Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Preconditioning

Startet av Tranquil, tirsdag 12. januar 2016, klokken 10:48

« forrige - neste »

Tranquil

Parkering på ladeplass uten å lade burde beskrives som dødssynd!!!
For noen år siden slet vi med at fossilbiler parkerte på el-bilplasser. Nå er de "våre egne" som fratar andre fordelene med lademulighet.
Trenger ikke jeg å lade parkerer jeg ikke på ladeplass. Om jeg så må gå noen meter ekstra får det stå sin prøve.
Jeg er nå på min tredje elbil og føler, selv om jeg ikke er den mest aktive her, at jeg er en erfaren elbilbilist. Denne, min tredje, er firmabil og brukes daglig i Osloområdet. Tidvis er ladebehovet der og det å da finne en bil som ikke har "navlestreng" er fryktelig irriterende! Får lyst til å dra frem Tec-7'en og lime igjen ladelokket!!!
Gratis står vi på alle offentlige plasser så hvorfor ta fra "trengende" muligheten til å komme seg hjem i dag også?
Jeg legger gjerne igjen visittkortet mitt, med en lite hyggelig melding, neste gang jeg ikke får ladet på grunn av arrogante medelbilbilister. Er ikke redd for å vise hver enkelt av disse hvem jeg er og da er det lov å ringe meg!
Startet med El-Saxo som fikk et kort liv...
C-Zero til kona og eNV-200 som jobbebil.

siforko

Du har vell oppdaget som meg at veldig mange elbilister er noen super gjerrige egoister.
Tenker kun på seg selv og veldig opptatt av hva som er gratis.
Kjører E-Golf FL300

elektrolux

Svært frustrende, men mange tror de må parkere på ladeplassene for å parkere gratis.

Her trenges folkeopplysning
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

tutti

På tide å dra med seg 20-50 m lange skjøtekabler.

pudderjagar

Er da nokon her inne som har tørt å parkere inne ein fossilbil eller ein elbil som ikkje ladar. Eg har laga meg til ein lang kabel for å kunne smyge meg forbi ein som ikkje ladar av ein eller annan grunn men fryktar at da kan værta mykje bråk.

Er ivrig skientusiast og på Vestlandet har me ein del ladepunkt på skisentera. Men rykte tilseie at dei er oppatt av andre enn dei da er tiltenkt.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Tranquil

Frem med limet! Silikonlim rundt ladelokket må da være OK siden de ikke trenger å lade...?  >:(  ;)
Startet med El-Saxo som fikk et kort liv...
C-Zero til kona og eNV-200 som jobbebil.

HenryJac

Ser dette daglig. Kjører selv en Buddy med gamle batterier og nå som kulda kommer så MÅ jeg lade for å komme hjem. Er noen ganger jeg klarer å skvise meg inn i mellom noen som ikke lader på Elbil plass. Ellers så låner jeg bakgården på jobben, men gårdeier er ikke så happy for det, så prøver å minimere dette.
Ser også mange som kjører imot skilting, noe som tilsvarer 4200,- i bot om onkel skulle se dette. Blir ikke veldig billig å "lade gratis" om man blir tatt. Det beste er de som kjører imot skilt og IKKE lader der de står på Elbil plass, da blir jeg veldig imponert.
2017 - Model S 75D
10.8kWh på taket

RaBalder

Sitat fra: Tranquil på mandag 07. desember 2015, klokken 17:57
Frem med limet! Silikonlim rundt ladelokket må da være OK siden de ikke trenger å lade...?  >:(  ;)
Det hindrer dem vel ikke i å parkere på en ladeplass uten å lade.

Selvfølgelig blir bilen ubrukbar etter en stund, men da kan det være dem fremdeles står på ladeplass.



Jeg synes ikke man skal fyre seg så forferdelig på dem som parkerer på en ladeplass uten å lade.

  • Dem gjør ikke noe ulovlig
  • Dem bare gjør noe dumt.


Hvis man skal få slutt på det, så må skiltene endres slik at det blir påkrevd at man lader for å kunne stå der. Det er det eneste som vil nytte. Kanskje i kombinasjon med inntauing av elbiler som står på ladeplass uten å lade.

Før det skjer har jeg ikke noe håp om at man får slutt på tull-parkeringen. Og jeg svir ikke av masse energi på å ergre meg.

Tranquil

Det har med folkeskikk å gjøre.
Du går ikke i hurtigkassa på Meny med seks varer når grensen er fem.
Limer selvfølgelig ikke igjen folks ladelokk men fristelsen er stor noen ganger.
Men; å legge igjen en beskjed på ruta, med mine kontaktopplysninger, koster meg ikke en drue.
Det er rett og slett irriterende å se på at noen ikke tenker på andre enn seg selv.
Startet med El-Saxo som fikk et kort liv...
C-Zero til kona og eNV-200 som jobbebil.

Dexter

Coop obs jessheim idag:

Minst 100 på plasser ledige. Alle er gratis.

Hadde 13 km igjen på batteriet. Der står det en tesla på lade plassen uten å lade.
Sparer ikke ett sekund på å parkere der.  Argh.

Takk tesla egomann.

Hente traktoren neste gang og dra den utpå ett jorden. ...... grrrrr.

elbil-1

bare parker forran bilen som ikke lader, så den ikke kan kjøre noe sted
plugg i en lang ladeledning til din bil, legg igjen mobilnummeret ditt under ruta - så kan vedkommende bare ringe når han vil ut - om du har tid til å gå ut og flytte bilen....


Powerflux

Sitat fra: elbil-1 på mandag 07. desember 2015, klokken 21:30- så kan vedkommende bare ringe når han vil ut - om du har tid til å gå ut og flytte bilen....
Og det skal vel MYE til for at man har tid til å flytte bilen akkurat da ;D
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Tranquil

Sitat fra: Powerflux på mandag 07. desember 2015, klokken 22:15
Sitat fra: elbil-1 på mandag 07. desember 2015, klokken 21:30- så kan vedkommende bare ringe når han vil ut - om du har tid til å gå ut og flytte bilen....
Og det skal vel MYE til for at man har tid til å flytte bilen akkurat da ;D
Hvor er "LIKE"-knappen?!!! :) :) :)
Startet med El-Saxo som fikk et kort liv...
C-Zero til kona og eNV-200 som jobbebil.

AmocoCadiz

Sitat fra: elbil-1 på mandag 07. desember 2015, klokken 21:30
bare parker forran bilen som ikke lader, så den ikke kan kjøre noe sted
plugg i en lang ladeledning til din bil, legg igjen mobilnummeret ditt under ruta - så kan vedkommende bare ringe når han vil ut - om du har tid til å gå ut og flytte bilen....
Hvem er denne "han"? her er likestillingen kommet langt, minst like mange kvinner som menn som ikke gidder å bruke ladeplassene til lading....

elbil-1

Elbilist er bøyingsmessig hannkjønn...

En elbilist...

:-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA