Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: E-mode ikke tilgjengelig ved rundt minus 10-13

Startet av Kapzx, mandag 18. januar 2016, klokken 02:26

« forrige - neste »

Kapzx

Nå kan man oppdatere Carwings appen (iPhone via applestore). Står at den kom ut idag.

Ganske uvant, men ser ganske forbedret ut. Har ikke hatt muligheten til å prøve den ut enda.

Håper noen kan gi tilbakemeldinger på hvordan funksjonene fungerer nå, enn før!

Endelig!! :-D
Nissan Leaf 2012

Erik182

Ser veldig lovende ut! Skal teste mer litt senere ikveld!
2015 hvit Nissan Leaf Acenta

Mazzbot

Noen med Android som har fått oppdatering ? Ta bildet dere med iphone! 
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Erik182

2015 hvit Nissan Leaf Acenta

Øyvind.h

Må si dette ikke ga meg noe spesielt. Mer moderne farger, men mye mer rotete. Det eneste som er endret funksjonsmessig er tilgang til kjørehistorikk dersom man trykker ok i bilen. Noe jeg aldri gjør.

Men nye biler får kanskje noe mer ut av dette?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Sele

Nå har carwings funket så kommer dette tullet,umulig og logge inn.

Bjølseth1

Den nye funker bra, må nok bare bli vant med den først da det kommer til alt som er nytt på den. Men det viktigste er : DET FUNKER
Jo hei å det går

acenta

Øyvind.h

Jeg kom inn med VIN og passord. Men kontakt med bilen får jeg IKKE.
Leaf link fungerer som vanlig bra....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Sele

Etter og ha brukt samme innloggingsdata som til bilen så kom jeg inn på appen,og har kontakt med bilen.

shaukaas

Endelig noe som funker! Tipp topp - tommel opp!

Bjølseth1

Jo hei å det går

acenta

Sippi

Takk for tipset :)
Funker knall! Har slitt med Leaf Link en stund. Trodde det var noe feil på serveren til Nissan/Carwings, men det er nok en sammenheng med oppgradert Nissan app. Uansett den nye Carwings appen "Nissan EV..." er knall og funker perfekt.

frankols

Sitat fra: Sippi på mandag 15. februar 2016, klokken 20:48
Takk for tipset :)
Funker knall! Har slitt med Leaf Link en stund. Trodde det var noe feil på serveren til Nissan/Carwings, men det er nok en sammenheng med oppgradert Nissan app. Uansett den nye Carwings appen "Nissan EV..." er knall og funker perfekt.

Og hvorfor funker det ikke på nett ?

Sippi

knut3448

Har hatt en februar 2013 Leaf i dag hvor jeg har forsøkt å kjøre økonomisk. Turen har gått fra Holmen (Asker) til Maxbo Lillestrøm, Maxbo Skjetten og E6 tilbake til Holmen. Iflg evtripplanner er turen ca 90km med et forbruk på 11,8kWh. Det stemmer greit med bilens data som sier rett over 65km/t i snittfart, 91,3km distanse og 0,12kw/h forbruk. Det var 10-15% våt veibane på turen, lite vind og ikke mange minutter over 90km/t. Varme/luft av. Litt trist å se at den nest siste hvite streken forsvant rett før vi kom frem. Dette indikerer rekkevidde på maks 13 mil ved rolig kjøring med endel motorvei rundt 80km/t. Litt skuffende.

Så sjekker jeg Driving History i Carwings-appen. Den viser foreløpig bare Holmen-Lillestrøm-Skjetten. Eco-drive Evaluation fanen sier:
-149,2Wh Acceleration Performance, 5/5
-3,3Wh Vehicle Accesory Use, 5/5
-17,3Wh Braking Performance, 1/5 !!?

Totalt får jeg score 3/5 for turen. Er dette mulig da? Jeg er knapt borti bremsa og putter gjerne bilen i N for å trille fremfor at regenereringa bremser bilen så mye at jeg må gi gass. I nedoverbakker på motorvei genereres det, fremfor at bilen får trille opp i høy fart og bli bremset av vinden. Er det bare Carwings som er dum, eller er det noe jeg har misforstått? Med en score på 3/5 så skulle man jo tro at jeg har mye å gå på og at jeg kan øke rekkevidden betraktelig!?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA