Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ingen feil/problemer

Startet av thinkfink, torsdag 07. januar 2016, klokken 18:20

« forrige - neste »

thinkfink

Når det regner, så pøser det ned. Som det heter.

Problemet var:
Thinken ladet ikke, men ladelyset lyste konstant ved tilkoplet kabel, og sa at det var på tide med service.

Tenkte å prøve det som koster minst, å skifte sikring i laderen
Så etter å ha ordnet ny sikring til laderen til thinken og endelig fått skiftet den,
så er rett og slett 12voltsen blitt utladet. Slik jeg forstår etter å ha lest på tråder her.

Får ikke ladet, dvs ingen liv i thinken, og får derfor ikke sjekket om det var sikringen som var problemet med at thinken ikke ville lade tidligere.

Har lest på andre tråder at man kan lade via sigartenneren.
Noen som har en lader til dette til låns, eller vet hvor man får kjøpt en slik?

elektrolux

Vi har en starthjelpspakke til Classic. Driver også veihjelp. Bor du nær Stavanger er det fort gjort å få liv i den igjen.

Men, ofte er 12V batteriet uansett klar for utbytting etter 15 år, og et nytt koster 6-700 kr. Dermed er det ofte lurt å bare kjøpe et nytt 12V batteri.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

thinkfink

Takk for svar, ser det er de vanlige kjente som kommer med fine forslag her, det er verdsatt skal dere vite :)

Ok, så kjøper jeg et 12 volts batteri, høres overkommelig ut. Siste innsats for å redde bilen, ellers blir det en veldig fin delebil til salgs for den som har lyst å hente i sørumsand ;)


Så, hvor er det 12volts batteriet sitter i bilen, og hvor kommer man til?
Skal google det, men spør allikevel.

Takk takk takk.

Arnie

12V-batteriet sitter på traversen helt foran på ramma. Du må av med fronten for å komme til. Det kan være nok å løsne bare en side, men litt mer plundrete da.
Trondheim. Elbilist siden aug 2001. Think Classic, nå City (korte turer), Tesla X90D (lange turer).

thinkfink

Takk Arnie, skal gjøre et forsøk.
Har lest at DCDC må koples ut før man skifter batteri også, normalt sett burde vel ikke ufaglærte plundre med dette, men får satse på at ikke hele systemet skjærer seg.

Neste gang Think starter opp fabrikken håper jeg de lager en plug&play bil, litt sånn som Mac var tilbake i tiden.
Masse moduler, bare å ta ut og dytte inn ny.

Kai Johnstad

Har samme problemet med min Think Classic.
Hvordan løsner man fronten.
Er det og noe mer en bør tenke på ?

cra

Fronten løsnes ganske enkelt:

1: Ta av deksler med blinklys; vri skrue 90o og ta av deksel inkl. blinklys. Koble fra kontakt ("bajonettkobling") på blinkklys.

2: Stikk ånda inn holl ved hovedlys og koble fra disse. Enkel kontakt som bare trekkes av.

3: Åpne dørene, og skru av liten skrue som holder nedre del avhjulbuen

4: Innom skjermen er der en mutter og brakett som må av, "under speilet". Litt krøkkete; hold døra halvveis åpen for å komme til. Legg merke til hvilken vei braketten står.

5: Skru av mutter framme ved hovedlykt.

6: bakre/nedre del av hjulbue/skjerm må brettes litt ut, og så er det bare å ta av hele fronten.


Disclaimer:
Fritt etter minne; det er en stund siden sist jeg gjorde dette.

Ellers ligger link til verkstedmanual på elbilwiki: http://www.elbil.no/wiki/Think:Verkstedmanualer
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

EL-Erik

Hvordan gikk det? fikk du liv eller er det en delebil i markedet?
Kia Soul exclusive 2015
Think 2000 - Mer hobby enn kjøreglede :)

thinkfink

Sitat fra: EL-Erik på søndag 20. desember 2015, klokken 23:50
Hvordan gikk det? fikk du liv eller er det en delebil i markedet?

Hvis du snakker til undertegnede så er batteriet kommet frem til post-i-butikk, og vil bli hentet i kveld.
Drar til Sørum i romjula, mest sannsynligvis på søndag.
Så får vi sjå. Håper mildværet holder seg, så en slipper å fryse samtidig som man banner og svertes over elbil-deler som flyr :)

Gir selvfølgelig rapport om Elly kommer seg tilbake på veien. Krysser fingre og tær.
Hvis ikke, er du interessert? :)

EL-Erik

Sitat fra: thinkfink på tirsdag 22. desember 2015, klokken 20:05
Gir selvfølgelig rapport om Elly kommer seg tilbake på veien. Krysser fingre og tær.
Hvis ikke, er du interessert? :)
Ja, du skal ikke se bort i fra det, selv om den er noe langt vekke... :) Begynner å bli vanskelig å finne brukbare delebiler til disse etterhvert.
Håper jeg får min egen i gang igjen i romjulen...
Kia Soul exclusive 2015
Think 2000 - Mer hobby enn kjøreglede :)

elektrolux

Deletilgangen til Think Classic er da ikke problematisk. Riktignok er de noen deler høyt priset ( F.eks laderen, og front vindu ) mens de bombesikre delene ( F.eks motorstyring, DC-DC, og nesten alt annet ) er svært så rimelige.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

thinkfink

Oppdatering:

- Har skifta 12 volts. FOR ET PLUNDER! Mye dårlige stillinger å skru i, vond rygg, kald og sur.

- Bilen tok lading i ca ett minutt, før den igjen lyser fast på ladesymbolet. Etterhvert dukker det opp en feilmelding også. "Charging fault. Service needed." Elller noe veldig likt det.

Noe har i såfall skjedd. Før jeg bytta sikring og 12-volts, var feilmeldinga "system fault, få deg service,"
nå er det altså charging fault.

Antar det er batteripakka som har fått for lav spenning, kan det stemme Electrolux eller dere andre?

Mest lyst til å bare drukne hele bilen i dammen på hytta, men får den ikke uti før det blir mildvær :D

Caspar

Synd å vurdere avliving av en slik flott bil. Hvor i landet befinner den seg?
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

thinkfink


EL-Erik

Sitat fra: thinkfink på søndag 03. januar 2016, klokken 20:36
Antar det er batteripakka som har fått for lav spenning, kan det stemme Electrolux eller dere andre?

Mest lyst til å bare drukne hele bilen i dammen på hytta, men får den ikke uti før det blir mildvær :D
Sett ett multimeter mellom polene... du kommer til begge gjennom "serviceluken" foran førersetet. 1 på bms og en i den sylinderformete koblingen. Bør vel ligge over 120volt.. Men andre kan nok svare bedre på hva som er minimum spenning...

Ikke drukne bilen helt enda... :)
Kia Soul exclusive 2015
Think 2000 - Mer hobby enn kjøreglede :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA