Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kjørestrekning på en lading

Startet av Knusse, torsdag 07. januar 2016, klokken 15:34

« forrige - neste »

Dykkern

Sitat fra: Knusse på søndag 06. desember 2015, klokken 20:31
Har fått min 2026 modell og det er ingen piping her  :D
Jeg vil også ha en 2026 modell :P...

Knusse

Utrolig fornøyd med bilen, bare lyden når man lukker dørene er fantastisk :)

Finfyr

Har sendt forespørsel til min leverandør, og bedt om pris på ettermontering av ryggesensor. Fikk til svar at det IKKE var mulig å ettermontere ettersom jeg har fast tilhengerfeste....

Er dette mulig? Hadde en Skoda tidligere, med tilhengerfeste og ryggesensor. Null problem.

Knusse

Sitat fra: Dykkern på mandag 07. desember 2015, klokken 00:10
Sitat fra: Knusse på søndag 06. desember 2015, klokken 20:31
Har fått min 2026 modell og det er ingen piping her  :D
Jeg vil også ha en 2026 modell :P...

Ja ja, litt tidlig protype hvor de har implementert en knapp som heter "no piping"  ;D

Knusse

Sitat fra: Finfyr på tirsdag 08. desember 2015, klokken 10:06
Har sendt forespørsel til min leverandør, og bedt om pris på ettermontering av ryggesensor. Fikk til svar at det IKKE var mulig å ettermontere ettersom jeg har fast tilhengerfeste....

Er dette mulig? Hadde en Skoda tidligere, med tilhengerfeste og ryggesensor. Null problem.
Da kan du fortelle de noe ikke mange vet. Sensoren kan justeres slik at den ikke fanger opp hengerfestet. De ville at jeg skulle ha avtagbart pga dette.

Kensam

Min PHEV har fast krok og ryggesensor (svenske-import), det fungerer helt fint å rygge uten noe piping, men rygger jeg med henger så piper det..

Finfyr

Da har jeg fått kontrabeskjed fra forhandler. De kan tilby å ettermontere til en pris på ca. 6900,-. Så da er det opp til kona å avgjøre om vi går for løsningen.

Antar at de vil kunne integrere dette inn på en god måte, og at det kan påføre enda mer piping i bilen? :)

PHEV-ftw

De bilene jeg har sett som har fått ettermontert ryggesensor, piper alltid (ekstra) når man starter bilen. Ganske irriterende egentlig.

koveraasen

Sitat fra: Finfyr på torsdag 10. desember 2015, klokken 10:02
Da har jeg fått kontrabeskjed fra forhandler. De kan tilby å ettermontere til en pris på ca. 6900,-. Så da er det opp til kona å avgjøre om vi går for løsningen.

Antar at de vil kunne integrere dette inn på en god måte, og at det kan påføre enda mer piping i bilen? :)

Hvis du går for ettermonteringen så hadde det vært strålende med en oppdatering på hvordan resultatet ble etterhvert. Jeg har også vært innom tanken på å ettermontere sensorer, men er foreløpig litt usikker på om det er verdt det.

erik e

Hvordan klarte vi oss før ?  Uten alt dette " pipe" utstyret .
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

PhevVest

Går det an å skru av pipelyden til disse sensorene - slik at den alltid er av og evt. må velges på ved start? Slik som LDW. Faktisk glad jeg har -15 mod. uten sensorer - piper nok som det gjør.

Finfyr

Usikker på om vi kommer til å ettermontere, men både jeg og kona savner sensoren som vi hadde på Superbn tidligere. Ryggekamera er vel og bra, men synes likevel det er kjekt at bilen sier ifra om jeg kommer for nære en plass...
Må innom forhandler for å høre hvordan dette blir integrert i bilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA