket. Imponerende bra.

Men har veldig mye slark i Carwings....det er en sak for en annen tråd...
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

e-h

Jeg fikk ny motor på garanti pga klikk/klakk i drivverket da bilen var noen få måneder gammel. Hørtes nesten ut som en klinkekule som traff en metallvegg frem og tilbake ved brems og gasspådrag. Måtte påvise lyden til verksmester, men siden han også fikk det med seg var det ikke noen problem.

Har ikke hørt noe til lyden etter dette.

rogersen

Min 2013 har ikke noe slark. Eneste relaterte problemet er at bremsen noen ganger tar veldig brått..

Homecast

Sitat fra: rogersen på onsdag 16. desember 2015, klokken 14:32
Min 2013 har ikke noe slark. Eneste relaterte problemet er at bremsen noen ganger tar veldig brått..


Akkurat den merker jeg også!
2015 Nissan Leaf Tekna.
Veggboks: Mennekes Amtron Trend E.

Powerflux

Sitat fra: Homecast på onsdag 16. desember 2015, klokken 20:01
Sitat fra: rogersen på onsdag 16. desember 2015, klokken 14:32
Min 2013 har ikke noe slark. Eneste relaterte problemet er at bremsen noen ganger tar veldig brått..


Akkurat den merker jeg også!
Noe som kureres enkelt ved å tråkke pedalen i bunn et par ganger. Fungerer mirakuløst bra!!
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

3irikur

Sitat fra: e-h på onsdag 16. desember 2015, klokken 13:10
Jeg fikk ny motor på garanti pga klikk/klakk i drivverket da bilen var noen få måneder gammel. Hørtes nesten ut som en klinkekule som traff en metallvegg frem og tilbake ved brems og gasspådrag. Måtte påvise lyden til verksmester, men siden han også fikk det med seg var det ikke noen problem.

Har ikke hørt noe til lyden etter dette.

Kom denne lyden hele tiden?

Jeg synes også at jeg hørere en lyd som kan beskrives som dette, men bare når bilen bytter fra å bruke motor til akselerasjon og i stedet lader. Er dette unormalt?
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

Powerflux

Har antydning til det samme. Merkes best i sakte fart ved litt kontant av/på/av gass (watt)
Dog såpass lite at jeg ikke gidder å bekymre meg for det !!
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA