Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brann i Tesla på Brokelandsheia - Og stengt superlader inntil videre?

Startet av Bjoris, torsdag 07. januar 2016, klokken 22:48

« forrige - neste »

KrW

Vår er også produsert nå, for ca. 2 uker siden. Håper virkelig noe kan ettermonteres. Om jeg ser bilder av oppdatert hardware før vår X kommer midt i september, så blir jeg veldig usikker på hva jeg skal gjøre.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Bjoris

Kanseler og bestill ny, ettermontering er helt utelukket, dette er high tech med nye sensorer, rader hist og her, umulig å strekke kabler i ettertid, er kablene trukket så hadde de satt inn HW også...

For meg er det verre, 129.00 mer for ny bil nå, men jeg dro bestillingen så langt frem i tid som mulig så teoretisk sett skal alle som får dette ha betalt mer enn meg i det minste, ikke verd 100 høvdinger dette, langt fra. Om 1 år så er dette også utdatert...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Mazzbot

Tror ikke vi får se så veldig mye hw endringer I fremtiden på tesla . Musk sa at hw var der men at software kunne gjøre mye .
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Bjoris

Full autonomi krever helt annen HW også, men AP 1.0 blir nok bedre parallelt, om en leser artikkelen vil ny HW gi Tesla ett mer nøyaktig høyoppløselig kart som en antar også AP 1.0 biler vil få tilgang til og dermed nyte godt av data AP 2.0 bilene henter inn...

Utviklingen må gå videre, men forstår at det er surt om en har ventet på X i flere år også får en bilen noen uker før en større oppgradering! Men la oss nå se først, at biler produsert i Juli har noe nytt er nok utelukket, flere i USA som har fått disse utlevert og der er dessverre ikke noe ekstra kamera eller annet som er synlig...

KrW

Du mener kanseller som i å ta tapet på 31k? Litt urettferdig at bestillingsgebyret er bare 15k nå. Regner med man ikke får igjen de 16k som var ekstra før.
Model X 90D 2016 solgt
Leaf solgt

Bjoris

Sitat fra: KrW på fredag 12. august 2016, klokken 00:36
Du mener kanseller som i å ta tapet på 31k? Litt urettferdig at bestillingsgebyret er bare 15k nå. Regner med man ikke får igjen de 16k som var ekstra før.

Ah, du har betalt 31, ja, da ser jeg at det blir mye penger. Tenkte at jeg nok hadde tatt 15 i tap, kanskje, kommer jo ann på hva dette faktisk er. Det blir nok ganske sikkert ikke full automoni uansett så det smarteste nå er å bare innse at utviklingen går knallfort og at neste bil vil være mye bedre på dette området enn det som kommer nå også... Det er ikke bare som å kjøpe seg ny tlf dette!

Det at mange har kunne oppgradere på Tesla er jo ene og alene fordi det har vært mulig å spekulere med kjøp før bilene har steget i verdi. De som heiv seg rundt når AP og AWD kom gjorde jo ett kupp, men fremover nå vil det jo bli slik at de som kjøper nye S og X til dagens pris vil få ett solid tap om de ønsker å oppgradere til det nye som måtte komme...

Lurer på hvilken bruktpris 1. generasjon S ville hatt i dag om ikke dollar/nok endret seg. Folk ser jo ut til fortsatt å få pengene tilbake for disse første bilene som mangler alt av aktivt sikkerhetsutstyr som du i dag får på "alle" biler...

Muffinman

Sitat fra: bjoris på fredag 12. august 2016, klokken 09:13

Ah, du har betalt 31, ja, da ser jeg at det blir mye penger. Tenkte at jeg nok hadde tatt 15 i tap, kanskje, kommer jo ann på hva dette faktisk er.
Bare jeg som synes ting har tatt helt av? Å være villig til å ta 15 lakser i tap og kanskje bestille en bil som blir kanskje blir dyrere for å få en som styrer selv litt bedre? I min verden er det rimelig sprøtt, og den som hopper på den karusellen blir nok sittende der med lekk lommebok til den er tom og man faller av....

Bjoris

Sitat fra: Muffinman på fredag 12. august 2016, klokken 09:33

Ah, du har betalt 31, ja, da ser jeg at det blir mye penger. Tenkte at jeg nok hadde tatt 15 i tap, kanskje, kommer jo ann på hva dette faktisk er.
Bare jeg som synes ting har tatt helt av? Å være villig til å ta 15 lakser i tap og kanskje bestille en bil som blir kanskje blir dyrere for å få en som styrer selv litt bedre? I min verden er det rimelig sprøtt, og den som hopper på den karusellen blir nok sittende der med lekk lommebok til den er tom og man faller av....

Folk brukte 5000 på å få speilene til å felle inn også;)

ToWalkOrDrive

Ja, tenkte litt det samme, Muffinmann....men nå har jeg ikke satt meg helt inni hva denne hardwaren kan gjøre. Hvis det er sånn at du f.eks. kan kjøre til flyplassen når du skal til syden, og la bilen kjøre seg hjem selv, så en slipper parkeringsavgift, og henter deg til innstilt tid, eller hvis du jobber i Oslo eller tilsvarende, og lar bilen slippe deg av og finne gratis parkering en mil bortenfor... På den annen side har jo ikke Tesla klart å lage tidsinnstilt varmeapparat engang...... Byturer med øl, og taxi/utleie-virksomhet kan og være muligheter som kan holde prisen oppe, når lovverket skal ses på neste år...

Hvis alt dette går an så er det nok verdt noen lapper...?
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

Muffinman

Sitat fra: bjoris på fredag 12. august 2016, klokken 09:41
Folk brukte 5000 på å få speilene til å felle inn også;)
Ikke jeg, og få av de jeg kjenner gjorde det. Til og med deaktivert på ny bil.

Bjoris

Den som venter får se, men at noe er i gjære nå er liten tvil om.

Jeg tror nok at det er en vesentlig forbedring, Tesla kan ikke drive å ha x-antall HW versjoner av AP, men det kan umulig være full autonom løsning med backup på alle funksjoner allerede nå, men Musken har jo sagt at dette kommer mye tidligere enn folk klarer å forestille seg så dette blir spennende, som alltid når det ryktes nye ting på Tesla.

At det uansett er kjiipt å få en helt ny bil der noe bedre er implementert før en i hele tatt har fått bilen må en ha litt forståelse for at er kjiipt! Spesielt for Xeiere som har ventet i årevis på bilen.

Det å ta ett tap på 15.000 for å få en full autonom bil tror jeg ville vært en bra investering for fremtidig 2. håndsverdi. Snakker vi om at AP bare blir litt bedre er jeg enig, da blir det tull.

turfsurf

Og det er værre enn å betale flere titusen for større hjul som diskutabelt ser bedre ut og gjør bilen mindre komfortabel?

Folk har forskjellige prioriteringer og behov. Noen får veldig mye ut av AP, og noen får ingen nytte av det. Samme med større hjul...

--
turfsurf
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

KrW

For noen er 0-100 viktig, for andre er autonom kjøring viktig. Kan vel sikkert også legges på Finn. Ikke sikkert det blir noe tap da.
Model X 90D 2016 solgt
Leaf solgt

Muffinman

Sitat fra: turfsurf på fredag 12. august 2016, klokken 13:33
Samme med større hjul...
Nei, det er ikke det samme. Hjulene blir ikke større i små steg, og de kan byttes uten å bytte bil ;)

turfsurf

Ingenting som hindrer noen i å gå fra 19->20->21->22 :)

--
turfsurf
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA