Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Slå av varmen, men ha på vifte og AC? Noen interesse for en plug&play løsning?

Startet av KrW, torsdag 14. januar 2016, klokken 22:36

« forrige - neste »

SunSeeker

Brukererfaringer i regnvær. Lover ikke bra for vestlandet iallefall.
Ikke med tanke på vinter og snø heller.....

https://my.teslamotors.com/en_CA/forum/forums/it-rained-todaywhen-falcon-wings-opened-water-just-splashed-all-second-row-seats

Øyvind.h

#16
Hmm. Vann som samler seg oppå tak/dører  må jo renne ned i renner og ikke ned i kupeen? Ift. fwd (falcon wing door) og fare for vann mm. inn i bilen har jeg faktisk vært mer bekymret for snø og is på bakluka. Om fwd er åpen og man åpner bagasjerommet samtidig kan man risikere at snø/is på bakluka sklir rett inn i kupeen. Takbjelken mellom bakluke og bakdører er ikke særlig bred.

Men jeg ser at andre X-eiere melder om motsatt erfaring av hva trådstarter skriver om i linken du henviser til.

SitatSame positive comments as Ali...
I'm experiencing the torrential downpours in California and
even when its pouring, I never get any water in the X. In fact, the fwds make a great rain shield to prevent you from getting wet...If you really experienced this problem, I'd take it to the service center and see if perhaps your seals are not installed correctly...
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

petersv

Er nok tilfeller der det kan skje, men sikkert også mulig at det er noe med feilplassering av pakninger etc.

Dette er jo derfor vi ikke får bilen enda, de skal luke ut alle feilene først ;)

KrW

Sitat fra: petersv på mandag 18. januar 2016, klokken 10:51
Er nok tilfeller der det kan skje, men sikkert også mulig at det er noe med feilplassering av pakninger etc.

Dette er jo derfor vi ikke får bilen enda, de skal luke ut alle feilene først ;)

Var en som ble fortalt av en selger at de hadde sakket ned på produksjonen igjen etter innmeldinger om ulike feil, så sikkert greit at de ikke starter med oss her i Norge først ja.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Øyvind.h

De har jo ikke kapasitet til å ta Model X på service-verkstedene, i hvert fall ikke her i Norge, så jeg håper virkelig produksjonen stopper og at feilene rettes på fabrikk før bilene sendes ut.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

satheesh.net

jd3 - TMC

Some follow-up about the Model X vs Model S... Both of ours are Signature versions so early manufacturing.

Observations so far:

1. I can't believe that anyone would have the "need" for Ludicrous mode on the Model X! The Model X - P90D is SCARY fast in INSANE mode already. Acceleration absolutely great.
2. The Model X feels much more Solid and Grounded (my best attempt at communicating the feelings we had) than the Model S. We have the 22 in. wheels so cushier ride than my Model S with 21's but independent of that difference, they both have Air suspension and drive setting set to standard in both, etc. The feeling while driving is quieter and smoother but very much in control and responsive. Note that it is MUCH quieter than my Model S at highway speeds. This makes it very easy to discover you are cranking along at a very fast clip when you thought you were well BELOW the speed limit!
3. Although the Model X is only about a foot taller than the Model S, you feel like you are VERY much above the crowd. I believe this is partly a result of the AMAZING windshield! The unobstructed view provided in Model X has been, by far, my favorite feature. I'm 6'4" tall and have, for my entire driving life, had to bend down to see stoplights when stopped. That is NO LONGER the case. This produces a much more relaxed driving style and, I believe, will sell lots of Model X's when folks get to sit in the front row seats!
4. On the negative! The center rear view mirror is absolutely USELESS! The view is far too obstructed by rear seats. we have the Black headliner which makes the entire rear view VERY DARK. There may be something wrong with the mirror, we have added it to the list for Service Center to check out! NOTE: We use the backup camera to compensate but still will need a better solution I think.
5. Another key point from our perspective is ingress and egress...Yep, getting into and out of the Model X is, of course, superior to the Model S; BUT, it is also MUCH better than most SUV's today! You don't need to "climb" in or "step UP". As Jenn phrased it: "It's super easy to get in and out of EVEN in heels (which, in her case, are 5+inches of extra height!)".

We stopped by Santana Row in San Jose to let the Tesla folks at the store and anyone who wanted to see the car had their chance. I think it was a hit! They had to keep reminding people that it was a private vehicle and not available for test drives!!!

As a Sig owner, I understand we are "cleaning the pipe" for production so I'm sure there will be issues I will report. I believe that the Sig Model X is in very good shape and production ramp should be quite rapid. So far, the only thing broken was the Tesla Coffee cup we got as a gift and having the 2nd key be non-functional (which is going back to Engineering to figure out what gives). Note that 7.1 FW is not rolled out to Model X yet. We were told they are still characterizing things like auto-summon for model X. Can't wait for the upgrade because the Model X is a full 6 inches wider and longer than the Model S!!!

I hope this helps for people who are considering whether or not to get the Model X! Will add more as we learn things about the car and in response to questions.

cstromme

Sitat fra: satheesh.net på tirsdag 19. januar 2016, klokken 09:25
4. On the negative! The center rear view mirror is absolutely USELESS! The view is far too obstructed by rear seats. we have the Black headliner which makes the entire rear view VERY DARK. There may be something wrong with the mirror, we have added it to the list for Service Center to check out! NOTE: We use the backup camera to compensate but still will need a better solution I think.

Interessant at en Model S eier sier dette. Jeg kan ikke huske sist gang jeg brukte speilet, får så utrolig mye bedre sikt med kameraet.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

satheesh.net

Men jeg skjønner jo problemet her... :-\

MrBacardi

Angående speilet, så kan de jo sikkert i framtiden komme med tilsvarende løsning som Chevrolet Bolt, altså live video i speilet:

Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

petersv

Hvorfor bruke speilplasseringen i det hele tatt når man har skjermen da? Nei da foretrekker jeg ekte speil som ikke feiler. De har jo motoriserte nakkestøtter på 3. seterad, så dette tror jeg ordner seg greit med en knapp på stor-skjermen for å felle de ned når man rygger uten passasjerer der bak. Sitter det noen der er det jo ikke noe å få gjort med uansett da man ikke kan be de dukke hver gang man rygger :P

MrBacardi

Sitat fra: petersv på onsdag 20. januar 2016, klokken 11:38
Hvorfor bruke speilplasseringen i det hele tatt når man har skjermen da? Nei da foretrekker jeg ekte speil som ikke feiler. De har jo motoriserte nakkestøtter på 3. seterad, så dette tror jeg ordner seg greit med en knapp på stor-skjermen for å felle de ned når man rygger uten passasjerer der bak. Sitter det noen der er det jo ikke noe å få gjort med uansett da man ikke kan be de dukke hver gang man rygger :P

Løsningen til Bolt er slik at man veksler mellom video-feed og ekte speil med et knappetrykk.
Selvfølgelig, ved rygging benytter man det vanlige ryggekameraet på storskjermen. Men problemstillingen man diskuterer her er ikke speilbruk ved rygging, derimot ellers.

Elektrisk nedfelling av nakkestøttene er en god løsning  :)
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

satheesh.net

Litt lettere å se fordelene og den ekstra plassen i midten fra dette bilde (TMC):

cstromme

Sitat fra: satheesh.net på torsdag 21. januar 2016, klokken 09:59
Litt lettere å se fordelene og den ekstra plassen i midten fra dette bilde (TMC):

Eneste ulempen jeg ser her i dag sammenlignet med en Model S for småbarnsforeldre er at såfremt man ikke klipper til sin egen matte og har de bakerste setene nede hele tiden så vil det fort bli grisete bak i der når men slenger inn barnevogner++.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

satheesh.net

Sitat fra: cstromme på torsdag 21. januar 2016, klokken 10:01
Sitat fra: satheesh.net på torsdag 21. januar 2016, klokken 09:59
Litt lettere å se fordelene og den ekstra plassen i midten fra dette bilde (TMC):

Eneste ulempen jeg ser her i dag sammenlignet med en Model S for småbarnsforeldre er at såfremt man ikke klipper til sin egen matte og har de bakerste setene nede hele tiden så vil det fort bli grisete bak i der når men slenger inn barnevogner++.

Med tanke på den splitten i midten av setene du tenkte på?

cstromme

Sitat fra: satheesh.net på torsdag 21. januar 2016, klokken 10:10
Sitat fra: cstromme på torsdag 21. januar 2016, klokken 10:01
Sitat fra: satheesh.net på torsdag 21. januar 2016, klokken 09:59
Litt lettere å se fordelene og den ekstra plassen i midten fra dette bilde (TMC):

Eneste ulempen jeg ser her i dag sammenlignet med en Model S for småbarnsforeldre er at såfremt man ikke klipper til sin egen matte og har de bakerste setene nede hele tiden så vil det fort bli grisete bak i der når men slenger inn barnevogner++.

Med tanke på den splitten i midten av setene du tenkte på?

Nei, jeg tenker bare at hvis man ikke har setene nede hele tiden så vil man ikke ha en gummimatte som dekker hele området når man legger ned baksetene.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA