Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Total bremsesvikt

Startet av hemi, søndag 17. januar 2016, klokken 21:17

« forrige - neste »

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

alhaage

Har fått min kabel nå, men lurer på om den er defekt (eller kanskje jeg som er det?)

Prøver å endre ladestyrke, men uansett hvor mye jeg trykker på skjermen skjer det ikke noe som helst. Er ett lite "settings" symbol, men ingen reaksjon uansett hva jeg trykker eller hvor. I brukermanualen står det "endre ladestyrke ved å trykke på touch skjermen, men ingen respons.

Noen andre som har samme problem?

elektrolux

Det er bruksanvisningen som er vanskelig å forstå.

Skjermen er ikke berørings skjerm. De 4 punktene/knappene rundt skjermen er berøringsknapper som du skal bruke. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

ASVN

Noen som har denne kabelen? Lader den faktisk med 16a på vanlig stikk eller er det bare tull? Trodde ikke det var mulig å få mer enn 13a ut av en vanlig stikk uansett?

geear

Sitat fra: ASVN på lørdag 03. juni 2017, klokken 21:43
Noen som har denne kabelen? Lader den faktisk med 16a på vanlig stikk eller er det bare tull? Trodde ikke det var mulig å få mer enn 13a ut av en vanlig stikk uansett?
Hva mener du egentlig med dette?

Har du en 16A kurs med vanlig stikkontakt så er det selvfølgelig mulig å dra 16A fra den, men at det er mulig betyr ikke det samme som at det er lurt å gjøre det i ti timer i strekk. Derfor har også NELFO/NEK/DSB blitt enige om at det ikke er greit...
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

e-curious

Sitat fra: gr på søndag 04. juni 2017, klokken 01:11
Hva mener du egentlig med dette?

Har du en 16A kurs med vanlig stikkontakt så er det selvfølgelig mulig å dra 16A fra den, men at det er mulig betyr ikke det samme som at det er lurt å gjøre det i ti timer i strekk. Derfor har også NELFO/NEK/DSB blitt enige om at det ikke er greit...
Hvorfor selger man kabler (16A/Shuko) som det ikke er greit å bruke?

aronesen

Jeg har denne ladekabelen og er superfornøyd. Den har temp sensor i støpselet og regulerer ned ladestrømmen ved varmgang. Den er så liten og nett at den heller ikke drar i støpselet .  :+1:
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

Rav4_EV

Sitat fra: e-curious på søndag 04. juni 2017, klokken 12:47
Sitat fra: gr på søndag 04. juni 2017, klokken 01:11
Hva mener du egentlig med dette?

Har du en 16A kurs med vanlig stikkontakt så er det selvfølgelig mulig å dra 16A fra den, men at det er mulig betyr ikke det samme som at det er lurt å gjøre det i ti timer i strekk. Derfor har også NELFO/NEK/DSB blitt enige om at det ikke er greit...
Hvorfor selger man kabler (16A/Shuko) som det ikke er greit å bruke?

Tja, hvorfor selger noen narko? Fordi det er et marked! De som selger Schuko på 16A er nok litt kyniske.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

elektrolux

Omtrent like kyniske som folk som selger biler og MC som går raskere enn fartsgrensene......
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

TB

Brukt på rett måte er ikkje denne kabel meir farlig enn andre ladekabler. Det kan fort bli varmgang sjølv på 10A, eller mindre. Ved at kabelen har temp sensor, samt kan justere ned er den (brukt rett) kanskje litt betre enn andre kablar.

Å lade på ein utendørs stolpe med 16A vil medføre liten fare. Om det blir varmgang vil dette påvirke kontakten, og støpsel på kabel. Neppe nokon katastrofe.

Men, å lade regelmessig, på kontakt montert på trevegg, i hus eller garasje _kan_ få store konsekvensar.

Det store spørsmålet er dermed å vurdere kva som "rett bruk".

Har erfaring frå hendelse i haust: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,30539.0.html
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

eNVoy

Interessant. Er kladden på Ray så lett at man ikke trenger å henge den opp i noe? Selv ikke på gamle ladestolper hvor kontakten er "i taket" sånn at vekten av kabelen prøver å dra støpselet ut?

Støpselet ser veldig bredt ut, har noen erfaring med hvordan det passer i gamle ladestolper?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA