Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av HAP, fredag 08. januar 2016, klokken 23:01

« forrige - neste »

HAP

Hei jeg har kjøpt min første el-bil, en saxo 2003 mod med 61000 på telleren, problemet er at eier har fått den i innbytte og viste ingenting om bilen, men har kjørt den ca en halv time og batteriet sto enda på 80%, og lurte på om noen hær har noen opplysninger om denne?
Mvh Helge

Elmo

Hva mener du med "opplysninger om denne" ??
Om den bilen konkret eller om Saxo elextric generelt ?

Ser på vegvesen.no at den skulle vært på EU-kontroll innen 30.sept. 2015
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Elmo

Ser den ble lagt ut på finn.no igår - og er ikke merket som solgt enda.    Er du selger eller var det du som kjøpte den ?
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.

HAP

Takk for svar. Sa jeg skulle ha bilen, men han som solgte den hadde tatt den på prøvetur og den kom seg såvidt 2 mil men så han ringte opp igjen å skulle lade den opp å prøve den med toppladet batteri, han visste ikke noe om tilstanden og hvor lenge siden den var ladet opp, å visst de var så dårlige batteri ville han ikke selg den hitover, vart dyrt å hent en bil som ikke virker, bor i Mo i Rana

elektrolux

Det er høyrisiko å kjøpe 15 år gamle biler. Elbiler inkludert.

Dersom du har tenkt å mekke selv er det selvfølgelig helt greit. Da er det lurt å kjøpe minst 2 like biler slik at du får et delelager på kjøpet.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

HAP

Ja mekker endel selv, fungerer disse bra på vinteren oppe i nord, hvor veiene blir sporete og glatte

Elmo

Jeg kommer bedre frem med Saxo'n om vinteren enn jeg har gjort med noen fossilbil jeg har hatt her sørpå. Og original webasto gjør iallefall at du ikke fryser.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA