Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Optimal bruk av varmeapparat

Startet av kenven, torsdag 07. januar 2016, klokken 17:33

« forrige - neste »

kenven

Noen som har erfaring med trilling importert fra Frankrike? Uproblematisk?
Ser en del forhandlere som selger biler importert fra både Frankrike og Tyskland.

Og hvordan er garantien på disse bilene ift. nybilgaranti og batterigarantien?

kaiat

Batterigarantien er den samme, men på resten av bilen er det bare 3 år. Noen importører kan tilby ekstra garanti for noen kroner ekstra.

Bilene er ellers helt like så vidt jeg har forstått, men det skal finnes en enklere utstyrt variant uten varmesete og AC. Denne siste har jeg bare sett et par-tre av her i Norge.

Ser ellers at mange av disse importbilene har gått lite. Mye stillstand kan ha negativ effekt på batterikapasiteten sies det.

asbkar

Stillstand skal ikke være noe problem, annet enn kanskje 12v-batteriet. Gitt at bilen har stått med ca 40-50% fullt batteri skal vel det slite mindre enn normal bruk?
Fra Ski. i-Miev siden september 2011. TM3 siden mars 2019.

automat

Hvordan kan man vite at batteriet er lagret riktig? Man kan snu på det og si: En som har brukt bilen ekstremt lite har neppe særlig interresse for, eller kunnskap om, elbil. Hva er sannsynligheten for at man da gjør det riktig?
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

elektrolux

Vi var heldige i 3 av 4 tilfeller så sannsynligheten ut fra det er 75%

Det beste er å kjøre den aktuelle bilen for å sjekke rekkevidden. Klarer du ønsket rekkevidde er batteriet OK

Vi testkjørte 100 km før vi ble komfortable med at batteriet var OK. På den ene testkjørte vi ikke før bilen ble levert og hadde kun 50 km rekkevidde. Det var i 2012 og rettsaken har enda ikke begynt. Imens har bilen kostet oss lagerutgifter i 3 år, tap på kapital, div kostnader for div tester og rapporter og masse advokatutgifter. Dette er en Think City som nå har tilnærmet 0 verdi.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA