Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Total bremsesvikt

Startet av hemi, søndag 17. januar 2016, klokken 21:17

« forrige - neste »

elektrolux

Godt spørsmål, men tipper på at skjermen er interaktiv.

Uansett kan denne versjonen justeres i 1A trinn fra 6-16A.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

PokerFjes

Sitat fra: elektrolux på søndag 20. mars 2016, klokken 12:57
Godt spørsmål, men tipper på at skjermen er interaktiv.

Uansett kan denne versjonen justeres i 1A trinn fra 6-16A.
Jeg var ikke klar over at Ray har en skjerm :). Håper svenskene lager en som tåler 40 blå :).
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

Old Sparky

Sitat fra: elektrolux på søndag 20. mars 2016, klokken 12:57
Godt spørsmål, men tipper på at skjermen er interaktiv.

Uansett kan denne versjonen justeres i 1A trinn fra 6-16A.

Jeg ville nok finne det litt fiklete om mobiltelefon og wifi var eneste brukergrensesnitt til kabelen, og min smartphonehatende bedre halvdel ville rett ut nekte å bruke den...

nofuelno

Sitat fra: Old Sparky på mandag 21. mars 2016, klokken 12:42
Sitat fra: elektrolux på søndag 20. mars 2016, klokken 12:57
Godt spørsmål, men tipper på at skjermen er interaktiv.

Uansett kan denne versjonen justeres i 1A trinn fra 6-16A.

Jeg ville nok finne det litt fiklete om mobiltelefon og wifi var eneste brukergrensesnitt til kabelen, og min smartphonehatende bedre halvdel ville rett ut nekte å bruke den...
Jeg tror dere alle blir fornøyde når dere ser hvor gjennomtenkt og brukervennlig denne er blitt.
Vi kan vise frem det første eksemplaret i slutten av måneden ( mars )
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

Ingeniøren

Sitat fra: Old Sparky på mandag 21. mars 2016, klokken 12:42
Sitat fra: elektrolux på søndag 20. mars 2016, klokken 12:57
Godt spørsmål, men tipper på at skjermen er interaktiv.

Uansett kan denne versjonen justeres i 1A trinn fra 6-16A.

Jeg ville nok finne det litt fiklete om mobiltelefon og wifi var eneste brukergrensesnitt til kabelen, og min smartphonehatende bedre halvdel ville rett ut nekte å bruke den...

Men de har skjønt at det er en kommende generasjon som vil bruke mobilen til alt, og ikke noe annet. Problemet er at de kommer til å dø rundt 50 år gamle pga utmattingsbrudd i nakken  ;)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Rav4_EV

Hele verdens bilindustri har greid å koke det hele ned til to forskjellige koplinger på bilens ladeinntak.
Type 1 for Japan og Usa og type 2 for Europa. Type 1 er kompatibelt med type 2 ladepunkt.

Et enkelt system der man ikke trenger å tenke på ladehastighet. Rett og slett plug'n play.
Alle biler solgt i Norge leveres med en adapter til fortiden (schuko) slik at man kan lade der det ikke enda finnes ladepunkter.

Hvorfor skal den ha Over The Air oppdateringsmulighet? Er ikke koden for den enkle funksjonaliteten som ligger i en laderegulator kvalitetssikret og feilfri? Eller ligger det ubenyttet hardware innebygd som skal kunne aktiveres senere? Pølsekoker, brødrister ??

Nå skal disse adapterne til fortiden utstyres med wifi for nå brukerinstillinger for å tilpasse bilen til uttaket?

Minner med litt om den gamle serieporten på datamaskinen. Skal vi se, var det 9600 baud, ingen paritet og to stoppbits? Eller 14000 baud, 7 bits og  1,5 stoppbits?

Noen som savner dette?
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

hemi

Kabelen er jo ett svar på konsument sitt ønske om mer muligheter og info, den hadde ikke vært like aktuell om bilprodusentene var mindre talentløste, f.eks. egolf ANER du ikke hva du lader på ofte, eller hva som skjer.. kia er jo enda værre, hjemme har jeg ikke mulighet å gå over 6-8A f.eks. med golfen måtte jeg da hardstille det i kabelen, og ante lite om ladestatus, volt watt og alt annet.

På teslaen min husker den settings, og gir meg info om lading, og jeg får grafa det i muning via API, det gikk ikke på golfen.

Det er også sykt kjekt å få push varsler på strømbrudd/noen nappa kontakten, en kødd hadde gjort det med meg senest i går.

Rav4_EV

SitatDet er også sykt kjekt å få push varsler på strømbrudd/noen nappa kontakten, en kødd hadde gjort det med meg senest i går.

Du trenger tilgang på wifi for at dette skal være mulig. Har du med deg en router i bilen da?

En type 2 kabel er låst i begge ender og løser problemet enklere.

Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

sap_2000

Mai er vel passert. Hva er status på RAY? Og gjerne Halo for den saks skyld?
Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

bjorngb

i3 Fully Charged Protonic Blue - signert 2016-06-20

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

bjorngb

Det kan se slik ut :-) Spørsmålet er når det kommer da. Det er fint å ha planer, men enda finere å levere på planene
i3 Fully Charged Protonic Blue - signert 2016-06-20

hemi

Denne er igjen aktuell, har i mellomtiden gått fra egolf til P85D, hatt e-up litt og får nå straks ny i3... i mellomtiden har ingen lader kommet ut ;)

er det sept nå eller igjen flyttet?

bjorngb

#29
Sitat fra: hemi på fredag 26. august 2016, klokken 14:53
Denne er igjen aktuell, har i mellomtiden gått fra egolf til P85D, hatt e-up litt og får nå straks ny i3... i mellomtiden har ingen lader kommet ut ;)

er det sept nå eller igjen flyttet?
Ser ut som eletrolux har denne inne hvis det er ladekabelen du tenker på...

Edit: ser der bare er forhåndsbestilling til oktober som er i butikken ...
i3 Fully Charged Protonic Blue - signert 2016-06-20

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA