Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hjelp til effektivere lading av 2016 KIA Soul EV

Startet av boma, onsdag 06. januar 2016, klokken 21:54

« forrige - neste »

amiga

Har kjørt 20.000km i 85d siden mai, ingen problem, veldig fornøyd.
85d levert 29.4.15

jorgen.s

Har kjørt ca 4000 km i 85D siden 9. oktober. Inkludert en langtur til/fra Trondheim og Svindesund (fra Moss). Kjører mest mellom Moss og Oslo.

Bilen er en drøm å kjøre, å ha med på tur og sønnen vår på 6mnd storkoser seg også i den. Kommer fra en Leaf.

Men:

Venter på å bli kontaktet for å avtale time (underlig konsept) for fiks av sidespeil som innimellom ikke folder seg ut.
Fikk også et midtkonsoll ferdig med merker og riper i pianolakk-delen, noe hverken DS, kundeservice eller andre er interessert i å vedkjenne seg.
Fotgjenger
01.11.2012 - 15.09.2015 : 2012 Leaf
S85D VIN 98*** i transitt

Øyvind.h

Auto-fold av speil ville jeg deaktivert fra november-mars for å unngå at de fryser fast eller pådrar seg skader gjennom vinteren. Det er vel mye bedre å folde dem inn de få gangene i året det faktisk er behov?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

jorgen.s

Parkerer i fellesgarasje som holder 18 grader, liker at de folder seg automagisk spesielt siden parkeringsplassen er smal.

Tesla prøvde seg med samme argument, med enda mer nedlatende tone. Men når en ny bil utviser symptomet fra dag 1 og det skjer tilfeldig etter en natt i 18 grader, er det vanskelig å ikke bli oppgitt.
Fotgjenger

Øyvind.h

Beklager. Det var ikke meningen å fremstå som nedlatende (ref "de var enda mer nedlatende").
Jeg trodde du i blant parkerte utendørs, men det var basert på at jeg selv ofte parkerer utendørs på vinteren :)
Om du primært parkerer innendørs, og det er så trangt at du må slå inn speilene for å ikke skade dem, da forstår jeg at du har funksjonen aktivert. Man sparer noen få cm på hver side av bilen. Så lenge det ikke er et sted folk går slik at man ender opp med forbipasserende som subber langsmed siden på bilen....
Mercedes EQC AMG 2020
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

jorgen.s

Hehe, det var ikke meninga å fremstå fornærmet. Det var mer i frustrasjon over "hør her, gutten min, nå begynner det å bli kaldt ute, skjønner du..."-tiraden til fyren på Tesla-telefonen.

Selv om man parkerer ute i noen timer innimellom på vinteren, f.eks. på shoppingtur, ville jeg trodd at dette er noe speilmekanikken skulle tåle.

Fotgjenger

Toonster

Sitat fra: jorgen.s på tirsdag 15. desember 2015, klokken 14:44
Hehe, det var ikke meninga å fremstå fornærmet. Det var mer i frustrasjon over "hør her, gutten min, nå begynner det å bli kaldt ute, skjønner du..."-tiraden til fyren på Tesla-telefonen.

Selv om man parkerer ute i noen timer innimellom på vinteren, f.eks. på shoppingtur, ville jeg trodd at dette er noe speilmekanikken skulle tåle.

Har aldri hatt noe sånt problem på andre biler, så det er rett og slett elendig om de mener du ikke kan bruke funksjonen på vinterstid.

Øyvind.h

Sitat fra: jorgen.s på tirsdag 15. desember 2015, klokken 14:44
Absolutt. Problemer bør man først påregne med temperatursvingninger. Dvs. når fukt fryser til is i overgangen speilhus/brakett. Derav det generelle rådet om å deaktivere denne funksjonen om man parkerer mye ute og egentlig ikke har behov for den :)

Motorene tåler det, eller dvs. de unnlater å felle ut speilet. Men slik jeg forstår det er det ikke frost/snø som gjør at det ene speilet ditt ikke feller seg ut.
Mercedes EQC AMG 2020
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA