Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Konkurrentene sover - tråd for de som faktisk MENER det

Startet av snappy, tirsdag 05. januar 2016, klokken 15:39

« forrige - neste »

snappy

Hei

Har en mars utlevert 85D som har vært stort sett knirkefri helt til lørdag da det startet med knirking/knaking som virker som det kommer fra 17" skjermen. UTROLIG irrirterende selv om det ikke er så høy lyd, og det er der hele tiden om veien ikke er ekstremt slett.
Lett press med et par tre fingre på skjermen gjør det lydløst. Noen som har hatt noe lignende ? ( Skal selvsagt kontakte Tesla i morgen)
2014 e-UP
2015 85D

Ellingsen

Jeg har en 85D levert i mai som jeg akkurat har hatt inne til knirkefiks hos Tesla. Derimot hadde jeg en konstant knirking rundt nødblink-knappen. De tok ut mye av dashbordet for å finne feilen og legger visst på en eller annen smøring/paste som visstnok fungerer. Knirkingen fra de opprinnelige stedene er borte, men nye har allerede meldt seg...

LASOL

Hei jeg har fått en knirke/tikke lyd som jeg ikke klarer å få vekk. Trodde først det var at en av ventilasjonsdysene ga lyden i ytterstilling. Men det var det ikke og jeg klarer heller ikke å få den vekk ved å holde på dasjbord, skjerm eller andre deler av interiørpanelet. Lyden kommer fra fronten i interiøret ett eller annet sted. Den er lys/har høy frekvens og dukker opp så snart det er litt ruglete vei. Jeg har sjekket at det ikke er noe løst som ligger i hanskerom og det er heller ikke den lyden som kommer fra setebelter/fester. Noen som har tips til hva som er "vanlige feil så jeg kan begynne mere feilsøk? (bilen ble levert oktober 2015)
S 85d ap1 oktober 2015

Muffinman

Ah, kanskje dette er klikkingen jeg og flere trodde kom fra setet? De fant intet på verkstedet ihvertfall, og loaneren jeg rattet i mellomtiden hadde også denne lyden. Varierende styrke, kom etter ca. 4000km og økte på slik at den nesten kunne minne om knirking. Nå er det bare et og annet klikk/knepp. Stemmer godt med at det skjer på ujevn vei.

Var noen på tocn-gruppa som hadde fått dette fikset. Løs ledning visstnok.

Ellers har jo også 85D``en sine knirkelyder i likhet med 2013-modellen i signaturen, spesielt fra dash. Noe er veldig svakt, mens annet høres veldig tydelig når man kjører på ujevnt underlag a la kjettingspor på vinterføre. Mye av dette bryr jeg meg ikke om å reklamere på siden jeg av erfaring VET at de ikke finner det, og at det kan oppstå nye lyder etter at alt har vært demontert. Ikke enkelt det der. Noe av det skal jeg alltids klare å fikse selv.

BMW850

Har også den siste tiden fått en knirke/kneppe-lyd. For meg så virker det til å være lokalisert ett sted ved A-stolpe/dashboard førerside. Litt irriterende på en ellers lydløs bil...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Brede

Jeg har også til tider en irriterende knirkelyd til venstre for den minste skjermen. Vanskelig å finne ut hva det er, men dytter jeg på alt av plast og karbon i området så demper den seg som oftest. Den kan være fraværende i flere uker for så å plutselig komme tilbake for fullt..  :o

Har også den "kneppingen" eller klakkingen som noen nevner. Min kommer fra under stolene eller mot baksetet et sted og høres typisk over fartsdempere.

Så har jeg et deksel rundt bakre venstre sikkerhetsbelte som en sjelden gang løsner litt og vibrerer med en lyd som gjør at en skulle tro at DU er på vei ut av hjulbrønnene bak.  ;D Ordner seg med en liten berøring og er lydløs i et halvårs tid igjen.

Muffinman

Sitat fra: Brede på mandag 21. mars 2016, klokken 12:04
Har også den "kneppingen" eller klakkingen som noen nevner. Min kommer fra under stolene eller mot baksetet et sted og høres typisk over fartsdempere.
På nybilen limte verkstedet på noen biter med neoprengummi på beltefestene som ligger nede i overgangen mellom sittepute og rygg. Mulig de trodde det var lyd derfra jeg hørte? Hadde uansett sjekket ut det selv på forhånd, og det var ingen lyd derfra. Og tiltaket ser passe stygt ut, mon tro om det lar seg fjerne uten at det blir sittende rester igjen...? 

Jeg er ikke helt fan av alle fiksene som blir brukt. På gamlebilen fant verkstedet ut at var lyd fra setebeltet, og satte på en bit tape langs kanten hvor beltet kommer ut av B-stolpen. Den falmet og ble gul ganske raskt, og begynte å løsne. Må vel ta en runde med undoing når det er tid for vårpussen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA