Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Noen som ikke har problemer med sin E-Golf?

Startet av Fraberg1, lørdag 09. januar 2016, klokken 23:16

« forrige - neste »

Fraberg1

Har hentet ny bil i dag med Chademo adapter. Forsøkte å lade på Dannmarksplass i Bergen. Får bare feil når jeg forsøker å starte. Meldingen er "feil på ladekabel les bruksanvisning". Noen som har fått denne før? Litt skit siden jeg skulle ha ladet til en lengre tur i morgen og nå er jeg stuck hjemme.
70D levert 4.12.15 - bekreftet 20.8.15

d58palset

Kjør ut  på Eikås i Åsane. Der er det Tesla superlader.  ;)

Fraberg1

Ja det er planen i morgen tidlig, men hadde håpet å slippe det i morgen.  Siden turen går i motsatt retning så hadde det vært greit at Chademo virket :-) pluss At det er Chademo på Lagunen som er nærmest (den startet ikke med SMS i dag). Håper det er Noob feil det er snakk om, stikker innom Tesla i morgen hvis jeg får tid.

Edit: Fikk ny adapter som virket, tydeligvis den forrige det var noe i veien med.

jono

Får ikke de på Danmarks plass til å låse. Andre virker fint. Virker som "pistolen" på de er problemet.

sindreut

Hvordan er det med dette Chademo adapteret, trenger det noe datering for å virke eller er dette en ren overgang?

Dersom sistnevnte burde det bare være plugg and play.

Muffinman

Chademoadapteret er "intelligent" og oppgradertbart. Vet at de første adapterene måtte få oppdatert software før de virket på gamle biler, men det jeg kjøpte i høst fungerte uten videre på 2013-modellen. Må vel teste det på den nye også :)

Batteritralla

Sitat fra: d58palset på fredag 04. desember 2015, klokken 19:42
Kjør ut  på Eikås i Åsane. Der er det Tesla superlader.  ;)

Ja, og denne må vel være den som er mest i bruk . . .  Har alltid gjettekonkuranse med ungene om hvor mange biler det står der hver gang jeg KJØRER FORBI den.

Har ladet 2 ganger på den, ene gangen fra 7 til 17 %.

Da kom jeg meg der jeg skulle og hjem igjen.

Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Fraberg1

Sitat fra: jono på søndag 03. januar 2016, klokken 13:35
Får ikke de på Danmarks plass til å låse. Andre virker fint. Virker som "pistolen" på de er problemet.

Hadde samme problemet og måtte prøve et par ganger før jeg fikk det til. Skriver det av som nybegynnerfeil. Stapp i og klem inn spaken til den låser seg.

boma

Hei!

Alle som får ny bil i bergen har samme problemet. Det virker som om de ikke oppdaterer adapteret før de leverer ut.

Jeg skal inn ved anledning å få oppdateringen slik at de virker. Har sett flere som har hentet ny bil som må gjøre det samme. Vet ikke hvorfor de ikke bare oppdaterer alle adapter etterhvert som de kommer inn til Tesla.
Deep blue metallic TMS 70d
Nissan Leaf m/6,6kw lader

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA