Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva er maks effekt å lade eGolf med hjemme?

Startet av boxer72, fredag 08. januar 2016, klokken 23:21

« forrige - neste »

THE

@HCO, samme problem for meg. 200km og tre timer (pluss lading) for å komme til forhandler. Har kjøpt vinterdekk med klonede sensorer, men dessverre har det vært noe kluss med utstyr hos forhandler, så får varsel om feil med TPMS ennå. Forhandler har fått nytt utstyr og har opplæring denne uka. Skal inn og få programmert vinterhjulene mine neste uke. Veldig slitsomt å få TPMS-varsel for hver 10 km man kjører hvis bilen ikke kjenner igjen/finner sensorene i alle fall.

Ser at det er enkelte forhandlere som har krevd betaling for programmering av TPMS i forbindelse med hjulskift. For de som skal kjøpe vinterhjul sammen med bilen ville jeg fått det skriftlig inn i kontrakten at TPMS-konfigurering ved bytte mellom sommer og vinterhjul skal utføres kostnadsfritt helt frem til Renault har kommet med en fiks på problemet.

Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

HCO

Jeg vil tro at alle dekkforhandlere etterhvert vil tilby klonede sensorer som en del av servicen, dersom de oppfatter at etterspørselen er der. For å få litt fart på denne prosessen, tenker jeg at det er lurt at man gjør dekkforhandlerne oppmerksom på at det er et behov (og et marked for å selge tilleggstjenester) der ute.

Jeg sendte denne eposten til min favoritt-dekkforhandler (DekkSjekk i Askim) i dag. Kopier gjerne teksten og send til "din" dekkforhandler:
- - -
Jeg vurderer å kjøpe en Renault Zoe. Denne har TPMS dekktrykksensorer, men bilens programvare klarer bare å "huske" 4 sensorer, og må derfor innom forhandleren for re-programmering av TPMS ved hvert hjulbytte.

Jeg har lest at dette kan løses ved å "klone" sensorene. Har dere kompetanse og utstyr til å gjøre dette, samt selger dere slike klone-sensorer?

Hvor mye blir i så fall merkostnaden (sensorer + klone-arbeid) dersom dekkene kjøpes hos dere?
- - -
2018 Renault Zoe 400 Life Grå Titanium
2019 Tesla Model 3 LR AWD Solid Black

HCO

#17
Og der fikk jeg allerede svar fra DekkSjekk. De selger klone-sensorer, og tar jobben med kloning.

Priser:
- 4 sensorer (ventiler) kr. 2000,-
- Montering (inkl. kloning, såvidt jeg forstår) kr. 800,- (dekk/felg kjøpt annet sted)
- Montering kr. 0,- (dekk kjøpt hos DekkSjekk, medbrakte felger)

Pakker (dekk, felger, sensor, bolter, montering):
- Sommerpakke fra 7.600,-
- Vinterpakke fra 8.700,-

Hva betaler man for vinterhjul til Zoe levert sammen med bilen (mva-fritt), er det billigere enn denne vinterpakken?
2018 Renault Zoe 400 Life Grå Titanium
2019 Tesla Model 3 LR AWD Solid Black

ZOE

Når jeg kjøpte min var prisen 16 000eks mva sammen med bilen!!

Jeg kjøpte fra noen andre

THE

Jeg fikk pris på litt over 7000,- for 15" på stålfelg. Ca 14000,- tror jeg tilbudet var for 16" med originale alufelger. Kjøpte 15" alupakke med klonede sensorer hos annen forhandler for ca 10500,-.

Hadde blitt billigere å kjøpe sammen med bilen, men klonede sensorer var et krav da jeg ikke har tro på at Renault kommer med en fiks på TPMS problemet. Jeg har heller ikke sans for stålfelger, og Renault kan ikke levere 15" alufelger til Zoe.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

pudderjagar

Husk at ska du klone dekka så må kvart enkelt dekk klonast med same dekk på same plass på bilen. Kan ikkje bare kopiere eit av dekka eller bytte om på dekka. Eg hadde den feilen på min bil då dei klona mine.

Dei plukka av alle hjula og la dei i ein haug. Klona så kvart enkelt dekk mot hverandre og putta dei vilkårleg på plass igjen.

Måtte inn igjen og finne ut kva dekk som skulle stå på kva plass sjlø om dei har likt serienummer på alle 4 dekka.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

qwertyasdf

Er det noen som vet hva slags type feil du får på EU-kontroll dersom TPMS ikke fungerer?

StigH

Sitat fra: qwertyasdf på fredag 05. februar 2016, klokken 09:55
Er det noen som vet hva slags type feil du får på EU-kontroll dersom TPMS ikke fungerer?

Mener det ble nevnt 2'er feil en plass jeg leste tidligere. Det har blitt mye strengere nå så tror du får 2'er nesten uansett hvilken lampe som lyser.
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss, suite. Kjøpt 19.05.17. Levert 25.05.17
Tidligere biler:
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI
2011 Skoda Fabia 1.6D
2007 Toyota Yaris 1.4D

pudderjagar

EU kontrollane har vorte heilt kokko no. Har høyrt at du må inn å visa bilen til etterkontroll for da som tidlegare var ein 1ar feil.

Alle feilmeldingar i dashbord både gule og røde er no 2arfeil.

Så lyser da gule motorfeillyset så må du inn igjen på etterkontroll.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

erik e

Selvfølgelig må det være etterkontroll av noe som ikke er godkjent.  Ellers er kontrollen helt bortkastet.  Om " motorlampa" lyser er det noe galt med motorstyring/avgass. Ingenting er mer viktig i disse tider.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

pudderjagar

Vel. Før siste endring av EU kontrollen så kunne du ha ein 1er feil på at du mangla 1 av 2 pærer i skiltlyset. På den nye EU kontrollen så er dette tilsvarande ein 2er feil og du må inn igjen og vise at du har skifta skiltlyspæra.

Motorfeil var tidlegare ikkje noko du måtte inn til etterkontroll med.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

erik e

1er feil ble 2er feil fordi ingen fikset bla. lys. Vi får takke oss selv.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

pudderjagar

Da stemme heilt. Ingen gadd å fikse så då stramma dein inn på da.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

HCO

Sitat fra: HCO på tirsdag 02. februar 2016, klokken 15:47(...) der fikk jeg (...) svar fra DekkSjekk. De selger klone-sensorer, og tar jobben med kloning.

Da har jeg (endelig) fått tatt turen og skaffet meg vinterdekk. Felger hadde jeg fra før (ganske fine alufelger fra den gamle Mazdaen som Zoe erstatter). Jeg valgte Goodyear Ultragrip Ice 2 i 185/65-15. Fire dekk, omlegging, klone-sensorer og nye senterhull-ringer kom på tilsammen kr. 6.120,-. Sensorene er en engangsutgift, som utgjorde kr. 2.000,- av totalen.
2018 Renault Zoe 400 Life Grå Titanium
2019 Tesla Model 3 LR AWD Solid Black

StigH

Jeg meldte TPMS problemet til forbrukerrådet i vår etter siste omprogrammering og betaling for dette. Krevde montert klonede sensorer da det ikke virker som de fikser problemet. Fikk nå endelig avgjørelse fra FB etter noen mailrunder med RBI som avslo tvert første runden om montering av klonede sensorer. I andre runde kunne jeg akseptere fri omprogrammering ved hvert sesongskift. Etter dette har RBI/forhandler ikke giddet å respondere mer. Dermed må jeg gå til forliksrådet om jeg skal videre med dette. Kjenner jeg begynner å bli drittlei dette her. Tror dette heller hadde passet for TV2 hjelper deg.
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss, suite. Kjøpt 19.05.17. Levert 25.05.17
Tidligere biler:
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI
2011 Skoda Fabia 1.6D
2007 Toyota Yaris 1.4D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA