Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Problem å koble til ladekabler.

Startet av Muffinman, lørdag 16. januar 2016, klokken 16:40

« forrige - neste »

Muffinman

Nybilen har rundet 2 uker, og hver eneste morgen møtes jeg av at skjermen maser om å sette opp wlan. Jeg har ingen intensjoner å gjøre det - hvordan får jeg bilen til å slutte å mase? Det virker ikke som om den har tenkt å gjøre det av seg selv.

Hodetelefoner

Da finner den antagelig wlan i nærheten?  Sett det som skjult. Eller la den få tilgang? Moro å se på ruteren når bilen gjør noe :)

Muffinman

Klart den finner wlan. Flere titalls, faktisk. Vanskelig å skjule naboene sine. Selv dashkameraene kringkaster egne wlan.

Det er uaktuelt å koble opp på wlan. Fungerer greit når bilene står like utenfor husveggen, men parkerer jeg litt lenger nede i oppkjørselen er dekningen god nok til at de klamrer seg til forbindelsen selv om den er ubrukelig til dataoverføring. Dermed får jeg ikke kontakt, og kan ikke forvarme, starte/stoppe lading osv. Med 3g er det aldri et problem.

Thor2014

Koble bilen til et nett, hotspot på telefonen, what ever.
Da slutter den å spørre selv om du ikke bruker det.

Hodetelefoner

Ja hvis man ikke står i nærheten så er det et helvete å få kontakt.  Hjelper ikke at bilen klarer å ta inn signaler på lang avstand. 
Noe jeg oppdaget var at jeg får kontakt 100meter unna huset. Men hvis jeg slår på forvarming så er det umulig å få kontakt. Akkurat som om det blir noen forstyrrelser.

RonnyØ

Husqvarna Automower 320

MrBacardi

Jeg er av den oppfatning at man bør ha bilen på wifi en gang innimellom, siden garmin-navigasjonen kun oppdaterer seg kun via wifi og ikke mobildata?

Mulig det kun var slik på de tidlige firmwarene?
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Spinner

Min maser også, selv om det ligger en wifi-kobling i lista (Tesla sin). Kan ikke ha den på wifi hjemme, da jeg sliter med å få kontakt med bilen da.

Sitat fra: MrBacardi på søndag 13. desember 2015, klokken 21:14
Jeg er av den oppfatning at man bør ha bilen på wifi en gang innimellom, siden garmin-navigasjonen kun oppdaterer seg kun via wifi og ikke mobildata?
Med andre ord; koble på wifi annenhvert år ;D

Muffinman

Sitat fra: MrBacardi på søndag 13. desember 2015, klokken 21:14
garmin-navigasjonen kun oppdaterer seg kun via wifi og ikke mobildata?
Har oppdatert seg via 3g hele tiden her. Ikke at det spiller noen rolle; merker ingen forskjell og like forbaska utdatert uansett. Veier som ikke var på kartet når jeg fikk første bil i oktober 2013 er fremdeles ikke på kartet nå.

Sulle

Model 3 LR 2019
Model S 75D 2017
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland

Muffinman

"Hjem" er ikke definert. Løste det ved å koble bilen til et nett fra mobilen. Skal prøve å slette det senere og se om maset kommer tilbake.

cstromme

Kan ikke huske å ha sett at den har spurt om å koble seg til wifi en eneste gang. Og wifi er på. Mulig det er en obskur innstilling ett eller annet sted?
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA