Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forvarming - nøyaktig hva gjør dere?

Startet av bob64, fredag 15. januar 2016, klokken 11:33

« forrige - neste »

bob64

Er det kommet noen indikator som sier ifra om det snart er tomt for spylerveske på 2016 modellen? Det er det jo kjekt å få info om... det skal jo varsles med pipelyder overalt, så hvorfor ikke et varsel ang dette? er jo viktig det og.
2014 Outlander PHEV Instyle+

kalea

Yes, denne indikatoren er på 2016mod.
Fikk oppleve den for første gang nå i helgen. Fungerte flott den :-)
2016 Mitsubishi Outlander PHEV - Instyle+

bob64

2014 Outlander PHEV Instyle+

Finfyr

Ganske fantastisk at ikke dette også er tilgjengelig på 2015-modeller... Men merker jo når det er tomt :)

kalea

Jeg fikk også den erfaringen i helgen at det ikke er noen forsinkelse på flottøren i tanken. Når varselet først er aktivert så bør der være en forsinkelse som gjør at den ikke varsler på nytt hele tiden alt etter om du kjører i svinger, bremser eller akselererer.
Kunne bli litt slittsømt å høre på en overivrig varseltone.
Løste dette med å bruke litt mer spylervæske slik at flottøren lå aktiv hele tiden.
For info: Gikk akkurat 4 liter på tanken. Men da hadde jeg ikke kjørt nivået så langt ned at tanken var helt tom.
2016 Mitsubishi Outlander PHEV - Instyle+

PhevVest

Hmm, og dermed ble jeg glad for å ikke å ha spyleveske varsling. Enda mer piping altså - og i hver sving/ved bremsing...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA