Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Trillinger i høye hastigheter

Startet av Belin, lørdag 09. januar 2016, klokken 16:32

« forrige - neste »

Belin

Sjekket appen i dag morges, og bilen har sluttet å lade på 96%.
Gikk ut for å sjekke, og der blinker Ground Present og Charging Fault på boksen.
Dette er den ladekabelen som følger med bilen. Den henger i stroppen som følger med på veggen ute. Har aldri ligget på bakken.
Vi har ikke garasje enda, så den må henge ute. Det har vært et veldig uvær her i natt, mye regn. Antar at det er noe av årsaken.
Har tatt den inn og tørket godt av og hengt den foran en ovn. Men blinker fremdeles på det samme. og lager en veldig ulyd.
Noen som har vært borti samme blinking på boksen? Er den helt død?
Og hvor kan jeg få tak i ny fort? Evt noe som tåler litt mer vær enn den her.

Bilen er forøvrig kjøpt brukt av en forhandler som har importert den fra Tyskland.

EinarV

Fikk du den veldig billig ved å kjøpe import bil (sorry avsporingen)? Normalt skal du vel ha samme garanti som om den var kjøpt ny i Norge, og da burde du få en ny kladd av forhandler. Jeg legger min i bagasjerommet, noen bruker å legge den på hjulet eller under panseret.

Jeg gjorde som deg en gang jeg parkerte ute på Sola flyplass, men når jeg returnerte en liten uke etterpå lå kladden på plenen ved siden av ladestolpen og var helt død. Jeg fikk ny uten spørsmål...
Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

chiefoff

Fikk ny ladekladd til min outlander phev etter at den hadde ligget ute osv. Bilen er bruktimport. Fikk ny på garantien

jojak81

Min tok kvelden forrige uke, samme med blinking. Mest sannsynlig Bergensvær og nå temperaturforskjeller med påfølgende kondens. Fikk låne ladekabel av Jæger, inn på diagnose i dag i 40 min og utlevert ny ladekabel uten kostnad.

Fikk opplyst at motorfeste-bolt skulle skiftes+ny software også, ble sluppet denne uken fra BMW, de venter på delene, og skulle begynne å booke inn biler etter jul.
BMW i3 2015 - Laurel Grey Suite

Klykken

Har aldri hatt min ute under åpen himmel pga advarsler her inne. Legger kladden i bagasjerommet og sørger for å ha rygget nærme nok ladestolpen for at schuko-enden skal nå støpslet. Null stress å klappe igjen bagasjelokket, men det vil gi riper på lastesonen på fangeren, samt at det helt sikkert ikke er optimalt for pakningene...

Ellers bør forhandler gi deg ny kladd på garantien, som de andre sier.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

jaxry

Har fått ny på garanti tre ganger nå. To første pga brudd i kabel ved inntaket på boksen, den siste gangen pga at den hadde tatt kvelden. Et skikkelig drittprodukt.
BMW 120da (x), BMW 523iat (x), BMW 318dt (x), BMW 525xi, BMW i3, S85

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA