Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Chevrolet Blazer Elbil selges. 6 seter, krok. kr25000

Startet av Øyvind.h, torsdag 14. januar 2016, klokken 06:57

« forrige - neste »

Muffinman

#120
En grei referanse kan jo være effekt ved 50% SOC. Her fikk jeg som nevnt 67kW på 90``en (en gang), 73kW på 2013 85 (reprodusert utallige ganger) og 84kW på 2015 85 (også gjentatt flere ganger). Du husker sikkert tkm@50%? Gamlingen her i huset startet med 197 og ligger nå på 179.

Elbil2000

P100D

Muffinman

Km/t er dessverre ganske verdiløst da det er en gjennomsnittsverdi for hele ladesesjonen. Ved å bruke energy får du øyeblikksverdi i kW.

Havebigfun

-og ta gjerne bilde når batteriet er nøyaktig 50%- ladeytelsen på dette nivået er svært relevant når man eks. krysser europa.

Øyvind.h

Sitat fra: taxikusken på torsdag 03. mars 2016, klokken 22:16
S90D, supercharging på Storjord:

Se på høyre side av skjermen du la ut bilde fr. Hva er tallene for volt og ampere? Tallet du la ut gir dessverre ingen mening.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

DulciusExAsperis

Har hatt en 90D i litt over én måned nå. Kjørt 4000km. De to første ukene fikk jeg en typical på 405 ved 90%, 404 i tredje uka, mens de siste par ukene nå får 402. Vet ikke om det er interessant eller ei.

Fantastisk bil for øvrig, men én ting jeg virkelig er skuffet over er ladehastigheten på SC-er (Solli og Lillehammer er de to jeg har testet så langt). Føles ut som det går veldig sakte, selv om jeg står alene på SC-en og jeg ikke har noe sammenligningsgrunnlag. Kan fort stå en time for lading fra ca 20-25% til 90%. Aner ikke om det er normalt.


Muffinman

Sitat fra: DulciusExAsperis på fredag 04. mars 2016, klokken 14:21
Har hatt en 90D i litt over én måned nå. Kjørt 4000km. De to første ukene fikk jeg en typical på 405 ved 90%, 404 i tredje uka, mens de siste par ukene nå får 402. Vet ikke om det er interessant eller ei.

Fantastisk bil for øvrig, men én ting jeg virkelig er skuffet over er ladehastigheten på SC-er (Solli og Lillehammer er de to jeg har testet så langt). Føles ut som det går veldig sakte, selv om jeg står alene på SC-en og jeg ikke har noe sammenligningsgrunnlag. Kan fort stå en time for lading fra ca 20-25% til 90%. Aner ikke om det er normalt.
Hvis du slår over på "energy" og leser av effekt neste gang ved henholdsvis 25, 35 og 50% soc kan du ihvertfall sammenligne   med tallene jeg har på 85D.

GOS

Sitat fra: DulciusExAsperis på fredag 04. mars 2016, klokken 14:21
Har hatt en 90D i litt over én måned nå. Kjørt 4000km. De to første ukene fikk jeg en typical på 405 ved 90%, 404 i tredje uka, mens de siste par ukene nå får 402. Vet ikke om det er interessant eller ei.

Fantastisk bil for øvrig, men én ting jeg virkelig er skuffet over er ladehastigheten på SC-er (Solli og Lillehammer er de to jeg har testet så langt). Føles ut som det går veldig sakte, selv om jeg står alene på SC-en og jeg ikke har noe sammenligningsgrunnlag. Kan fort stå en time for lading fra ca 20-25% til 90%. Aner ikke om det er normalt.
Det begynner å gå rimelig tregt når du er ved 80%, men det et likevel litt drøyt men 1 time. På min S85 fra juni 2015 tar det normalt 50 minutt fra 22.5% til 90%.
Fra 0% til 67.5% tar 36 minutt som ad utgjør samme mengde energi.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

DulciusExAsperis

Sitat fra: Muffinman på fredag 04. mars 2016, klokken 14:25

Hvis du slår over på "energy" og leser av effekt neste gang ved henholdsvis 25, 35 og 50% soc kan du ihvertfall sammenligne   med tallene jeg har på 85D.

Skal gjøre det ved neste anledning.

Elbil2000

Tro om dette skyldes batteripakken eller om Tesla struper ladingen når de mener du har fått nok til å nå neste superlader? Stod alene på Storjord Superlader, 0 grader ute, sw 2.9.154.
P100D

Muffinman

Dette stemmer jo bra med den ene ladingen jeg har gjort på 90. Var batteriet gjennomvarmt?

Elbil2000

Ja hadde kjørt ca 10 mil så det skulle være varmt.
P100D

Muffinman

Hvis turen startet med range mode av skulle det være det, ja. Tror neppe Tesla struper ladingen, de kan jo ikke vite om du skal til neste superlader. Og jeg får jo vesentlig høyere effekt med 85D.

Elbil2000

#133
Ja hele turen var med rangemode av. Etter 26% lading begynte effekten å gå ned. Hadde 23% da jeg begynte å lade.
P100D

Thor2014

Jeg har merket det samme, men det var når en annen bil koblet seg til SC ved siden av den jeg ladet på. Ladet plutselig en del mindre enn vanlig

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA