Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Gratulerer Elon Musk!

Startet av EL-BIL, mandag 18. januar 2016, klokken 09:23

« forrige - neste »

EL-BIL

Da er Nissan Connect EV Appen lansert! Virker på nye og gamle biler!

Lansert for iPhone og Android! (men ble litt usikker nå da Nissan selv sier at den ikke skulle ha vært lansert enda)
https://itunes.apple.com/us/app/nissanconnectsm-ev/id407814405?mt=8
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.digitas.android.nissan.carwings

Skal være samme brukernavn og passord som for Carwings!

Testet og fungerer på begge plattformer!
(elendig responstid, elendig oppdatering i forhold til hurtigladere/navigasjon, vises feil på iPhone 5S)
Så her har Nissan på nytt levert et uferdig produkt eller brukt App utviklere med manglende kunnskaper!
Men Nissan har heldigvis levert et produkt som lar seg bruke under trykk som det er i disse dager med minus grader!
P39240

HenrikRH

Har surfet rundt på den i kveld. Virker mer gjennomført enn Carwings har vært tidligere.
Mye interessant inne på ny-appen!
Nissan Leaf Nordic 2015
Hvit perlemor, Bose Sound system
Levert av Vestfold Auto

Påkjørt bakfra og kondemnert juni 2017.
-


Citroen Z-Cero 2012 med Webasto

aslevik

Appen ser bedre ut en den gamle men det sier ikke så mye.

Jeg sleit med å logge inn, den godtar ikke epostadressen som UserID..

fredsjo

Jeg slet og med innlogging, men med å bruke username som man laget da man registrerte seg så gikk det.

Går fortsatt veldig lang tid å oppdatere...

Vil det aldri komme feks status på om dørene er låst, posisjon osv?
2014 Nissan Leaf Tekna
2018 Tesla Model X 75kw
Innehaver av https://skadedyr.net og https://sprengkiler.no

AppleKnocker

Kommer ikke inn på denne med verken epostadresse eller brukernavn fra Carwings.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Smasher

Virker som en veldig veldig forbedring foreløpig, dette blir spennende og se i de nærmeste dagene.Utrolig mye morsom info og hente ut i den nye appen i hvertfall :-D

daarv

Sliter også med innlogging. Hvor finner jeg brukernavnet?

Det er ikke noe problem å logge inn med mailaddressen på nettsiden.

JanØ

kan være tilfeldig, men fikk heller ikke logget inn...gikk så til demomode- og trykket "logg ut"..så logget jeg inn igjen på vanlig måte..da fungerte det...
vanlig brukernavn og passord..

vartli

Jeg kom også inn etter å ha prøvd med det opprinnelige brukernavnet i stedet for e-post. Ser jo lovende ut bare ved at det gikk an å logge inn. Det kunne vært raskere og navigasjonsdelen er fortsatt helt på jordet. Vinduet er for stort til skjermen på iPhone 5S og i tillegg så mangler mange hurtigladere. Når jeg søker på strekningen Sandnes - Kristiansand finner den kun hurtigladeren i Flekkefjord. I tillegg foreslår den tre stopp med saktelading. Dette er for dårlig.
Leaf 40 kWh 2020
Leaf 2011 - solgt

Kim81

Jeg får ikke appen til å starte opp i dag.. Er kun oppstartsskjermen som vises.. (Logo med hvit bakrunn) funket helt fint i går..
Mørk grå 2019mod leaf.n-connecta

Bekkenes

Måtte bare huske stor bokstav i brukernavn så gikk det.
Virker litt rart, får Unix flashback, he he
TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017
BMW i3 94Ah Fully Charged Edition 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016
58535km 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

Ole Irgens

Sitat fra: Bekkenes på tirsdag 15. desember 2015, klokken 09:34
Måtte bare huske stor bokstav i brukernavn så gikk det.
Virker litt rart, får Unix flashback, he he

Brukernavn/passord er alltid case-sensitive, så det har nok ingenting med Unix å gjøre.

mvh

Ole Irgens
Nissan Leaf 2018 N-Connecta

Calle78

Jeg har ikke hatt kontakt med bilen siden 1.desember. Den nye appen har ikke hatt noen effekt hos meg iallefall.
Er det noen måte å resette systemet i bilen på, type svenske-knappen, for å starte på ny frisk?
Tenker da uten å sette opp systemet på nytt igjen.

Leaf Acenta 2014

Einar_S

Jeg finner ikke appen! Installerte i går på min Android, og prøvde det umiddelbart ved å velge Åpne i installasjonen. Og da virket det.

Når jeg nå trykker ikonet for carwings, som forøvrig har endret utseende, får jeg beskjed om at programmet ikke lenger er installert.

Så hva den installasjonen gjorde var å bytte ikon på Cartwings og kaste ut programmet!
Jaja, jeg får vel se det som en forbedring at det ikke lenger tar plass på telefonen.  :P
2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

DannyRS

Oppdaterte i dag, og carwings er fjernet her også. Appen heter nå "Nissan EV".
Ser ut til å fungere så langt.

Leaf Manager (Japan/Asia server) fungerer også.
'14 Nissan Leaf Acenta

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA