Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Leaf of sterk kulde

Startet av hannestr, tirsdag 12. januar 2016, klokken 10:14

« forrige - neste »

hannestr

Jeg har en citroen c-zero 2015 mod. med dab+, men jeg skjønner ikke "hvor" dab-funksjonen i radioen er? På sources er det kun FM1, FM2, Bluetooth og AUX-funksjoner, ingen dab+. Er det noe jeg ikke ser eller åpenbart ikke skjønner?

MEM76

De monterer på en DAB-boks på antennakabelen. Denne tar i mot DAB-signaler og sender dem til radioen via FM-signaler.

Du skal ha fått en fjernkontroll som styrer denne boksen. Når du tryker på den, så kommer leses f.eks. menyen opp på radioen.

Ikke akkurat den mest brukervennlige løsningen....
C-zero 2015
Batterihelse: 2017-09:  32k km | 44.3Ah (93.5%)
http://folk.uib.no/mme045/elbil/ (Pris-sammenlikninger m.m.)

Meninger:
Maks 6A lading på schuko
Effektsplitting av hurtig-lading (ned til 25kW).

hannestr

Å ja, det var ikke særlig brukervennlig nei. Da skjønner jeg systemet! Tusen takk for svar!

alda

Kjøpte samme bil i fjor, med den samme løsningen for DAB (med separat fjernkontroll). Dette fungerte helt fint frem til før jul, da alle DAB-kanaler datt ut... har ikke fått det å fungere, den står å henger på "searching" når jeg følger instruksjonsboken for aktivering...

Skal ha den inn på bytte av dekkventiler på i neste uke (var visst montert feil ventiler på mange vinterhjul der jeg kjøpte bilen, uten sensorer), få får vel be verkstedet om å fikse det.

Takk ellers for mange bra tips her på forumet!
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

TB

Sitat fra: MEM76 på mandag 07. desember 2015, klokken 22:08
De monterer på en DAB-boks på antennakabelen. Denne tar i mot DAB-signaler og sender dem til radioen via FM-signaler.
Du skal ha fått en fjernkontroll som styrer denne boksen. Når du tryker på den, så kommer leses f.eks. menyen opp på radioen.
Ikke akkurat den mest brukervennlige løsningen....
Åh - er dette måten det er "løyst" på? Ikkje særlig elegant nei. Tenkte orginalmontert var "ekte DAB radio original montert.

For dei som vil montere "ekte" DAB radio i sin trilling kan lese denne tråden  ;D
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,5701.msg456782.html#msg456782
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA