Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla winter experience

Startet av Liz, søndag 10. januar 2016, klokken 19:44

« forrige - neste »

Liz


Ourasi

#1
Nå aner jeg ikke under hvilket vindu i Car-Net du har kikket, men under innstillinger i "Klima" kan du velge om klima skal være tilgjengelig uten strømtilførsel. Er ikke denne slått på vil du få denne meldingen dersom du forsøker å starte klima uten å være plugget til strøm..
E-Golf 2016

Liz

Jeg åpner appen og det står ingen strømforsyning. Jeg får ikke gjort noe med appen. Hverken lade eller se km. Ungen ting. Får beskjed prosess avvist

Liz

Nå har jeg 107 km. Men hvorfor står det 35?  >:( :o

SteinarSun

Hvis du ser på bildet du postet står det at det er 23 timer siden oppdatering (kontakt med bilen)
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

Liz

Ja det var sist den funket.. har prøvd å slette appen, oppdatert, men alikevel skjer det nada.. 


Ourasi

Logg deg inn på car-net nettsiden, klikk oppdater på hovedsiden, øverst under navnet du har gitt bilen. Etter dette vil appen lese siste oppdatering. Man kan også oppdatere via appen, men det er litt ymse hvor godt det fungerer..

Har du fulgt anvisninger fra møller ved å legge inn korrekt kilometerstand?
E-Golf 2016

jan-c

Dette tilhører de mest irriterende feilene ved car-net. Min erfaring er at får du meldingen om ingen strømtilførsel, selv om du vet at den er koblet til og lader, så vil ikke noe særlig annet fungere via car-net. Bilen "klarer" åpenbart ikke å gi tilbakemelding om tilstanden. For mitt vedkommende ordner det seg etter kort kjøretur.
Dette er den feilen jeg opplever mest, i litt forskjellige varianter. Starte varme feiler, men går jeg ut og sjekker, er den i gang. Skal jeg gjøre en tommelfinger-vurdering av car-net, fungerer den ca 80% hos meg.
2018: e-Golf
2015: e-Golf
2013: Golf VII

Liz

Km standen er riktig. appen har funket knirkefritt i 6 mnd. Alt dette skjedde i går. Kom hjem i går kveld og hadde 35 km. Puttet ladern inn og det var grønt lys. I dag tidlig satte jeg meg inn i bilen og km var enda på 35?! Fan tenkte jeg og trodde enten ladern eller bilen var gåen. Prøvde å lade et annet sted og ingen problem. Kom hjem igjen og ladet.

Deretter sjekket jeg appen og den var og er stucked på 35km. Gikk til bilen og bilen ladet heldigvis fint. Men då er det den j... appen da. :(

Sksl prøve å oppdatere via nettsiden :)

Liz

Ser ut som den ble oppdatert, men datoen forblir enda 4 desember og samme km >:(

jan-c

Jeg har opplevd at lading starter "av seg sjøl" når jeg skal hente noe i bilen. Da kan car-net kåle det til. F.eks.: "Ladekontakt ikke låst". For å lette egen frustrasjon, går jeg ut i bilen og åpner den, tar ut ladekontakten, setter den inn igjen, låser. Da fungerer app'en igjen ;-) Ikke akkurat digitalisering i høyeste potens. Til min fordel: Bilen står 1 meter utafor døra mi.
2018: e-Golf
2015: e-Golf
2013: Golf VII

Rio

Dette er en vanlig datakorrupsjonsfeil i CarNet-systemet.

Ofte sier den "Ikke tilkoblet" på bare nettsiden, eller bare på mobilen, eller begge. Det varierer. Det ordner seg etter noen timer.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

provides

For min del stoppet car-net å oppdatere seg 19-11-2015... får ikkje kontakt uansett hva eg gjør.
Møller kom berre med det standard svar at det er viktig å ha 3G dekning....

sap_2000

For dere som har problemer med at bilen ikke oppdaterer seg mot serveren, kan det være verdt forsøket å ta sikring nummer 17. La den være utkoblet i 5 min. Displayet midt i instrumentpanelet skal da være dødt.

Bilen min har vært inne ca 5 ganger til nå da carnet begynner å henge seg mer og mer noen uker etter siste strømbrudd. Hadde håp om at det ordnet seg nå sist gang når kumunikasjonsmodulen ble byttet, men etter et par uker skjedde det samme igjen. Tok sikringen igjen som jeg har gjort så mange ganger før og da ble den noenlunde stabil igjen en ukes tid før det var på'n igjen :o

Problemet mitt har da vært at carnet ikke blir oppdatert og det er vanskelig/ umulig og sette på lading/ varme/ endre timere og annet. Går man ut og låser opp bilen eller kjører seg en tur oppdateres carnet igjen og den lar seg styre en liten stund før sen går i lås igjen. Det å ta sikringen (strømbrudd for com modulen) virker som en restart hvor den blir stabil igjen uten at jeg kan fatte hvorfor.

Hadd vært interessant om dette funker for flere enn meg.
Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA