Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Seiling?

Startet av Bjoris, søndag 17. januar 2016, klokken 21:15

« forrige - neste »

Bjoris

Det står at de er nytt tak på 2016 modellen, noen som vet om gml takbøyler dermed ikke vil passe?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Elbilist

Jeg lurer på hva "nytt tak" egentlig innebærer, betyr det at det er mer solid i forhold til at man kan ha taklast? Fikk beskjed om at man ikke kunne ha takbøyler på leaf.. Ser jo at en del har det, men det innebærer jo en risiko hvis forhandleren min har rett.

TorC

Sitat fra: Elbilist på mandag 25. januar 2016, klokken 14:24
Jeg lurer på hva "nytt tak" egentlig innebærer, betyr det at det er mer solid i forhold til at man kan ha taklast? Fikk beskjed om at man ikke kunne ha takbøyler på leaf.. Ser jo at en del har det, men det innebærer jo en risiko hvis forhandleren min har rett.

Eh... Du er klar over at bilen er kontstruert for å tåle å havne opp ned? Altså belastning av 1500 kg bil...

Tror ikke du skal være redd for å bruke takbøyler hvis de bare brukes korrekt.
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.

Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Bjoris

Har mine takbøyler på fjellet så får ikke sjekket før til helgen om de passer, men ser veldig likt ut iallefall med øyemål:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Elbilist

Sitat fra: TorC på mandag 25. januar 2016, klokken 15:03
Sitat fra: Elbilist på mandag 25. januar 2016, klokken 14:24

Eh... Du er klar over at bilen er kontstruert for å tåle å havne opp ned? Altså belastning av 1500 kg bil...

Tror ikke du skal være redd for å bruke takbøyler hvis de bare brukes korrekt.
Jada, jeg er selvfølgelig klar over det, men det er ikke synonymt med at taklast er tillatt.. Og hvis selgeren har rett i at det ikke er tillatt, så hjelper ikke argumentasjonen din hvis bilen bak får takboksen i fanget.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA