Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Avvikling av EV Power?

Startet av roarm, tirsdag 12. januar 2016, klokken 13:21

« forrige - neste »

roarm

Hei,
Jeg har kjøpt meg e-Golf som står i Oslo, og tenkte å kjøre den tilbake til Stavanger. Er dette noe problem uten varmepumpe? Ser for meg 4-5 hurtiglade stopp på veien...

Rio

Du kan sjekke hurtigladekartet her:

http://www.elbil.no/elbilfakta/teknologi/444-hurtigladekartet

Huk av for "Combo" (CCS) for VW.

Jeg husker ikke hvordan det står til i Vest-Agder og sør i Rogaland.

Du kan sjekke status på hurtigladere her:

http://www.ladestasjoner.no/mobil/nobilvakermobile.php


Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

roarm

Takk for svar, det ser ut som det skal gå greit hvis den klarer 10-12 mil i slengen.

bno

10 - 12 mil no sweat  ;D selv i normal modus, men ville lagt meg på eco for å seife deretter.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Kim Morten

Personlig ville jeg belaget meg på tettere stopp en 10-12 mil. Det avhenger litt av din erfaring med elbil. Det er raskere å lade mellom 0-80/90% enn helt opp til 100%, som du i så fall måtte ha gjort.

Motorvegen sluker strøm, med mindre du legger deg godt under fartsgrensen. For min del stopper jeg heller oftere, enn å musekjøre for å komme frem. :)
Sort E-Golf
Oslo

torgrand

Det går greit, men kommer til å ta lang tid. Jeg har kjørt KRS - Oslo og KRS Stavanger hver for seg, og du bør belage deg på mye lading.
Forslag fra hukommelsen:
Drammen, Fokserød, (lasses), Brokelandsheia , Lillesand, Lyngdal , Ålgård??

Vuninho

Noen som vet om det finnes gratis hurtigladere langs E18 mellom Oslo - Kristiansand? Eller er det slik at alle hurtigladere koster peng?

odahle

Ingen problem, har tatt turen i e-up under nokså tøffe forhold. Jeg måtte ha 5-6 ladestopp, helt avhenging av hvilket vær som traff meg. Men jeg vil råde deg til å lade når du har mulighet, ikke "prøv å nå neste stasjon". Da blir det fort en lang tur!
Elbilist siden 2013, kjører nå 2018 Tesla Model X75D og 2016 VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up! og 2017 BMW i3.

Cirrisky

All hurtiglading (combo osv) koster nok penger.

Jan Grindheim

Bestill abonement her før du reiser..
http://gronnkontakt.no/

kansje her og  http://www.fortum.no/privat/chargedrive/
billigere det en app.  uten abonement.

kr. 2,5 pr min..
Jan Martin
VW e-golf 2014 uten VP

KHL

Forberedelse:
Skaff deg ladekort fra Grønn Kontakt og Fortum.
Ha en laptop eller nettbrett med ladestatussidene til Fortum og Grønn Kontakt, samt hurtigladekartet bokmerket.
Ha tilgang på internett via mobil hotspot eller annen løsning.
Justere trykket i dekkene. Merk at målerne som er i luftpumpene på bensinstasjoner ofte er veldig unøyaktige. Selv de hvor en stiller inn ønsket trykk og deretter fyller luft.
Sjekk at du har vanlig ladekladd og type2 kabel på plass i bilen.

Kjøretur:
Fulladet og oppvarmet batteri (dersom dette kan gjøres på Golf da).
Kiwi i Sandefjord. Tips: Legg deg bak en lastebil og hold 90 i 100/110-sonene.
Grønn Kontakt Brokelandsheia.
Kiwi Sørlandsparken.
Grønn Kontakt Lyngdal.
Grønn Kontakt Helleland.
NB! Sørg for å sjekke status på de forskjellige laderne mens du står og lader. Da har du mulighet til å endre til alternative ladere. Laderen i Sandefjord har jeg opplevd har vært ute av drift en del ganger. En tur var det hele 4 CCS-ladere fra Fortum ute av drift mellom Oslo og Porsgrunn!

Jeg har kjørt strekningen Oslo-Stavanger tur-retur et par ganger med en i3.

Lykke til!


roarm

Takk for alle svar, turen gikk forsåvidt greit den. Når hurtigladeren på Kiwi i Sandefjord ikke virket, og jeg hadde ca 10 km igjen og måtte kjøre ca 4 kilometer tilbake til hurtigladeren på Macdonalds, så fikk jeg kjenne litt på dem berømte rekkeviddeangsten også :)

Prøvde å stoppe litt oftere enn jeg strengt tatt måtte, tilfelle jeg skulle komme til flere defekte hurtigladere... Ca 7-8 mil mellom hver lading. Var heller ikke ideelt el-bilføre med 2-3 grader og fuktig/våt asfalt hele veien. Men er veldig fornøyd med bilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA