Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Chevrolet Bolt

Startet av Thomas_Bodø, onsdag 13. januar 2016, klokken 11:50

« forrige - neste »

Thomas_Bodø

Hei. Jeg fikk elbil i går, så jeg er ny både her og med elbilverden. Men jeg har stor tro for at jeg skal bli fornøyd med b-klasse Electric.

Min bil er importert fra Tyskland og har ikke norsk språk i menyer eller navigasjon. Det siste er ikke så nøye, men jeg kunne tenke meg norsk språk i menyene. Er det mulig å få tak i på en enkel måte?

Trikkern

Mercedes har dessverre valgt å droppe norsk språkstøtte enn så lenge.  >:( Hvis du stiller den inn på dansk, så er det nok det nærmeste du kommer norsk tekst. Eneste ulempen er da at også GPS'en prater i vei på dansk. Jeg har kjørt min på engelsk da jeg syntes det fungerte best for meg.
2017 Model X75D.
2014 Nissan e-NV200 Varebil. 
2015 Mercedes B Electric Drive. Solgt
2013 Toyota Rav4 EV. Solgt
3,9kw solceller på taket.

Thomas_Bodø

Ok, dukker kanskje opp på ei oppdatering en gang i fremtiden. Takk for raskt svar!

Softblue

Jeg trodde MapPilot var et Garmin-system og da er det rart at de ikke leverer norsk tale, siden Garmin har det.
Unionen med Danmark ble forøvrig avsluttet i 1814.
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

E_S

Mercedes har så vidt jeg vet aldri levert på norsk til noen bil - også til min 96-modell finnes instruksjonsbok ikke på norsk, kun på dansk. Heldigvis er jeg delvis tysk og klarer meg derfor utmerket godt med det.. :D
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

mrjic

Det kommer ny software til bilen de nærmeste ukene, kanskje det er med norsk språkpakke.

tolapet

Det har vært dansk som er valget i skandinavia, Norge, Sverige og Danmark. Tror nok det vil
være i fremtiden også, vi er nok ikke det land MB eksporter med biler til ???

Thomas_Bodø

Sitat fra: mrjic på tirsdag 08. desember 2015, klokken 23:46
Det kommer ny software til bilen de nærmeste ukene, kanskje det er med norsk språkpakke.
Vi kan jo håpe, men skjønner at det nok er usannsynlig. Jeg lever med engelsk, men norsk språk hadde vært greit.

Hva gjør man når oppdateringene kommer? Lastes de ned hjemme eller må man innom forhandler? Min andre bil er fra 1900-tallet så jeg er ikke vant med softwareoppdateringer......påfyll med olje derimot.....

El Stig

Har selv Garmin Pilot, som I og for seg ikke har fått med seg at den sitter I en 'el-bil'- kun 'fosil' info vedr drivstoff m m...
Ellers fungerer talestyring (symbol på rattet)  kun på Engelsk,  Feks fungerer 'Go Home' bra, men ingen andre adr synes å fungere....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA