Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: BMW nyheter - hva kan vi vente i 2016 /2017

Startet av khovde, mandag 18. januar 2016, klokken 14:39

« forrige - neste »

khovde

Da kom kulda og det ble veldig kaldt i bilen. Har en golf 2015 med varmepumpe som ble utlevert i juni.

Utetemp i dag tidlig var -8 grader. Da jeg satte varmeapparatet på full gass så viste forbruksmåleren mellom 0,7 kwh/t og 1,8 kwh/t og makstemperaturen på luften som kommer ut av dysene var 11 grader. Burde ikke forbruket ligge nærmere 6  kwh/t ?

Er det noen andre som har opplevd samme problem.

Hilsen Kristian

ottcom

Jeg hadde mye likt dine problemer, pumpet kald luft (12 grader) inn i kupeen. Kommer akkurat fra Møller nå og problemet ser ut til å være løst. SW oppdatering + etterfylling av væske, forteller verkstedet. Tok en lang testtur etterpå i behagelig klima. Utetemperaturen er ca -2.

Litt ros må Møller Drotningsvik få. Sendte mail om problemet i helgen, ble oppringt på mandag og bilen var ferdig tirsdag formiddag.

Golf 2015 m/VP

khovde

Møller Oslo vest responderte kjapt med behov for sw oppgradering og har gitt meg time om noen dager. Håper det løser problemet slik du beskriver.

elektro

Hmm.. jeg har en 2015 m. varmepumpe utlevert 19. mai, men har ikke reagert på at varmeapparatet er dårlig. Ikke kona heller, som stort sett bruker bilen og parkerer ute på jobb. Faktisk er jeg positivt overrasket over varmeapparatet i min bil i forhold til demobilen jeg kjørte, som jeg synes ga veldig lite varme. Det er jo nesten som i en vanlig bil. ;D Og det gir naturlig nok bra varme med en gang, uten at motoren behøver å bli varm.

Hvordan måler dere temperaturen på luften som kommer ut?

Vil gjerne høre om SW oppgraderingen gjør noen forskjell..

2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

ottcom

Jeg har fått "ny" bil etter oppdateringen av varmepumpe. Behagelig klima hele tiden. Temp målte jeg med minitermometer, fra Clas Ohlson. Greit å ha noe konkret å vise til, ikke bare synsing.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA