Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Mumitrollet, mandag 18. januar 2016, klokken 00:22

« forrige - neste »

Mumitrollet

Ser at kontaktpunktene på ladepistolen min fra Dostar ruster. Den er også veldig treg og vanskelig å plugge i bilen, særlig etter at det har blitt minusgrader ute. Noen med samme problem og evt tips?

  :o
2015 Leaf Nordic 6,6Kw, hvit metallic med "DAB"

jkirkebo

Sitat fra: Mumitrollet på mandag 14. desember 2015, klokken 17:29
Ser at kontaktpunktene på ladepistolen min fra Dostar ruster. Den er også veldig treg og vanskelig å plugge i bilen, særlig etter at det har blitt minusgrader ute. Noen med samme problem og evt tips?

  :o

Rust skal ikke være mulig da kontaktpunktene er fortinnet kobber...
Pass på at pluggen henger med "hodet" nedover om den henger utstatt for vær og vind, så det ikke regner inn i kontaktpunktene.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Ingeniøren

Litt tynnolje på en Q-tips og gå over kontakter utvendig og innvendig. Da skal du se det går som smurt. Ikke overdriv, bare et tynt lag  ;)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Mumitrollet

Sitat fra: jkirkebo på mandag 14. desember 2015, klokken 17:40
Sitat fra: Mumitrollet på mandag 14. desember 2015, klokken 17:29
Ser at kontaktpunktene på ladepistolen min fra Dostar ruster. Den er også veldig treg og vanskelig å plugge i bilen, særlig etter at det har blitt minusgrader ute. Noen med samme problem og evt tips?

  :o

Rust skal ikke være mulig da kontaktpunktene er fortinnet kobber...
Pass på at pluggen henger med "hodet" nedover om den henger utstatt for vær og vind, så det ikke regner inn i kontaktpunktene.

Hmm, noe er det ihvertfall som ruster...
2015 Leaf Nordic 6,6Kw, hvit metallic med "DAB"

Mumitrollet

Sitat fra: Ingeniøren på mandag 14. desember 2015, klokken 18:07
Litt tynnolje på en Q-tips og gå over kontakter utvendig og innvendig. Da skal du se det går som smurt. Ikke overdriv, bare et tynt lag  ;)

Funker silikonspray eller tynn sykkelkjedeolje? Hvis ikke må jeg kjøpe noe 5-56  i morgen
2015 Leaf Nordic 6,6Kw, hvit metallic med "DAB"

Ingeniøren

Sitat fra: Mumitrollet på mandag 14. desember 2015, klokken 18:17
Sitat fra: Ingeniøren på mandag 14. desember 2015, klokken 18:07
Litt tynnolje på en Q-tips og gå over kontakter utvendig og innvendig. Da skal du se det går som smurt. Ikke overdriv, bare et tynt lag  ;)

Funker silikonspray eller tynn sykkelkjedeolje? Hvis ikke må jeg kjøpe noe 5-56  i morgen
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Carl Anton Stenling

#6
Her ville jeg brukt kontaktrens, kontaktspray eller kontaktgrease. Dersom du bruker vanlig olje så kan det redusere ledningsevnen. Se Biltema artikkel 36523 og 36524. Elfa har noen anerkjente produkter som gjør samme jobben sikkert ennå litt bedre.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Mumitrollet

Sitat fra: Carl Anton Stenling på mandag 14. desember 2015, klokken 20:03
Her ville jeg brukt kontaktrens, kontaktspray eller kontaktgrease. Dersom du bruker vanlig olje så kan det redusere ledningsevnen. Se Biltema artikkel 36523 og 36524. Elfa har noen anerkjente produkter som gjør samme jobben sikkert ennå litt bedre.


Hadde på litt tynn olje istad.. Får stikke innom Biltema i morgen og få tak i noe spesielt til formålet.
2015 Leaf Nordic 6,6Kw, hvit metallic med "DAB"

Ingeniøren

#8
Sitat fra: Mumitrollet på mandag 14. desember 2015, klokken 20:42
Sitat fra: Carl Anton Stenling på mandag 14. desember 2015, klokken 20:03
Her ville jeg brukt kontaktrens, kontaktspray eller kontaktgrease. Dersom du bruker vanlig olje så kan det redusere ledningsevnen. Se Biltema artikkel 36523 og 36524. Elfa har noen anerkjente produkter som gjør samme jobben sikkert ennå litt bedre.


Hadde på litt tynn olje istad.. Får stikke innom Biltema i morgen og få tak i noe spesielt til formålet.

Tror det går greit med vanlig olje og - har aldri opplevd dårlig kontakt med litt olje på, heller motsatt. Vet om servohydrauliske maskiner som lekker olje slik at alle kontakter har vært innsauset med olje i flere 10 år uten at det har vært kontakt probelem av noe slag. Mange kontaktoljer er ikke noe annet enn tynn olje på spray men prisen er noe helt annet. Vær klar over at kontakt rens ikke er olje men noe flyktig som løser, renser og fordamper.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Mumitrollet

Sitat fra: Ingeniøren på tirsdag 15. desember 2015, klokken 07:07
Sitat fra: Mumitrollet på mandag 14. desember 2015, klokken 20:42
Sitat fra: Carl Anton Stenling på mandag 14. desember 2015, klokken 20:03
Her ville jeg brukt kontaktrens, kontaktspray eller kontaktgrease. Dersom du bruker vanlig olje så kan det redusere ledningsevnen. Se Biltema artikkel 36523 og 36524. Elfa har noen anerkjente produkter som gjør samme jobben sikkert ennå litt bedre.


Hadde på litt tynn olje istad.. Får stikke innom Biltema i morgen og få tak i noe spesielt til formålet.

Tror det går greit med vanlig olje og - har aldri opplevd dårlig kontakt med litt olje på, heller motsatt. Vet om servohydrauliske maskiner som lekker olje slik at alle kontakter har vært innsauset med olje i flere 10 år uten at det har vært kontakt probelem av noe slag. Mange kontaktoljer er ikke noe annet enn tynn olje på spray men prisen er noe helt annet. Vær klar over at kontakt rens ikke er olje men noe flyktig som løser, renser og fordamper.

Du sier noe der. Får heller prøve med vanlig olje og hvis det evt blir noen ladeproblemer, så får jeg ha på noe annet.
2015 Leaf Nordic 6,6Kw, hvit metallic med "DAB"

Homecast

Sitat fra: jkirkebo på mandag 14. desember 2015, klokken 17:40
Sitat fra: Mumitrollet på mandag 14. desember 2015, klokken 17:29
Ser at kontaktpunktene på ladepistolen min fra Dostar ruster. Den er også veldig treg og vanskelig å plugge i bilen, særlig etter at det har blitt minusgrader ute. Noen med samme problem og evt tips?

  :o

Rust skal ikke være mulig da kontaktpunktene er fortinnet kobber...
Pass på at pluggen henger med "hodet" nedover om den henger utstatt for vær og vind, så det ikke regner inn i kontaktpunktene.

Erfaringer er at det kan syndes litt.

Lapp systems leverte en periode til Schneider electric.
Der rustet det også, tester viste at det ikke var mulig, nye tester igjen viste seg plutselig at det var endel urenheter. mulig det er samme tilfellet her.
2015 Nissan Leaf Tekna.
Veggboks: Mennekes Amtron Trend E.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA