Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dimensjon vinterdekk

Startet av Cirion, lørdag 09. januar 2016, klokken 19:49

« forrige - neste »

Cirion

Tester nå ut TomTom Go.

Den har nå fått funksjon for Parkeringsplasser/hus og Bensinstasjoner.
Hadde den hatt tilsvarende funksjon for TeslaSuperchargers, ville det vært en fet løsning.

Noen som vet om en mulig løsning for å legge til disse?

Jeg bruker Android versjonen på en Lenovo 7" pad til 990,-
http://www.siba.no/data-nettbrett/nettbrett/android/lenovo-tab2-a7-30-122164

TomTom Go finner du på mobilism...

Pad'en er putteliten til å være en 7" og passer fint i en universal mobilholder.

Har slitt med å få padder og mobiler til å fungere godt i min Tesla når det gjelder GPS mottak. Men må si jeg er imponert over hva Lenovo har skviset inn i en 7" pad og i tillegg fått installert en sensitiv GPS mottager.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

elbilertilalle

Noen som vet om TomTom viser høyde og kanskje også høyde profil for den valgte ruten?
Model S P85DL - levert 31/mars/2015 (solgt)
Model X 100D - levert 29/juni/2017
http://dehnes.com

RaBalder

Du kan jo lage en egen liste med POI i en editor og taste inn alle superchargere.

Deretter overfører du filen med alle superchargere og eventuelt et icon som skal vises i kartet som symboliserer supercharger.

Lar seg gjøre. Detaljer finner man på forum-sider for TomTom og POI.

Sitat fra: Cirion på fredag 04. desember 2015, klokken 14:41
Tester nå ut TomTom Go.

Den har nå fått funksjon for Parkeringsplasser/hus og Bensinstasjoner.
Hadde den hatt tilsvarende funksjon for TeslaSuperchargers, ville det vært en fet løsning.

Noen som vet om en mulig løsning for å legge til disse?

Jeg bruker Android versjonen på en Lenovo 7" pad til 990,-
http://www.siba.no/data-nettbrett/nettbrett/android/lenovo-tab2-a7-30-122164

TomTom Go finner du på mobilism...

Pad'en er putteliten til å være en 7" og passer fint i en universal mobilholder.

Har slitt med å få padder og mobiler til å fungere godt i min Tesla når det gjelder GPS mottak. Men må si jeg er imponert over hva Lenovo har skviset inn i en 7" pad og i tillegg fått installert en sensitiv GPS mottager.

RaBalder

Jeg har ikke kjenskap til nyere modeller av TomTom.

Men har en litt eldre Go.

Default hadde den ikke noe høydevisning.
Man kunne dog laste ned en liten plugin som dro ut høyde-data fra GPS-modulen og viste det frem på skjermen.

Var en del fikkel for å få det til.

Høydeprofil på en veistrekning tviler jeg på. Tror ikke slik info ligger i kart-data.....

Sitat fra: elbilertilalle på fredag 04. desember 2015, klokken 14:54
Noen som vet om TomTom viser høyde og kanskje også høyde profil for den valgte ruten?

Cirion

Har laget meg en o2v fil, men jeg har ikke fått den til å virke.
Legger den ved her så andre kan prøve.

Edit: Det fikk jeg ikke lov til, o2v filer er ikke tillat, men jeg legger ved csv fila som var grunnlaget i stedet.

RaBalder

Sitat fra: Cirion på søndag 06. desember 2015, klokken 09:11
Har laget meg en o2v fil, men jeg har ikke fått den til å virke.
Legger den ved her så andre kan prøve.

Edit: Det fikk jeg ikke lov til, o2v filer er ikke tillat, men jeg legger ved csv fila som var grunnlaget i stedet.

Tror det er tre ting som må på stemme....

• ov2-filen må være korrekt. Er den laget i editoren for ov2, så kan du regne med den er ok.
  • så må filene legges på samme mappe som kartet ligger, se bildet fra min enhet.
  • til sist må du slå på denne poi-typen/kategorien slik at den vises i kartet.

Cirion

Beklager, må kansje spesifisere litt mer.

Bruker nye TomTom Go Mobile for Android.
Samme grensesnitt som den nyeste serien til TomTom. (6000, 6001, 5000, 5001 osv..)

Ting fungerer litt annerledes der. Nå leses ikke poi fra kart mappen lenger.

Cirion

Liten oppdatering, TomTom Go Mobile, har ikke støtte for kartrettelser.
Litt surt at alle mobiltelefon/pad brukere er ekskludert.

Det er kun støtte for å rapportere fotobokser, ikke stengte veier.
Man kan unngå en stengt vei, men får altså ikke med denne infoen fra andre TomTom brukere.

Cirion

Fikk skviset inn ov2 fila mi på TomTom Go Mobile også :)

Cirion

Da har jeg oppdatert fila med et par nye SC.

Får ikke lov til å laste opp ov2 fila på forumet her, men må laste den opp som .doc, og så er det bare å gi fila nytt navn til .ov2

Fila fungerer fint på både Tomtom Go Mobile, og en moderne Tomtom med samme grensesnitt. Den fungerer også på eldre tomtom enheter, men jeg vet ikke hvordan det ser ut. Kan noen ta et bilde?

For moderne enheter som bruker Mydrive fra Tomtom, må fila lastes opp der. For eldre Tomtom enheter er det nok bare å kopiere fila inn i kartmappen (f.eks europa).

For Tomtom Go Mobile må fila kopieres til en spesifikk mappe. Denne støtter ikke Mydrive, og Mydrive støtter kun 1 enhet pr. konto. Så ikke gjør som meg, og forsøk å logge inn mobilen på samme konto som Tomtom enheten min er på. Det blir krøll og gjør at filene slutter å virke.

Finn denne mappen og kopier filen inn der:
\Android\data\com.tomtom.gplay.navapp\files\files\personal\pois\

Cirion

Fikk svar fra admin nå om at det er nå åpnet for POI filer i ov2 format.
Så da laster jeg den opp igjen i rett format :)

Cirion

Da er fila oppdatert med 2 nye stasjoner, Aix-en-Provence og Kaiserslautern

Cirion

2 nye i Norge og Finland :)

Fjernet også land fra navnet, da TomTom viser dette selv når en poi er i et annet land.

satheesh.net

Jeg har ikke TomTom og har ei heller et umiddelbart ønske om å gå til anskaffelse av en. Men jeg ville bare si at det er fint du vedlikeholder og legger ut disse filene for andre. :)

Cirion

Takker for støtte.

Det jeg ikke innså var utbyggingstakten Tesla holder på disse stasjonene...
Enda en stasjon åpen i går.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA