Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: MyZE Online og ny app er helt latterlig

Startet av TRM, onsdag 13. januar 2016, klokken 11:45

« forrige - neste »

TRM

Kjørte rundt bygget til Tesla på Rud i Bærum i dag. SINNSYKT mange løftebukker der... Noen som vet hva kapasiteten blir?

Snakker vi verdens største Tesla Servicesenter?
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Gæsjan

Ifølge en DS i Drammen skal de kunne serve 100 biler der om dagen...
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

Gæsjan

Og ja. Han sa det var verdens største servicesenter.
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

Havebigfun

Spennende å se hvor de henter så mange serviceteknikkere fra- vi får håpe de lykkes og ventetidene blir akseptable.

Powerflux

Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

moso

I januar iflg Tesla Skøyen. De driver opplæring av folk nå.
Asker
35000 km i Saxo - solgt
50000 km i Mitsubishi i-Miev - solgt
80000 km i Tesla S85D - byttet inn
Nå Tesla S75D

petersv

Veldig spennende, håper de kan ha mange lærlinger også på sikt slik at de ikke må stjele mekanikere fra alle andre. Det burde jo være mange flinke folk som kommer fra Syria nå med god teknisk kompetanse som burde kunne lære seg elbilmekking på litt lengre sikt.

vnm

Sitat fra: petersv på onsdag 09. desember 2015, klokken 09:09
Veldig spennende, håper de kan ha mange lærlinger også på sikt slik at de ikke må stjele mekanikere fra alle andre. Det burde jo være mange flinke folk som kommer fra Syria nå med god teknisk kompetanse som burde kunne lære seg elbilmekking på litt lengre sikt.
OT: Helt sikkert mange flyktninger med kompetanse og arbeidslyst. Synd norske politikere og norske folk generelt sett ikke ser på flyktninger som en potensiell ressurs, men en belastning. Her har vi noe å lære av Tyskland.
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

Salvesen

Pass på så denne tråden ikke bytter fokus nå:p

Men jeg fatter ikke hvorfor de ikke tar inn flere folk fra elektrofag, det er mye lettere å lære disse å skru en å lære en som kan skru om elektronikk. Det er iallefall min erfaring :)
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

vnm

Sitat fra: Salvesen på onsdag 09. desember 2015, klokken 09:31
Pass på så denne tråden ikke bytter fokus nå:p
Da skal jeg bidra med å dra det inn på sporet igjen. Håper Tesla har fokus på viktigheten nøyaktig/presist arbeid når de lærer opp nye folk.

Min erfaring med Tesla hittil er at det utføres slurvete arbeid på fabrikk og at verkstedet som skal rette opp feilene utfører slurvete arbeid på nytt. Det vil si at jeg som kunde og Tesla kaster bort masse tid på å rette opp helt unødvendige slurvefeil, opptil flere ganger, fordi noen tror det lønner seg å bruke kortest mulig tid på arbeidet i første omgang.

Snakket med en på Oslo Nord (Grorud) (hvor bilen min er inne nå for andre gang. Han sa at de har alt for mye å gjøre og at de i tillegg slet med mye sykemeldinger. Det er et typisk symptom på høyt press på de ansatte i kombinasjon med dårlig virksomhetsstyring - som igjen medfører dårligere arbeid.
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

Line

Sitat fra: moso på tirsdag 08. desember 2015, klokken 21:45
I januar iflg Tesla Skøyen. De driver opplæring av folk nå.
Høres bra ut, håper kanskje jeg kan få sneket meg inn der istedenfor å måtte vente til slutten av April da. Bestilte time i slutten av oktober.
Jobber i Sandvika, selv om jeg bor i Oslo så hadde vært ypperlig for meg. :-)

fredag

1. Det er STOOOORT! Håper dette vil fikse de lange ventetidene.

2. Fartsdumpen i svingen der er spesiallaget for å ødelegge Teslaer. :-( Vær forsiktige.

Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

plvr

Nå kom det jo et rimelig stort sc på kokstad i bergen for en god stund siden og der er det jo fortsatt 6 mnd ventetid. Har vel egentlig aldri vært lenger ventetid enn nå.
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Muffinman

Jeg er redd Tesla gjør tiltakene i feil ende. Det vil ikke hjelpe hvor mange servicesentre de setter opp så lenge de fortsetter å levere ut biler som allerede har ei bra liste før eieren kommer hjem...

TRM

Sitat fra: Muffinman på onsdag 09. desember 2015, klokken 19:59
Jeg er redd Tesla gjør tiltakene i feil ende. Det vil ikke hjelpe hvor mange servicesentre de setter opp så lenge de fortsetter å levere ut biler som allerede har ei bra liste før eieren kommer hjem...
Det vil nok hjelpe, men det er en fryktelig dyr strategi.
Heldigvis har de siden i sommer produsert biler med ny løsning på den største kapasitetstyven av dem alle - panotaket! Så jeg har trua... :)
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA