Hovedmeny

Kia Soul EV med 33 hk

Startet av Trond.m, mandag 14. desember 2015, klokken 14:15

« forrige - neste »

Jornenge

Synes Soul'en er mer enn kvikk nok for min del. Sjelden og aldri at jeg akselererer med full kraft uansett. Noen forbikjøringer har det vært og det er jo ikke noe problem iallefall. Hadde vel valgt meg en annen type bil om akselerasjon hadde stått lang opp på lista

moby666

Egolf, Leaf og Soul er like kvikke. I3 og mb er endel kvikkere, det er det ikke noe tvil om. I3 klarer ikke 10 mil på vinteren med dagens modell, men hvis den kommer med dobbelt batteri kan den bli interessant.

Trond.m

#17
Sitat fra: moby666 på torsdag 31. desember 2015, klokken 13:05
Egolf, Leaf og Soul er like kvikke. I3 og mb er endel kvikkere, det er det ikke noe tvil om. I3 klarer ikke 10 mil på vinteren med dagens modell, men hvis den kommer med dobbelt batteri kan den bli interessant.
Ja vel....det var jo klar melding  ;) At ikke i3 klarer 10 mil om vinteren samsvarer vel ikke med eiernes erfaring. Ville ikke skrevet dette på i3 forum  ;D
Har Soul i dag, men synes rekkevidden er for lang så jeg har bestilt en i3 - 2017 modell. Livet er for kort til å velge bil med hodet  ;)

moby666

#18
Vi har 5 stk eUp, 10 stk eGolf, 2 stk i3 og 5 stk Leaf på jobben. Jeg kjører med forskjellige elbiler hver dag. Er turen over 10 mil er det ingen som velger i3 eller eUp. Du kan sikkert få i3 til å kjøre 10-11 mil med økonomisk kjrøing, men med normal kjøring går det ikke.

Trond.m

Det er vel der vi har mye av forklaringen. Folk som ikke er vant til elbil kjører ofte på en lite effektiv måte. Det går ut over rekkevidden til alle elbiler, men gjør nok større utslag på en bil som i3 som innbyr til litt mer sportslig kjøring.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA