Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hjelp til effektivere lading av 2016 KIA Soul EV

Startet av boma, onsdag 06. januar 2016, klokken 21:54

« forrige - neste »

boma

Har fulgt med på forumet de siste månedene etter at jeg bestillte min 70d i begynnelsen av oktober.

Må si at jeg synes det er litt skummelt å ta i mot bilen nå til jul. Årsaken er at hvor enn jeg snur meg her inne så ser jeg veldig mye negativt om bilen. Støyisolering, servicetider, prisen, problemer - veldig mye negativt. Må lete etter noen positive kommentarer. Får følelsen av at folk angrer bittert på sitt kjøp av Tesla.

Er det tilfelle at mange tesla eiere ikke er fornøyd nå som dere har hatt bilen en stund? Eller er det slik at det negative har en tendes til å bli diskutert på forumet da det positive ikke blir lagt vekt på i like stor grad lenger?

Deep blue metallic TMS 70d
Nissan Leaf m/6,6kw lader

Bjoris

Angre?

Dummest jeg har hørt, dette er en fantastisk bil og ett fantastisk konsept. Joda, det er en del feil og det er lang ventetid på servicesenterene så sånn sett kan det bli kjiipt om du får en bil med mye feil, men det er de færreste som opplever store problem.

Jeg har kjørt 43.000 km på 1,5 år i min og solgte den nettopp for nettopp å kjøpe en 70D, det finnes ikke en annen bil i verden jeg ville hatt, ingen lang runde med prøving av nye biler lengre, bare inn på nettet klikke litt og vips en ny er bestilt:) Vår hadde ikke mye feil, byttet DU, men fikk jo da en Telsa som lånebil og to dager etter hentet jeg den igjen så verre var det ikke, resten har vi tatt på service, litt dugg her, noen lister løse der, bremsenskivene måtte byttes, men ikke noe kritisk som krevde noe annet enn en epost til Telsa og laaaang ventetid på service ja, men det er ikke verre enn at du ringer 4-5 mnd får du skal på service, hehe. Er det noe alvorlig så slipper du å vente i 4-5 mnd...

Nei, det er bare å lene seg tilbake og glede seg. Den nye Teslaen har ikke mye støy, jeg syns den var veldig støysvak og det er åpenbart at Tesla har jobbet bra med bilen siden de begynte for den nye er MYE bedre enn den gml, mindre støy, mye bedre bremser, bedre seter, autopilot, awd, bedre skjerm... pluss en haug med endringer som en ikke ser. Slik sett holder gml Tesla seg for godt i pris etter min mening og det var derfor jeg solgte, folk blir nok litt lurt av at bilene ser helt like ut... Vi er jo vant med at det endres i designet når bilen oppgraderes, men slik er det ikke med Tesla:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

afitch80

Det er det negative som kommer frem her. Folk bruker forumet for å få ut frustasjon og finne løsninger.
Vi skulle kanskje hatt en skrytetråd her og.

Jeg har selv fått ut min misnøye og frustrasjon her. Men i bunn og grunn er jeg UFATTELIG fornøyd med Tesla Model S. Så fornøyd at jeg, selv om min første bil har vært inne på verksted 4 ganger siden jeg fikk den i august i fjor, nå har bestilt en ny. Går fra 85 til 85D. Har ikke lyst å kjøre noe annet. Alt annet blir nedtur etter å ha eid en Tesla.
Du kommer til å skjønne det når du får din og har kjørt ett par turer. Er litt "et tygg og du er hekta" følelse.
Før amerikansk, nå tysk.

Salvesen

I følge rapporten til consumer reports ville 97% ha kjøpt bilen igjen til tross for at rapporten inneholdt masse feil og bilen ble "nedgradert". Det sier seg selv at det er mye positivt selv om bilen ikke er perfekt, enda :)
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

tonl

Sitat fra: boma på tirsdag 01. desember 2015, klokken 09:00
Har fulgt med på forumet de siste månedene etter at jeg bestillte min 70d i begynnelsen av oktober.

Må si at jeg synes det er litt skummelt å ta i mot bilen nå til jul. Årsaken er at hvor enn jeg snur meg her inne så ser jeg veldig mye negativt om bilen. Støyisolering, servicetider, prisen, problemer - veldig mye negativt. Må lete etter noen positive kommentarer. Får følelsen av at folk angrer bittert på sitt kjøp av Tesla.

Er det tilfelle at mange tesla eiere ikke er fornøyd nå som dere har hatt bilen en stund? Eller er det slik at det negative har en tendes til å bli diskutert på forumet da det positive ikke blir lagt vekt på i like stor grad lenger?

Støyisolering: Støy er nok objektiv og individuelt oppfattelse av hver enkelte. Jeg syns D-biler er litt bedre støyisolert enn tidligere biler. Siden jeg er opptatt av musikk i bilen og ha god lyd i kupeen tok jeg støyisoliering.

Feil/mangler: Feil som jeg har hatt med bilen ble fixet av Tesla gangske kjapt. De satte opp til og med dropin timen for å fixe på feilene uten ejg ba om det.

Service: Her snakker jeg om intervall service. Hvis du kan forutse når du vil nå 20.000km, 40.000 km osv er det bare å bestille time i god tid på forhånd da er det ikke noe stress.

Så lenger Tesla tar tak i problemet og fikser feilen du opplever er det ikke noe problem.

lunitiks

For oss eksisterende eiere blir det litt uinteressant å sitte på dette forumet hvis alt folk gjør er å skryte av hvor bra bilen er. Det vet vi jo. Ingen problem å få solgt bilen heller hvis det er noen som er misfornøyd.

Jeg satt og leste på "klaging" her inne i flere måneder til øyet ble vått. Bestemte meg deretter for å kjøpe.

Heia Tesla!

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

tkjoerlaug

Jeg fikk min 85D i juli og brukte mye av ventetiden med å lese meg opp få forumet og se tesla-bjørn sine videoer på youtube. Er lett å gå seg vill i alt det negative og alle feilene folk har opplevd, og ofte hauses småting opp som store feil. Anbefaler å la vær å lese "feil eller mangler-tråden", da kan du begynne å irritere deg over bagateller som du sannsynligvis ikke ville oppdaget uten at du visste om det.

Jeg har hatt noe små-rusk med min. Noe lekasje i taket, vindu som tar oppi crom-list når bakdøra åpnes, gps som sluttet å virke pga et minnekort som ble korrupt. Pga lekasje i taket fikk jeg time etter to uker, og alt er utbedret nå.

Alt i alt er bilen helt fantastisk, og jeg smiler hver gang jeg setter meg inn i den. Da bilen min var inne til service fikk jeg låne en helt ny mercedes stasjonsvogn, og da merket jeg hvor bortskjemt jeg hadde blitt med å kjøre Tesla. Det ristet og duret og å trykke på gasspedalen var som å tråkke på en pappeske. 

MeTesla

Sitat fra: tonl på tirsdag 01. desember 2015, klokken 09:15
Sitat fra: boma på tirsdag 01. desember 2015, klokken 09:00

Støyisolering: Støy er nok objektiv og individuelt oppfattelse av hver enkelte. Jeg syns D-biler er litt bedre støyisolert enn tidligere biler. Siden jeg er opptatt av musikk i bilen og ha god lyd i kupeen tok jeg støyisoliering.

Feil/mangler: Feil som jeg har hatt med bilen ble fixet av Tesla gangske kjapt. De satte opp til og med dropin timen for å fixe på feilene uten ejg ba om det.

Service: Her snakker jeg om intervall service. Hvis du kan forutse når du vil nå 20.000km, 40.000 km osv er det bare å bestille time i god tid på forhånd da er det ikke noe stress.

Så lenger Tesla tar tak i problemet og fikser feilen du opplever er det ikke noe problem.

Jeg hentet min bil i juni, har aldri vært hos Tesla med noen som helst feil eller mangel. Selv leste jeg også mye og bekymret meg mye før jeg hentet bilen min. Men det er enestående, ingen tvil. Veldig stille og INGEN behov for støyisolering om man ikke har en støyisoleringsfetish av en eller annen art.

De nye bilene er stillere enn de gamle har jeg lært.

Hilsen
MeTesla
Lykkelig - Overlykkelig eier av en 85D med snart 13 000 km på telleren.

Mitt "problem" er et I-lands problem og det er om jeg skal benytte min bestilling jeg har inne nå til å kjøpe meg en ENDA NYERE Tesla?

lunitiks

Sitat fra: MeTesla på tirsdag 01. desember 2015, klokken 09:33
Mitt "problem" er et I-lands problem og det er om jeg skal benytte min bestilling jeg har inne nå til å kjøpe meg en ENDA NYERE Tesla?

Vi bor da vitterlig i et I-land, og må da få lov til å ha problemer vi også? Hadde vært litt ille om Tesla ga oss U-landsproblemer. Kanskje SW-upgraden som kødda til varmeanlegget er i litt grenseland
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

nie

Jeg har fulgt dette forumet i 8 mnd nå.
Først et knapt halvår mens jeg var i tenkeboksen og så 2-3 mnd etter at jeg bestilte i august.
Bilen henter jeg imorgen så jeg har ikke så mange bruks-erfaringer å bidra med...MEN:

I tiden jeg har fulgt med, har jeg sett mange brukere som er veldig aktive på forumet i vurderingsfasen og ventetiden for så å forsvinne, mer eller mindre, etter at bilen er mottatt. Jeg tolker dette slik at folk søker hjelp, råd og informasjon på forumet. Når bilen er mottatt, er det, naturlig nok,  ikke så interessant å henge rundt her lenger.

Det eneste som får dem tilbake, er når ett eller annet ikke fungerer og man trenger hjelp eller erfaringer fra andre. Dette preger selvsagt forumet på den måten at mange av trådene handler om feil, problemer og utfordringer knyttet til bilen, verksted og forhandler.

Tesla har helt sikkert sine utfordringer men jeg tror ikke man får et riktig bilde av disse gjennom å lese her på forumet. Jeg har kjent på akkurat de samme følelsene som trådstarter, men har likevel bestemt meg for at dette må prøves gjennom personlige erfaringer. Så jeg mottar bilen med skrekkblandet fryd, men er innstilt på at den kan komme til å være litt mindre driftssikker enn min solgte dieselbil.

arv

Jeg kjøpte ny Tesla 85 i 2013. Er kjempefornøyd. Kjørt turer hvor jeg benytter SC.fungerer hver gang. En kopp kaffe og en liten spasertur så er "tanken " full.
Arv
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

jog

Jeg hentet ut en 85D i juni og samtidig bestilte jeg service time i oktober, jeg hadde jo lest om alle feil og ventetid så jeg tenkte det kunne være greit å sikre seg en time til fikse evt. feil.   Når jeg da kom til oktober måtte jeg ringe og avbestille siden jeg ikke hadde noen feil å fikse.
Leaf  63000km fra 2011 Des. hentet i -18 fra GOL.
Tesla P85 .   2369  Vin 16841 in Production 20.09.13
Levering 12.11.13  Ny S85D  utlev. 10 Juni kl 10 2015
Model 3 LR 19.02.19

Shadaffy

Sitat fra: nie på tirsdag 01. desember 2015, klokken 10:08
Jeg har fulgt dette forumet i 8 mnd nå.
Først et knapt halvår mens jeg var i tenkeboksen og så 2-3 mnd etter at jeg bestilte i august.
Bilen henter jeg imorgen så jeg har ikke så mange bruks-erfaringer å bidra med...MEN:

I tiden jeg har fulgt med, har jeg sett mange brukere som er veldig aktive på forumet i vurderingsfasen og ventetiden for så å forsvinne, mer eller mindre, etter at bilen er mottatt. Jeg tolker dette slik at folk søker hjelp, råd og informasjon på forumet. Når bilen er mottatt, er det, naturlig nok,  ikke så interessant å henge rundt her lenger.

Det eneste som får dem tilbake, er når ett eller annet ikke fungerer og man trenger hjelp eller erfaringer fra andre. Dette preger selvsagt forumet på den måten at mange av trådene handler om feil, problemer og utfordringer knyttet til bilen, verksted og forhandler.

Tesla har helt sikkert sine utfordringer men jeg tror ikke man får et riktig bilde av disse gjennom å lese her på forumet. Jeg har kjent på akkurat de samme følelsene som trådstarter, men har likevel bestemt meg for at dette må prøves gjennom personlige erfaringer. Så jeg mottar bilen med skrekkblandet fryd, men er innstilt på at den kan komme til å være litt mindre driftssikker enn min solgte dieselbil.

Har akkurat samme erfaring. Hentet min 70D 25. oktober. Og gledet meg nesten i stykker dagene før henting. Er superfornøyd med bilen og hentet litt erfaring herfra når ladeluka kranglet. En liten blank tapebit på magneten løste problemet. Takk til de som har postet informasjon om dette.

Er forøvrig gift og har lang erfaring med å sjalte ut uvesentlig støy. Bilen er så stille (selv med pano) at denne egenskapen tror jeg vil komme godt med da man kan raskt bli fristet til å lytte etter unormale lyder.  :)

Teslaguten

Det er nokre som har vore uheldige og fått ein skikkeleg mandagsbil av Tesla, det er heilt klart. Dei bilane som stadig må inn på verkstad med alvorlege feil utan at feilen blir endeleg reparert, er heldigvis få. Men frustrasjonen hos eigarane stig nok eksponentielt med antall verkstedbesøk, og det har eg all forståelse for.

Oss andre 99% av Tesla eigarar er nok veldig fornøyd med bilen.
Eg har sidan nov-13 fått ca 60k km i S85, 6k km i 70D og til no 11k i P85D. Alle bilane har vore meir eller mindre problemfrie, sjølv om eg har fått bytta DU 2 ganger og bilane har hatt vanlege problem som dugg og vatn her og der. Alt uansett i MikkeMus kategorien, meir lett irritasjon og ingen grunn til å klikka i vinkel. Ingen driftstopp, havari eller feil som har stoppa bilen.

Tidlegare bilar har eg som regel hatt større og fleire problem med.
Det gjeld alt frå Alfa Romeo, Golf GTI, Porsche 911, VW Tiguan og Audi Ur-Quattro. Utan at eg har vore misfornøyd med bilane av den grunn, det er jo mekaniske innretningar som før eller seinare vil utvikla feil.

Tesla har utan tvil vore det beste bilkjøpet eg nokon gang har gjort.
P85D den beste bilen eg har hatt reint kjøremessig, men 70D er utan tvil den pakken som gjer mest valuta for pengane.

Gled deg til jul og ny 70D, eg garanterer du ikkje treng lang tid for å innse at du har ingen grunn til å angra!

Det må i fall vera at du ikkje bestilte Tesla for lenge sidan
Model X #1094
P85D RN6614200

boma

Takk for tilbakemeldinger!

Da kan jeg jo egentlig bare glede meg alikevel :D Fikk tilløp til kalde føtter siden jeg aldri har brukt så mye penger på bil før...

Trenger rekkevidden, hybrid er ikke aktuelt (kan ikke skjønne annet enn at det er mye mer som kan gå feil på hybrid kontra rent el + ikke mye å spare på lengre rekkevidder med hybrid i drivstoff) Drivstoffbesparelsen jeg har med min pendling betaler terminbeløpene på lånet 8)

Deep blue metallic 70d på vei over atlanteren
Deep blue metallic TMS 70d
Nissan Leaf m/6,6kw lader

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA