Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Preconditioning

Startet av Beckern, mandag 11. januar 2016, klokken 08:38

« forrige - neste »

Mazzbot

Om bilen ser ut som en vanlig bil med 320km rekkevidde er jeg ikke interessert,  har stor tro på tesla model 3 :) !
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Hansi

Jeg har lyst på denne, håper den kommer til Norge fort. Jeg er redd Model 3 kommer veldig sent i forhold til denne. Model 3 er antageligvis også for stor for mitt behov.
Buskerud

Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

Ferry

Har ikke så veldig lyst på akkurat denne, men håper for så vidt at mange andre vil ha den. Er mer spent på Tesla 3. Men det er veldig bra at det kommer flere i samme klasse. 2017 Leaf blir vel også ca. lik disse. Jeg tror elbil blir aktuelt for veldig mange flere med denne rekkevidden.

model3citizen

Jeg venter på BMWs neste trekk, i mellomtiden klarer jeg meg fint med i3 til pendling og småkjøring.
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

elektrolux

Jeg vil ha, men kommer ann på størrelsen og hvordan den er utstyrt.

Vil ha oppvarmet frontrute, setevarme, ACC, Autoseiling, og helst 3 fase lader + DC
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

AppleKnocker

Ser spennende ut.

Suksess avhenger av når den kommer, pris og hvordan den står seg mot Model 3, neste generasjon Leaf osv.

For egen del har jeg merket en endring etter at bilparken hjemme ble helelektrisk; fordommer mot bilmerker jeg ikke ville tatt i med ildtang tidligere, er redusert. For noen år siden ville jeg hånledd av tanken på å ha en Nissan og en amerikansk bil i garasjen.

Så hvis Opel omsider klarer å lage en attraktiv bil, skal jeg seriøst vurdere den.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

tutti

Sitat fra: Hansi på lørdag 05. desember 2015, klokken 21:47
Jeg har lyst på denne, håper den kommer til Norge fort. Jeg er redd Model 3 kommer veldig sent i forhold til denne. Model 3 er antageligvis også for stor for mitt behov.
Dersom denne nyheten blir offisiell på våren kan vi regne med at Opel åpner opp for bestillinger på høsten? I så fall kan de kanskje første bilene bli levert på våren 2017..

I mellomtiden bør vel de andre bilmerkene få ut fingeren også slik at vi har flere biler med større batterier å velge mellom.

Uansett så høres 2017 ut som et spennende år. Da må nok jeg bytte min egolf!

timingbeltkiller

Er antakelig lite sannsynlig produksjonen i Europa kommer i gang samtidig med i USA.
Bolt skal forøvrig ikke produseres som høyrestyrt Vauxhall.
Det er England lite begeistret for.

Minusfaktoren er manglende supercharger-nett.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

TorAtle

Sitat fra: timingbeltkiller på mandag 07. desember 2015, klokken 10:06
Minusfaktoren er manglende supercharger-nett.

Det finnes mange flere Combo-ladepunkter enn Tesla-spesifikke.
2014 BMW i3

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: TorAtle på mandag 07. desember 2015, klokken 17:28Det finnes mange flere Combo-ladepunkter enn Tesla-spesifikke.
Hvor mange av de er over 100 kW?

Jeg ville absolutt vurdere denne bilen hvis de hadde tilsvarende ladenettverk som Tesla.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Bjoris

Det blir veldig spennende å se prisene på denne, ny Leaf og M3 og andre. Vi som ikke kan vente å smeller til nå går selvsagt en litt spennende tid i møte, men det er noe med dette at rekkevidden er lang nok med 30 kwh da vet jeg ikke om betalingsviljen på bilnr 2 er så mye større (mulig) uansett.

Jeg vil jo tro at de også MÅ komme med mindre batterier og når de har snakket om pris er jeg spent på om de da tenker mindre batterier eller ikke. Om prisene ikke går særlig opp og det blir 50 kwh biler så blir det ikke så lett å få mye penger for en Leaf 30 kwh, hehe..., men det er jo uansett godt nytt, det blir jo mellomlegget en gang i fremtiden som er interessant, blir disse 320 km bilene MYE dyrere så hjeper det lite å få god pris for gml bilen, men jeg håper og tror at vi kommer til å ha nyLeafen i mange mange år, selv om jeg er veldig dårlig på å ha bilene lenge:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

TorAtle

Sitat fra: bjoris på onsdag 09. desember 2015, klokken 21:25
Om prisene ikke går særlig opp og det blir 50 kwh biler så blir det ikke så lett å få mye penger for en Leaf 30 kwh
Dersom batterikapasiteten forbedres med 6% hvert år vil det ta hele 9 år før vi ser en Leaf med 50kWh, alt annet likt.
2014 BMW i3

bromm

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 07. desember 2015, klokken 17:34
Hvor mange av de er over 100 kW?

Jeg ville absolutt vurdere denne bilen hvis de hadde tilsvarende ladenettverk som Tesla.
Hvorfor er 100kW et poeng ? Jeg forstår at de med TMS må ha 100kW for å lade "fort nok", men med tilnærmet halvparten i forbruk så trenger man ikke mer enn halvparten av ladeeffekten heller ;)

De som ikke har behov for å ligge timesvis på landeveien daglig, klarer seg mer enn nok med 50kW Combo - selv kjørte jeg på ferie fra Trondheim til Gøteborg (2.300km) med BMW i3 på August, og ladehastigheten var ikke et problem i det hele tatt (<= 20 min). Og ladere var det å finne "overalt" :D

Øyvind.h

Sitat fra: bromm på torsdag 10. desember 2015, klokken 12:53
Hvorfor er 100kW et poeng ? Jeg forstår at de med TMS må ha 100kW for å lade "fort nok", men med tilnærmet halvparten i forbruk så trenger man ikke mer enn halvparten av ladeeffekten heller ;)
i3 er mer energieffektiv enn Model S, så det er ikke noe poeng å bli helt usaklig for å konstatere et poeng :)

Hurtigladerne benytter man på langtur. Der bruker Model S ca 20% mer enn i3 ;)
http://www.elbil.no/kjope-elbil/elbiltester/3177-myteknuser-lunde-tester-model-s
Dette er atpåtil S85, som er mindre energieffektiv enn både S70D og S85D.

Men ja - der Model S lader med 120kW effekt kan en i3 med 100kW for å få fylt like mange km per tidsenhet.

For entusiaster fungerer nok 50kW fint på bare sommerveier med god tid og flaks med oppetid/ladeplassering.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA