Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: E-mode ikke tilgjengelig ved rundt minus 10-13

Startet av opelgt, torsdag 07. januar 2016, klokken 11:10

« forrige - neste »

opelgt

Stemmer dette og er det gjort bevisst for å øke rekkevidden,?

Bjoris

Aldri i verden om min 2011 Leaf har 280 nmil, mer 200 tenker jeg... Hadde ikke mer enn 440 i Telsaen, men det føles som 10 ganger mer...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

btl

Det stemmer at det er omtrent 10% lavere moment i den engelske vs den japanske. Står i spes i brosjyren ja. Men det er ikke direkte overførbart til rekkevidde siden en ikke gir bånn gass på hvert gasspådrag :-)
Men at den gamle har bedre akselerasjon enn den nye, det har jeg ikke glemt å nevne for de som aldri rakk å få ut fingern å kjøpe den japanske, så kan de kose seg med varmepumpa si, tregballer :-)

Bjoris

Hmm, nå får jeg en engelsk og en japansk, må si det er litt skuffende om den engelske er enda tregere, syns ikke det er mer enn det må være...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

fws

Ja, de reduserte dreiemomentet fra 280 til 254 på 2013- modellene. Men de senket også vekten på bilen med mer enn 77 kg. 0-100 skal være uendret.

https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Leaf
Nissan Leaf Acenta
Norsk
Levert oktober 2013

Bjoris

Ok, litt spent på om 30 kw batteri utgjør noen forskjell. Men er er jo inverter og motor også som setter begrensninger, så blir vel ikke helt som Telsa verden...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Einar_S

Nei, men så slipper vi vel å skifte dekk, drivverk og hjuloppheng så ofte da.  ;)
2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

Bjoris

Sitat fra: Einar_S på torsdag 03. desember 2015, klokken 18:26
Nei, men så slipper vi vel å skifte dekk, drivverk og hjuloppheng så ofte da.  ;)

Mja, jeg kjørte min 43.000 km uten å skifte dekk og det ikke ille på en så tung bil, DUen røyk, men det er en konstruksjonsfeil, det lages ting som tåler mye mer enn DUen i en Telsa så tipper dette ikkje blir noe problem i fremtiden, de fleste får jo nå også fordelt trykket på fremme og bak...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA