Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Firmware v7.1x

Startet av dabis, tirsdag 12. januar 2016, klokken 15:07

« forrige - neste »

dabis

Jeg sliter med å oppdatere til den siste 2016 versjonen av navigasjonen. Kan noen gi meg en beskrivelse på hvordan dere fikk det til. Det å laste ned Discovery pro filen fra e-golf sin side under "Here" sine nettsider fikk jeg ikke til så tok å lastet ned golf 7 Discovery pro sin i stede. Kan det ha noe å si?
2005 VW Golf MK5 1,9 tdi (solgt)
2014 VW Passat m/Hengerfeste (solgt)
2016 VW e-GOLF m/VP Nightblue (Solgt)
2019 Volvo XC60 T8 Inscription
2019 BMW i3 Fully Charged

e-curious

Se denne tråden:
http://elbilforum.no/forum/index.php/board,68.20.html

Jeg fikk litt problemer med feil ved utpakking av den store filen, så jeg lastet ned først pakken for Norden, så pakken for Tyskland/Benelux.  Begge tok ca 5 min. å installere i bilen.

Jeg brukte denne linken:
http://www.navigation.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Navteq-NavteqEurope-Site/en_GB/-/GBP/View-Promo?&cwt=application/ApplicationFrame_campaign_light&Page=VW_Europe_Pro_MIB2

Rio

Jeg måtte pakke ut filen til harddisken, og så overføre til minnekortet. Funket ikke da jeg pakket ut direkte til minnekortet, uten at jeg forstår hvorfor.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

bno

Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

e-curious

Når er kart som ikke viser dagens situasjon reklamasjonsgrunn?  Man har jo betalt for navigasjonen, og for at den er av verdi så er en avhengig av oppdaterte kart.  Fks. så er veger som viser på Here maps (mobiltelefon og web) ikke med på siste versjon av kartet for Golf, selv om kartleverandøren er den samme. Et eksempel er dette:

https://www.vegvesen.no/vegkart/vegkart/#kartlag:geodata/vegreferanse:-36169.6834307:6576998.6018965/hva:(~)/hvor:()/@-36121,6577092,14

sybo

jeg har nå forsøkt laste ned til 3 forskjellige maskinger. 2 win10 maskiner og en mac.
men jeg kan ikke pakke ut filen jeg laster ned på noen av dem.
har forsøkt med 7zip og winar.
kan noen laste dette opp på en dropbox eller noe lignende slik at jeg kan laste den ned derfra? Hadde satt stor pris på det

Rio

Problemet er jo at det er masse filer og underkataloger.

Hvilken feilmelding får du?
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012

sybo

husker ikke nøyaktig, men error i fila, så går ikke pakke ut.
winrar klarer som regel alltid åpne fila å vise innholdet, men den starter ikke en gang.

Rio

Sitat fra: sybo på søndag 13. desember 2015, klokken 23:40
husker ikke nøyaktig, men error i fila, så går ikke pakke ut.
winrar klarer som regel alltid åpne fila å vise innholdet, men den starter ikke en gang.

Har du forsøkt å laste ned "Pack 9" (langt nede på siden)?
Altså, IKKE "Part 9" (det er noe helt annet).

Det er en mye mindre fil, med bare Skandinavia. Kanskje verd å forsøke det først.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012

sybo

Sitat fra: Rio på søndag 13. desember 2015, klokken 23:56
Har du forsøkt å laste ned "Pack 9" (langt nede på siden)?
Altså, IKKE "Part 9" (det er noe helt annet).

Det er en mye mindre fil, med bare Skandinavia. Kanskje verd å forsøke det først.

Nei denne har jeg ikke testet. Da forsøker jeg det i kveld :)

fantonsen

Part 9 er bare en del av en zip-pakke som er delt opp i flere filer. Disse virker ikke hver for seg, og må lastes ned alle sammen for å virke. Da får du samlet det samme som den store filen. Altså hele europa.

Pack 9 derimot lenger nede på siden er en egen installasjon for Norden. Denne kan installeres alene, og er greiere å håndtere hvis du ikke trenger kartdata utenfor norden.

8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S19C_19.46.4-458817 | Telematics: 18.2 | BECS: BN-AAE-BC-AC-BE

Audigaudi

Jeg knotet en del med dette selv. Til info bruker jeg mac.

Jeg fant ut at det løste seg når jeg lastet ned filene fra den linken som inneholder bilder av flagg. Jeg lastet da først ned på maskinen, pakket ut på maskinen og kopierte over på minnekortet. Da satt jeg igjen med to mapper Mib1 og Mib2 og to systemfiler, eller om det kanskje bare var en systemfil hvorpå bilen genererte den siste er jeg nå litt usikker på. Jeg fikk først bare norgeskartet til å virke. Men etter å ha knekt koden tok jeg også hele pakka.

Jeg endte opp med å bruke Keka som utpakker. Fikk flere feilmeldinger med gratisutpakkeren jeg først prøvde med

Håper dette var til hjelp for noen flere

sybo

Jeg bruker også mac. lastet ned pac 9. Fikk pakket ut uten feilmeldinger. kopierer over til kort.
Men i bilen får jeg melding om at det ikke er noe å oppdatere

Audigaudi

Jeg brukte først alzip. Lastet ned og pakket ut uten feilmeldinger, men virket ikke i bilen. Dog husker jeg det som at  det ble pakket ut med en annen filstruktur (altså ikke med Mib1 og 2 mapper).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA