Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Noen som ikke har problemer med sin E-Golf?

Startet av Porsgrunn, fredag 15. januar 2016, klokken 10:47

« forrige - neste »

tutti

Så Ford skal altså komme med en bilteknologi som tilsvarer det konkurrentene har allerede i 2015 i 2017??

Samepoint

Var innom en Ford forhandler. Denne kommer til Norge til sommeren.. Med en hel del nye oppgradering.. Rekkevidden trodde selgeren kommer til å ligge på mellom 200-250km..
09.13 Leaf Tekna

TM

Kan jo bli interessant å se hva de kommer med. Tror vel egentlig toget har gått for elektrisk utgave av dagens Focus. Løsningen med å fylle bagasjerommet med batteri og dermet lavt akseltrykk foran er jo ikke akkurat genial  ;) Men ellers er det jo en fin og komfortabel elbil. De som kjøpte de første for 300.000 har vel dessverre hatt et høyt verditap, så de står vel ikke akkurat i kø for å bytte til en ny Focus.

LA3UX

Den som vil vite status for Ford Focus bør følge med på pressemeldinger fra fabrikken.
http://www.plugincars.com/ford-takes-incremental-approach-ev-range-131650.html

Fabrikken er klar på sin strategi for elektriske biler og har valgt å ikke være markedsleder når det gjelder ladekapasitet og kjørelengde av praktiske årsaker. De sier også at bensinprisene er så lave i USA at elbil ikke har noe stort salgsvolum der. Men for meg som er en veldig fornøyd bruker av Ford Focus Electric så spiller det ingen rolle. Jeg har selv mange biler å velge mellom på ulike drivstoff, men Ford Focus er førstevalget siden den er god å kjøre, lett å parkere, ser bra ut og jeg suser forbi i kollektivfeltet. Elektriske biler er kommet for å bli, og Ford er en del av denne omformingen av samfunnet.

Stikkkontakt

Focus 2017 får 33,5 kwh batteri. Det er 46% mer enn dagens versjon. Med en tilsvarende økning i kjørelengde vil den legge seg rundt Ionic og Leaf med ca 175 km EPA-rekkevidde.
Den får også 50kw CCS hurtiglader.
Plutselig ble Focus mye mer interessant som elbil...
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Trikkern

Får håpe de har valgt en litt bedre plassering av batteriet denne gangen. Hvis ikke så er nok det fortsatt en deal breaker for mange  :o
2017 Model X75D.
2014 Nissan e-NV200 Varebil. 
2015 Mercedes B Electric Drive. Solgt
2013 Toyota Rav4 EV. Solgt
3,9kw solceller på taket.

moby666

Får håpe ford treffer litt bedre på pris denne gang. Rundt 250 bør være ok, så sant ikke bagasjerommet er fult av batterier
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

epsilone6

Tror de må presse prisen lavere enn 250k, har vanskelig for å se at den kan hevde seg i det norske markedet på noe annet enn pris. Dagens versjon begynner på 206k, håper på maks 230k for denne om den skal selge noe annet enn et symbolsk antall.

TM

Sitat fra: moby666 på fredag 19. august 2016, klokken 22:44
Får håpe ford treffer litt bedre på pris denne gang. Rundt 250 bør være ok, så sant ikke bagasjerommet er fult av batterier
De kan vel ikke unngå batterier i bagasjerommet, med mindre de bygger en helt ny bil ?. Siden de samtidig skal øke rekkevidden klarer de vel heller ikke å redusere de fysike målene på batteriet. Men hvis de klarer det, så blir jo Focus El et aktuelt alternativ for mange.

MrBacardi

Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

nr1rayner

At de skal øke kapasiteten så mye var nytt for meg, men:
"If you don't mind the battery taking up some space in the trunk"
Så nei, da blir den dessverre ikke aktuell for min del selv om den hadde kommet med enda større batteri >:(
Focus EV hadde vært høyaktuell med god rekkevidde og normalt bagasjerom  :D
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

elektrolux

Leste en gang om krav til elbilkonstuksjon og batteri skulle plasseres mellom akslingene.

Mulig Ford slipper gjennom grunnet typegodkjenning før denne regelen ble ratifisert. Omtrent som Renault4 kunne fortsette produksjonen selv etter at et visst nivå av kollisjonssikkerhet ble et krav.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

moby666

Ser at nye Ford Focus Electric får en pris på 239. Noen som har testet den? Bør jo være grei konkurrent til Leaf i hvert fall. Større batteri og CCS lader er på plass.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

bno

Da fikk denne tullebilen en brå sorti av Ford. Ingen vil vel savnet dette misfoster av en tullebil?
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA