Faktisk slippdato for Charge amps RAY 16A kabel?

Startet av hemi, mandag 14. desember 2015, klokken 13:41

« forrige - neste »

elektrolux

Fikk i dag gladmeldingen alle har ventet på: RAY er framskyndet!

Charge-amps er klar til å sende oss et lite antall allerede 20 sep!

Dermed er det bare å gå i nettbutikken vår og reservere din RAY
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

hemi

da reserverer jeg gjerne en.. igjen, vetkeom den forrige min fra 2015? 2016 er aktiv :p

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

hemi

ser denne nå er på lager, innfrir den til forventningnene?

elektrolux

#34
Vil si det.

Flott kabel som enkelt justeres i 1A trinn mellom 6A og 16A. Meget sterkt innebygget lys med enkel betjening. Det eneste vi kunne ønsket var visning av real time ladestyrke og innladet kWt og enklere måte å gjenkalle ladestyrke på mer enn 10A.

Som en sikkerhetsfunksjon går ladestyrken tilbake til 10A om den var innstillt på 10A eller mer på sist lading og må justeres opp igjen for hvert nytt ladesesjon med 7-8 tastetrykk. En enkel recall av innstillt ladestyrke ville vært en forbedring.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Burger

Finnes det noen manual eller noe som helst om denne? På websidene så er det iPhone web 2.0 som ser vakkert ut men mangler content *host* :-)

Denne kabelen hadde vært knall om man kunne ha fjernstyrt den uten noen form for skytjeneste.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

elektrolux

Wifi er utsatt på ubestemt tid, så dessverre ikke slike muligheter.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

nofuelno

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 01. november 2016, klokken 06:12
Vil si det.

Flott kabel som enkelt justeres i 1A trinn mellom 6A og 16A. Meget sterkt innebygget lys med enkel betjening. Det eneste vi kunne ønsket var visning av real time ladestyrke og innladet kWt og enklere måte å gjenkalle ladestyrke på mer enn 10A.

Som en sikkerhetsfunksjon går ladestyrken tilbake til 10A om den var innstillt på 10A eller mer på sist lading og må justeres opp igjen for hvert nytt ladesesjon med 7-8 tastetrykk. En enkel recall av innstillt ladestyrke ville vært en forbedring.
En slik sikkerhetsfunksjon skal ikke være for enkelt å bypasse. Det er jo hele meningen.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

3irikur

Sitat fra: nofuelno på onsdag 02. november 2016, klokken 00:36
En slik sikkerhetsfunksjon skal ikke være for enkelt å bypasse. Det er jo hele meningen.
Behøver jo ikke å være enkelt, men jeg hadde satt pris på om det var mulig i det hele tatt...
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

nofuelno

Sitat fra: 3irikur på onsdag 02. november 2016, klokken 08:51
Sitat fra: nofuelno på onsdag 02. november 2016, klokken 00:36
En slik sikkerhetsfunksjon skal ikke være for enkelt å bypasse. Det er jo hele meningen.
Behøver jo ikke å være enkelt, men jeg hadde satt pris på om det var mulig i det hele tatt...
Ikke uten et antall tastetrykk...
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

hemi

Føler dessverre den gir lite kontra pris, og hva som var lovet :/

3irikur

Sitat fra: nofuelno på lørdag 05. november 2016, klokken 23:59
Sitat fra: 3irikur på onsdag 02. november 2016, klokken 08:51
Sitat fra: nofuelno på onsdag 02. november 2016, klokken 00:36
En slik sikkerhetsfunksjon skal ikke være for enkelt å bypasse. Det er jo hele meningen.
Behøver jo ikke å være enkelt, men jeg hadde satt pris på om det var mulig i det hele tatt...
Ikke uten et antall tastetrykk...
Nå forstår jeg ikke hva du mener? Er det mulig å la ladekabelen permanent gjenkalle 16a hvis du en gang går gjennom et antall tastetrykk?
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

FierceViking

Hyundai Kona 2020 Premium med soltak
Kia Soul 2015 (aka Eldar)

Ingeniøren

2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

FierceViking

Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 12. november 2016, klokken 08:53
Sitat fra: FierceViking på lørdag 12. november 2016, klokken 08:27
Finnes denne i det hele tatt med type 1-kontakt?

Ja da, hos Nissan Leaf, Trillinger f eks

https://www.ladestasjoner.no/ladehjelpen/teknologi/26-kontakttyper

Jeg mente om Charge Amps Ray finnes med type 1-kontakt, ikke bare type 2 - som er den eneste varianten på markedet i dag.

Men - jeg fikk svar fra produsenten selv. Den kommer til jul! :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hyundai Kona 2020 Premium med soltak
Kia Soul 2015 (aka Eldar)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA