Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Varmeapparatets (dis)funksjon etter v7.0

Startet av Bjoris, fredag 15. januar 2016, klokken 09:13

« forrige - neste »

Bjoris

Noen som bare har tatt dørlister og bakdør, disse to tingene syns jeg pynter opp, men speil og spesielt tåkelysene blir overkill og ødelegger inntrykket, spent på hvordan det ser ut med bare dørlister og bak evt...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

TM

Jeg har bestilt en Leaf selv, men har ikke funnet noen grunn til å pynte på noe som uansett ser tragisk ut  ;)

TMDF80

Er jeg den eneste som ikke synes leafen er stygg som nøkken? Jeg synes den er fin jeg :)
((Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2016))
Drøbak

Bjoris

Hehe, tror ikke jeg hadde giddet å kjøpe noe som jeg mente så tragisk ut, men, men. Jeg liker utseende på Leafen, men den er ikke i klasse med Golfen akkurat, største problemet for Leafen nå er jo at det er for mange av den så den trenge sårt en facelift, alle design "slites" ut...

AppleKnocker

Krom på tåkelys må jo være ironisk ment? Kanskje OK hvis man har en hemmelig drøm om å kjøre taxi i Manila...

Jeg kan forstå de som hevder at Leaf er stygg. Men til tross for at den er den vanligste bilen på veien (i hvert fall på Mosseveien), så har den noen design detaljer som minner om Citroën i sine glansdager. Gigantlykter foran, et spesielt skrått "nebb" til panser og rosinen i pølsa; hjulbuene bak. Bagasjeromsluken gir også  assosiasjoner til sære og vakre franske biler som Renault Avantime og Vel Satis. Hvis jeg hadde sett 40 Vel Satis på vei til jobb hadde jeg trodd jeg drømte. Neste like spesielle Leaf er derimot dusinvare. Jeg synes bilen er fin å se på, og selv etter å blitt overeksponert for designet, tar jeg meg selv i å beundre den.

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

kornman

Förut tyckte jag att Leaf inte var vacker.
Men jag hade en gymnasieklass hemma på studiebesök (de kom för att se mina solel-anläggningar).
Jag berättade även om Leaf:en och hur bra den fungerade, men beklagade lite urskuldande att den var så ful.
"VA! Nej! Den är ju jättesnygg!" kom det spontant från både killar och tjejer. Dom är i åldern 18-19 år.
Designen kanske är en generationsfråga, men efter detta ser jag på Leaf med andra ögon och nu tycker jag också att den är snygg och kan faktiskt beundra formspråket.

nr1rayner

Sitat fra: bjoris på torsdag 10. desember 2015, klokken 23:27
Hehe, tror ikke jeg hadde giddet å kjøpe noe som jeg mente så tragisk ut, men, men. Jeg liker utseende på Leafen, men den er ikke i klasse med Golfen akkurat, største problemet for Leafen nå er jo at det er for mange av den så den trenge sårt en facelift, alle design "slites" ut...
Oi, hvor skal jeg begynne...??
I klasse med Golf? Joda, Golf har et rent design, kan vel strengt tatt si at jeg liker designet i utgangspunktet. Men så kommer problemet, ("Leafen er det for mange av".. kan ikke si meg uenig, det er mange Leafer på veien, men...) Alt som VAG spyr ut ser omtrent kliss likt ut. Polo er en liten Golf, Passat er en stor Golf, Touran er en høy Golf, A4 er en sedan/stv-Golf med litt annen grill, lykter ++, ja, du skjønner kanskje tegninga..
Rent design ja, men omtrent det eneste som skiller en Polo fra en A8 eller Phaeton (og alt der i mellom) er høyde, bredde og lengde (og selvsagt noen ytterst få designendringer). Ser man på en 20 år gammel VAG mot en spiller ny en så tar det ikke mange nanosekund for å se at det er "samme bil".
Og det hjelper ikke akkurat på at de aller aller fleste handler bil i forskjellige grå-nyanser..

Leafen var ikke direkte pen først gang jeg så den, men nå har den vokst på meg.
Så på nybil da jeg handlet og hadde ingen planer om å betale for chrome-pakken, jeg ville vel heller betale for å slippe. Valget stod mellom rød og blå.
Men så snublet jeg plutselig over en demobil, Rød, Tekna med chrome-pakken...
Når jeg ser røde Leafer uten chrome-pakken nå er det noe som mangler, de ser rett og slett kjedelig ut. ;)

Kan bare konkludere med at smaken er som baken, den er delt og forandrer seg med tiden.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

fws

Da jeg kjøpte Leafen min fulgte krompakken med i prisen. Men den ble ikke montert før etter et par måneder. De hadde vist gått tom for krompakker på det tidspunktet jeg kjøpte bil. Uansett....
Jeg valgte blandt annet å ikke montere krom rundt grøftelysene.
Krompakken er noe de monterer hos forhandler og ikke på fabrikk. Så da går det ann å bestemme hvilke deler som skal på.
Nissan Leaf Acenta
Norsk
Levert oktober 2013

Bjoris

Sitat fra: nr1rayner på fredag 11. desember 2015, klokken 09:06
Sitat fra: bjoris på torsdag 10. desember 2015, klokken 23:27
Oi, hvor skal jeg begynne...??
I klasse med Golf? Joda, Golf har et rent design, kan vel strengt tatt si at jeg liker designet i utgangspunktet. Men så kommer problemet, ("Leafen er det for mange av".. kan ikke si meg uenig, det er mange Leafer på veien, men...) Alt som VAG spyr ut ser omtrent kliss likt ut. Polo er en liten Golf, Passat er en stor Golf, Touran er en høy Golf, A4 er en sedan/stv-Golf med litt annen grill, lykter ++, ja, du skjønner kanskje tegninga..
Rent design ja, men omtrent det eneste som skiller en Polo fra en A8 eller Phaeton (og alt der i mellom) er høyde, bredde og lengde (og selvsagt noen ytterst få designendringer). Ser man på en 20 år gammel VAG mot en spiller ny en så tar det ikke mange nanosekund for å se at det er "samme bil".
Og det hjelper ikke akkurat på at de aller aller fleste handler bil i forskjellige grå-nyanser..

Leafen var ikke direkte pen først gang jeg så den, men nå har den vokst på meg.
Så på nybil da jeg handlet og hadde ingen planer om å betale for chrome-pakken, jeg ville vel heller betale for å slippe. Valget stod mellom rød og blå.
Men så snublet jeg plutselig over en demobil, Rød, Tekna med chrome-pakken...
Når jeg ser røde Leafer uten chrome-pakken nå er det noe som mangler, de ser rett og slett kjedelig ut. ;)

Kan bare konkludere med at smaken er som baken, den er delt og forandrer seg med tiden.

Jeg kjøper jo på ingen måte bilen pga utseende jeg heller så vi er nok ikke så uenige, men design vil alltid være en smaksak, jeg syns Golf designet er milevis bedre, men den er mindre enn Leafen og det betyr mye, videre er den mye dyrere tross betydelig mindre batterikapsitet så dermed var den ute før vi startet seriøse vurderinger. En 30 kwh Golf til samme pris som Leaf så hadde jeg 100% garantert gått for Golfen, men, men... VI har hatt Leaf i 3 år så vet hva vi går til, er litt spent på om de har fått litt bukt med f.eks støy fra hjuloppheng som er gmldagse lyder du hører sjelden i nye bilder i dag...

Men tilbake til Chrome, jeg har droppet det, men kan jo ombestemme meg frem til levering. Ville bare ha listene på dørene og bak, men må likevel betale 3500 da de bare selger hele pakken og stykkevis og delt er det jo veldig dyrt så blir slik om ikke noen vil betale meg f.eks 1500 for speil og grøftelys detaljene da har vi en deal;)

Leon

Jeg kjøpte også Leaf med krompakke inkludert. Ba om at de bare monterte dørlister og bakdør. Fikk med krompakke for tåkelys og sidespeil umontert siden det hørte med i pakka. Er godt fornøyd med valget, og det har aldri vært aktuelt å montere noe av det i ettertid.

Leaf'en er vel kanskje ingen skjønnhet, men det er da vitterlig heller ikke golfen - den ser bare kjedelig ut. Leaf'en har i det minste litt orginalitet.
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

nr1rayner

Mens jeg kommer aldri til å kjøpe en VW slik det er i dag, da må de plutselig tilby noe helt spesielt, Golf med samme pris som Leaf men dobbel rekkevidde eller noe i den duren. Vurderte E-up i sin tid, pga pris og at det er "mer bil" enn trillingene, men havnet fort på valget mellom Leaf eller Soul. Fossil-VW kan til nød vurderes pga godt utvalg i 4wd.
Er det ikke bra at folk har forskjellig smak? Tenk om ALLE hadde kjørt rundt i kliss lik bil i samme farge, jiisess..

Enig med dere at chrome på speil og tåkelys kan være litt "overkill", spesielt i starten, og som tidligere nevnt, noen farger kler chrome-pakken bedre enn andre. Kan ikke helt se hensikten med chrome på hvit bil, og på svart blir det kanskje vel mye kontrast. Dør, bakluke og tåkelys kan kanskje funke, men speil blir vel litt overkill.. Men, det er min mening..
På min er alt montert, og jeg kommer ikke til å ta av noe, da blir den "naken"  ;)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

sjossang

Venter på ny Leaf nå i desember, og selger anbefalte meg Chrome Pack, men ikke på speil. Er enig, men vil også ha chrome rundt tåkelysene.

Og ifølge ryktene, skal båten med 30kWt-bilene ha kommet til kai i Drammen for to dager siden :)
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

Bjoris

30 kWh er i landet, Elbilforeningen har en på prøve i helgen:)

Jeg studerer fortsatt litt bilder av Chrome, er enig i at bilen er litt naken uten når en først begynner å studere dette:)

Einar_S

En ting den mangler er en grill! Med den generelle fasongen og ikke noe foran der minner den meg om en Solan tøffel.
Kunne de ikke satt på en fake grill?
Hvorfor ikke, når BMW (og andre) kommer med fake motorlyd i stereoanlegget?
2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

T-Max

Sitat fra: bjoris på torsdag 10. desember 2015, klokken 20:14
Noen som bare har tatt dørlister og bakdør, disse to tingene syns jeg pynter opp, men speil og spesielt tåkelysene blir overkill og ødelegger inntrykket, spent på hvordan det ser ut med bare dørlister og bak evt...
[/quote

----
Ja, jeg har gjort nettopp dette. Synes ikke krom gjorde seg foran. Hadde det vært litt mer matt, kunne det vært fint på speil, men det er de ikke. Jeg er veldig fornøyd med resultatet og krom foran og speil blir liggende i boksen jeg fikk med. Bilen skiller seg jo ut blant andre, om enn mikroskopisk...
2019-11 LEAF Tekna (leasing)
2013-09 LEAF Tekna 6,6 kW (solgt)
2007-01 Ford S-Max (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA