Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vintertips- og erfaringer

Startet av BMW850, torsdag 07. januar 2016, klokken 14:14

« forrige - neste »

Diravi

Sitat fra: Pompel på fredag 04. desember 2015, klokken 07:59
Det er uten tvil stor forskjell på individuelle syn på en del av opsjonene som er tilgjengelige. Selv velger jeg LETT autopilot fremfor luft, om så kun for adaptiv cruisecontrol. Jeg kjører minst 90% av tiden med TACC på (sjelden autopilot på) og har ikke merket nevneverdig forskjell de ganger jeg har kjørt bil med luftfjæring.

:)

Selvsagt er det forskjell på det. Det er veldig få av årets dager jeg kjører på veier der TACC har en reell berettigelse, men det er veldig mange jeg kjører på humpete veier. Volvoen vår henger fint på bilen foran og bytter tempo opp og ned - og jeg har kanskje brukt systemet fem-seks ganger på tre år.

Luftfjæring var likevel det tillegget jeg var mest i tvil om, fordi det fordyrer unødig og det viste seg at vanlig S med 19" har en akseptabel fjæring med stålfelger. Bedre enn det svenske vaskebrettet vi kjører rundt i. Ganske idiotisk; standardfjæring på V40 fås kun på 1,6 diesel ikke-øko-versjon. Økoversjonen har senket fjæring for å spare drivstoff, og de sterkere modellene (vi har 150 hk bensin) har alle sportsunderstell. Ligger limt asfalten gjennom svingene, men til gjengjeld rises hekken min regelmessig over fartsdumper. Never again! Så kanskje mest derfor ble det luft.  8)
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA