Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Mulig å bytte til ny type spyledyser?

Startet av Tesla P85D, lørdag 16. januar 2016, klokken 02:20

« forrige - neste »

Tesla P85D

Har litt trøbbel med lading. Se bilde. Lader på vanlig stikk. Blinker grønt ved ladeluken, men øker ikke på km. Er det rett og slett for lite kapasitet på stikken som jeg bruker?
Bestilt 11.10.2014: P85D, sort, sort taktrekk, piano sort, panorama, 21", Next gen seter, carbon spoiler, Tesla røde bremsekaliptere, Dobbelt lader, tech pakke, Luftfjæring, Hifi, vinterpakke, rødt og blått ladeadapter, type 2 ladekabel. Forventet levering Mars 2015
RN996766
VIN P669XX
Satt i produksjon 08.01.2015
Transitt fra fabrikken 14.01.2015
Utlevering 20.03.2015

Guybrush


Tesla P85D

Viste seg å være sikringen som slo ut, så da er det ikke bilen som var problemet.
Bestilt 11.10.2014: P85D, sort, sort taktrekk, piano sort, panorama, 21", Next gen seter, carbon spoiler, Tesla røde bremsekaliptere, Dobbelt lader, tech pakke, Luftfjæring, Hifi, vinterpakke, rødt og blått ladeadapter, type 2 ladekabel. Forventet levering Mars 2015
RN996766
VIN P669XX
Satt i produksjon 08.01.2015
Transitt fra fabrikken 14.01.2015
Utlevering 20.03.2015

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Powerflux

Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

sven erik

hei har en som bare tar sikringene og  ja jordfeilbrytre  den er helt ny

sigurdi

Sitat fra: sven erik på søndag 13. desember 2015, klokken 00:52
hei har en som bare tar sikringene og  ja jordfeilbrytre  den er helt ny
Har brytern indikator om den slår ut pga jordfeil eller overlast?

Er ulike måter dette vises på.
Noen har en halv posisjon når de har slått ut på jordfeil.
Noen har en indikator.

Eks har du to sikringer som begge trekker mye strøm kan de varme hverandre opp slik at de slår ut om du egentlig ikke overlaster dem hver for seg.

At en automat er ny er ingen garanti for at det ikke er feil på dem, siden produksjons feil er vel mer vanlig en at de blir "slitt" ut. 

sigurdi
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Ljosdal

De siste dagene har jeg fått pushmelding på teslaappen om "Charging interupted at (KM)" opp til flere ganger.. Dette på 3 forskjellige ladeplasser. Hjemme, jobben og en offentlig type 2. Det rare er at bilen fortsetter å lade etter en stund.
I dag når jeg kom til bilen og skulle kjøre hjem fra jobb, sto det melding om at "12V battery need service, change 12V battery soon".
Skal innom Tesla Stavanger i morgen for å se om de kan gjøre noe.. Jeg har fått skiftet kontaktor etter havari tidligere, men tipper det er det samme 12V batteriet som står i. Kan det ha sammenheng med mye forvarming nå som kvikksølvet blir blått?
Svart P85 Signature #88

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA