Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elbil eller ikke...

Startet av froland, søndag 13. juni 2010, klokken 12:16

« forrige - neste »

froland

Hei venner! Er det noen av dere som vet hvordan salget går? Hører nesten ingenting om hvordan det går lenger. Jeg surrer fortsatt rundt i ensom majestet  her nede i Arendals området. Så er det noen som har siste nytt? Vennligst hilsen Froland. ;D
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

GliX

Jeg vet ingenting konkret, men har observert et par nye Think'er med regnr over EL12800. Regner med at det er biler produsert i Finland. Min bil, som jeg fikk levert i mars 2009 har regnr. i EL12400 serien.

--
GliX

III

Skal få vår fra Finland snart. Bestilte svart med fronrutevarme rundt mars og måtte derfor vente til den ble laget fra bunn av. Hadde ikke den versjonen inne på Røhne Selmer, regner med å få den rundt midten av mai.


Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

karlfra

Fikk min svarte Think levert fra Mathisen Auto Bergen, etter 3 års ventetid. De har levert noen biler i det siste.

Etter lang ventetid var det veldig kjekt å kunne sette seg bak rattet i egen Think. Den fungerer aldeles utmerket, selv om det er litt lite med 2 seter. Støynivå er merkbart lavere enn bilen fra 100-serien som ble prøvekjørt i 2008.
Bergen
Svart Think 2010, kjøpt april 2010

Lille Bilen

Vi fikk vår levert i Mars. Første levert i Bergen i denne omgang. Den har nummer EL12611 så det må være registrert et par hundre siden de er oppe i EL12800 serie nå. Kona bruker denne daglig og det er en kjempe (positiv) overgang fra gamle Golf CityStromer, spesielt med hensyn på akselerasjon og kjørelengde. Men det er fortsatt en del støy, høy vining som trikk, fra motoren som vi ikke hadde i CityStromeren samt "konstruksjons" feilen på automatiske kjørelyset som bare kommer på forran.
Bergen:
Citroen C-Zero fra januar 2016.
Mitsubishi Outlander PHEV instyle+ fra mars 2014.
Think fra mars 2010 til januar 2016, "ELli MacBil", Zebra. Kjørt ca 42200km. Solgt.
Har hatt VW Golf Citystromer, 1999 mod. fra 2007 til 2010. Kjørte 17000km.

Lynet

Hei Lille Bilen, det er ikke en konstruksjonsfeil. Det er ikke krav om baklys på kjørelys ifølge EU-reglene.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Lille Bilen

Jeg trodde dette var en EU regel som først vil komme i februar 2011 og at det i dag er påbudt å ha lys både framme og bak i Norge. Derfor slår vi på lyset manuelt fram til neste år. Kan noen bekrefte dette.
Bergen:
Citroen C-Zero fra januar 2016.
Mitsubishi Outlander PHEV instyle+ fra mars 2014.
Think fra mars 2010 til januar 2016, "ELli MacBil", Zebra. Kjørt ca 42200km. Solgt.
Har hatt VW Golf Citystromer, 1999 mod. fra 2007 til 2010. Kjørte 17000km.

El rayo

#7
Sitat fra: Lynet på fredag 07. mai 2010, klokken 22:08
Det er ikke krav om baklys på kjørelys ifølge EU-reglene.
Sitat fra: Lille Bilen på lørdag 08. mai 2010, klokken 09:56
Jeg trodde dette var en EU regel som først vil komme i februar 2011 og at det i dag er påbudt å ha lys både framme og bak i Norge. Derfor slår vi på lyset manuelt fram til neste år. Kan noen bekrefte dette.
Da må dette sjekkes hos Trafikkstasjonen. Det er med blandete følelser jeg oppsøker dem, for det er vanskelig å få klare svar ved persomlig frammøte og skriftlige henvendelser.

Koblingen av kjørelys på Ginetta konverteringsprosjektet fortsetter som opprinnelig planlagt; bare foran.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

MortenT

ENDELIG!  :D
Hva er likheten mellom Hansaøl og Think?
Verdt å vente på!
Beklager å rote sammen alkohol og bil - men Hansa har et slagord for Fatøl som er verdt å vente på. Etter 3 år og 2 måneder så omsider fikk jeg nyethinken. Skrev ny avtale i januar, som første etter at salget startet på nytt igjen, men siden jeg insisterte på varmetråder i frontruten måtte jeg pent vente.

Kjørelys: de bilene som leveres nå er med lys både foran og bak, slik det skal være etter den gjeldende kjøretøyforskriften (hadde et himla bråk med dette vedr. min fars nye Golf hvor det bare var lys foran, først når de fikk kopi av kjøretøyforskriften ble dette fikset, både på min far sin bil og andre).

Det er nok registrert en del elbiler siden mars, for jeg har EL 12823 og den ble registert i går.
Men hører at salget går i rykk og napp, det er nok mange som sitter å venter på tilbakemelding fra oss som har gått å ventet og omgangskretsen har virkelig lurt på om galehus er neste stopp  ;D

Men jeg er virkelig positivt overrasket, det har skjedd mye siden januar 2008 da jeg prøvekjørt den nye modellen for første gang.

Morten

Carl Anton Stenling

Jeg hentet min nye Think i dag hos RøhneSelmer i Sandvika. Vi var 3 som skulle hente hver vår Think omtrent samtidig. Bestilte rett før påske.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

EL-LY

Jeg bestilte min nye think citty hos RøhneSelmer på Lillestrøm 6 apri 2010. Ble da lovet at den  sansynlig ville komme i mnd skifte mai/juni. Har bestilt med alt ekstrautstyret. Soltak, varmetråer i frontrute, dyreste radio. Da mnd skifte kom fikk jeg tlf på at varmetråder i frontrute var foreløbig ikke i produksjon, og at Zebra batteriet mitt var blitt "billigere", da think har kommet med en ny batteripakke som er billigere enn zebra stitt. Dog  med 20 km kortere kjørelengde. Jeg skulle fortsatt få zebra-batteriet uten problemer. Men bilen kommer nå ikke før i slutten av JUNI.
Når slutten av juni kom, får jeg ny tlf om ytterlig forsinkelse. Ny tid.......slutten av JULI. Vi kan vel si jeg nå noe irritert.
Hadde jeg visst det skulle bli så mye forsinkelser, hadde jeg nok vurdert betillingen
MEN......jeg har hatt den gamle modellen think i 1 år, og er helfrelst på at det er think jeg vil ha.
Men må inrømme at tolmodigheten begynner å bli tynnslitt.
Har ikke NOE som helst vondt å si om selve bilen, for den er j bare helt RÅ, men bestillingen har skuffa stort.
Hilsen ei som virkelig gleder seg til ventetiden er over!!!!!!!!! ::)

hannemor

Vurderer å bestille ny Think. Er det viktig med varmetråder i fronruta? Noen som har erfaringer med det (eller erfaring fra uten varmetråd)?

elektrolux

Tror fasit her er om bilen skal stå i garage eller ikke.

Med garage går det helt fint uten å bruke trådene på gamle Thinken. Men så har den da mye raskere varmeapperat enn nye Thinken.

Uten garage ville jeg nok ventet på at trådene blir tilgjengelig. De er ganske så suverene.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

III

SitatDa mnd skifte kom fikk jeg tlf på at varmetråder i frontrute var foreløbig ikke i produksjon,

EL-Ly , vi fikk Think med varmetråder i slutten av Mai , så det kan ikke stemme, om de ikke har sluttet med det da. Vi har riktignok ikke prøvd varmen ennå , men trådene synes på vinduet og knappen er der.
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

EL-LY

AGD

Hvor og når bestilte du bilen din. Husker du hvor lang tid det tok fra bestilling til du fikk den.???
Skjøner virkelig ikke at det skal ta så sinsykt lang tid, sjøl om jeg har bestil ekstrautstyret til som den beste radion og sol tak......!!!!! Fortsatt ikke sett så mye som snurten til den bestilte bilen.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA