Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bremsefeil igjen?

Startet av Mippen, tirsdag 12. januar 2016, klokken 17:16

« forrige - neste »

RaBalder

Sitat fra: kos på tirsdag 08. desember 2015, klokken 14:08
:
SC er laget for å kunne betjene både betalende og ikke betalende kunder.
:
SC nettverket idag har ingen betalingsordning ved ladepunktene.

Hvordan skal man betale for lading på en SC i dag???

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: vnm på tirsdag 08. desember 2015, klokken 14:12Er det ikke en vel så stor utfordring med varmgang i ledningsnett, koblinger osv. i bilen, eller er det en helt underordnet problemstilling?
Det er ganske underordnet. Det handler bare om enkel dimensjonering i henhold til tabeller og slikt. Hovedutfordringen er batterikjemien.

De nevnte LTO cellene til Mitsubishi har ca halvparten av energitettheten til andre celler, og derfor veier en 10 kWh batteripakke med LTO ca det samme som en vanlig batteripakke med 20 kWh. En 24 kWh Leaf har dermed ikke plass til et 24 kWh batteri med LTO.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: RaBalder på tirsdag 08. desember 2015, klokken 14:20SC nettverket idag har ingen betalingsordning ved ladepunktene.

Hvordan skal man betale for lading på en SC i dag???
Det er fint mulig å implementere. Man kan ha en ordning der forbruk faktureres månedlig. Eller at man betaler via app på telefonen. Dette bør ikke kreve noen endringer på dagens superladere.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Amoss

Sitat fra: RaBalder på tirsdag 08. desember 2015, klokken 14:20
SC nettverket idag har ingen betalingsordning ved ladepunktene.

Hvordan skal man betale for lading på en SC i dag???

I følge patentene Tesla har på systemet så skal systemet kunne skille/prioritere mellom ladende biler bla. basert på betalings-løsning og andre ting. Så Tesla har helt klart hatt en betalingsløsing i bakhodet da de utviklet systemet. Hvor mye av dette som er implementert på dagens superladere kan vi kun gjette på...

Btw: patentet snakker også om inntil 4 ladekabler pr. superlader, mot 2 som er vanlig i dag.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

kos

Sitat fra: RaBalder på tirsdag 08. desember 2015, klokken 14:20
Sitat fra: kos på tirsdag 08. desember 2015, klokken 14:08
:
SC er laget for å kunne betjene både betalende og ikke betalende kunder.
:
SC nettverket idag har ingen betalingsordning ved ladepunktene.

Hvordan skal man betale for lading på en SC i dag???

Det er en enkel sak da SC netter er datastyrt. -
- kan åpnes og stenges slik man vil.

RaBalder

Man kan sikkert med enkle midler ordne slik at betaling lar seg gjøre på en supercharger.

Men det er ingenting på plass i dag.

OleBrumm

#21
Noen tror de har tilgang allerede ;D ;D ;D

(men ser jo på bildet at det kan skape litt trøbbel med plassen om andre biler har ladekontakten på motsatt side av det som er på Tesla sine biler)
VOSSEN VFS2 22" (22*9/22*10.5)     FALKEN FK453  245/30 & 295/25    LOWERING LINKS

Havebigfun

Sitat fra: sigurdi på tirsdag 08. desember 2015, klokken 00:09
Med krav om at andre også betaler fast pris ved kjøp og sammarbeids partnerene putter inn kontanter i SC.
nettverket.
De bør da bli proposjonalt bygd ut til å kunne serve kjøretøy populasjonen som får tilknytning til dem.

Da er dette svært positivt for elbil utbyggingen generelt sett siden det er mye mindre stressende med en prepaied løsning som fungere i hele Europa en alle de ulike leverandørene og betalings løsningene på Chademo og CCS.

Å kunne kjøre til en trenger/ønkser en pause plugge seg til en SC og kjøre videre, uten å tenke over om det er en SC på lokasjonen en kommer pga de er over allt er jo ønskesituasjon.
Enig- min våte drøm er SC "overallt" slik bensinstasjoner er idag. Du kjører til batteriet er nesten tom og finner en SC innen 10 km omkrets- Da hadde langdistansetransport blitt enda mere effektiv. Dette krever en investeringsboost mtp SC utbygging- få med Audi/Porsche samt andre betalende interesserte.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA